3

«سیگار همفری بوگارت» رونمایی شد

  • کد خبر : 152552
  • ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰

کتاب «سیگار همفری بوگارت»، گزیده‌ آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران»، در کانون ادبیات ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علیرضا بهرامی – دبیر جایزه – در این نشست، در سخنانی درباره مصطفی غضنفری – برگزیده نخست بخش شاعران بدون کتاب این دور از جایزه شعر خبرنگاران – گفت: گمان ما از دور چهارم جایزه این بود که با افزودن این بخش، فرصتی ایجاد می‌کنیم تا شاعرانی مستعد از اقصا نقاط کشور و مناطق فارسی‌زبان، برای بروز و ظهور خود فرصتی داشته باشند. اما پس از مدتی و با انتخاب شاعرانی چون مصطفی غضنفری از بوشهر، کم‌کم این نتیجه حاصل شد که ما با این حرکت، فرصتی را برای خود، در زمینه‌ی آشنایی با شاعران و گروه‌های شعری که در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند فراهم کرده‌ایم.

او همچنین با اشاره به شرکت شاعرانی از شهرهایی چون کابل، مزارشریف و هرات (افغانستان) و خجند (تاجیکستان)، ابراز امیدواری کرد که از دوره‌ی بعد، شاعران فارسی‌زبان شبه قاره نیز به این رویداد ادبی بپیوندند.

در این نشست، که در زمره نشست‌های ادبی «بوطیقا» برگزار شد، علاوه بر مصطفی غضنفری، شاعرانی چون علیرضا بندری، عباس کریمی عباسی، عباس پوربخش، حسین آهنی، بهزاد احمدی، امید فرج‌اللهی، مجتبا تهال، اسماعیل بختیاری، سیدعماد موسوی، نسرین حیدربیگی، محمد عسکری ساج، مریم مشهدی، رؤیا ابراهیمی و علیرضا کیانی، به شعرخوانی پرداختند.

شاعرانی چون سیدضیاءالدین شفیعی، شهرام میرشکاک و حامد ابراهیم‌پور، از دیگر حاضران در این نشست بودند.

«سیگار همفری بوگارت»، به‌عنوان گزیده‌ای از آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، در ۱۰۸ صفحه، آثاری از مصطفی غضنفری، علی اسداللهی و ساره دستاران را دربر می‌گیرد. همچنین در این کتاب، گزارش مراسم پایانی این دوره از جایزه نیز درج شده که در آن، علاوه بر سخنرانی احمد پوری و محمدهاشم اکبریانی، متن سخنان محمدعلی سپانلو در تجلیل از مفتون امینی درج شده است.

در چهارمین دوره‌ی این جایزه، کتابی از حافظ موسوی برگزیده و از یک عمر فعالیت شعری مفتون امینی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر