1

آیا دانشگاه تهران سهم رییس جمهور است؟!

  • کد خبر : 152830
  • ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

بهتر است رئیس جمهور از افرادی که در فتنه سابقه دارند استفاده نکندچراکه کاری خلاف قانون است و اگر خود رئیس جمهور هم وی را معرفی نکرده است، حداقل این است که به صلاحیت نیلی احمد آبادی برای ریاست دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی منفی بدهد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به معرفی «محمود نیلی احمدآبادی» به عنوان گزینه ریاست دانشگاه تهران، با یادآوری وعده وزیر علوم مبنی بر به کار نگرفتن افراد دارای سابقه در فتنه گفت: بسیار تعجب می‌کنیم که چرا آقای فرهادی بر اساس وعده ای که دادند عمل نکردند و آقای نیلی را به عنوان گزینه ریاست دانشگاه تهران معرفی کرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به کارگیری افرادی که برای نظام مسئله ایجاد کرده‌اند، خلاف قانون است، گفت: شایعه شده که دانشگاه تهران سهیمه رئیس جمهور است؛ اگر این شایعه درست باشد باید گفت این چه سهمیه‌ی است که به رئیس جمهور اجازه می‌دهد هرکسی را که دلش خواست حتّی اگر خلاف قانون باشد را به کار گیرد.

نبویان با بیان اینکه حتی سرپرستی آقای نیلی بر دانشگاه تهران نیز اشتباه بود، توصیه‌ای به رئیس جمهور کرد و گفت: بهتر است رئیس جمهور از افرادی که در فتنه سابقه دارند استفاده نکندچراکه کاری خلاف قانون است و اگر خود رئیس جمهور هم وی را معرفی نکرده است، حداقل این است که به صلاحیت نیلی احمد آبادی برای ریاست دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی منفی بدهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: معنا ندارد کسی که مجلس صلاحیت او را برای وزارت علوم رد کرده، برای ریاست یک دانشگاه مهمّ معرفی شود.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی وزیر علوم را مورد خطاب قرار داد و گفت: به آقای فرهادی توصیه می‌کنیم که مراقب قول‌های خود باشند و درخصوص وعده‌هایی که دادند صداقت داشته باشند چراکه مشکل ما با آقای فرجی دانا نیز همین بود؛ اگر صداقت وجود داشت این مشکلات بوجود نمی‌آمد و صداقت اقتضا می‌کند که آدم به وعده‌هایش وفا کند.

نبویان با بیان اینکه به آقای فرهادی توصیه می‌کنیم کاری نکنند که برای خودشان و مجلس مشکل ایجاد بشود، تأکید کرد: مجلس هیچ وقت در دفاع از حقوق ملّت کوتاه نخواهد آمد.

گفتنی است در حالی دولت، محمود نیلی احمدآبادی را برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده که وی ۷ آبان امسال با رأی عدم اعتماد وکلای ملّت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات مواجه شد. وی از مجموع ۲۴۹ رای نمایندگان تنها موفق به کسب ۷۹ رای موافق شده بود. ۱۶۰ نماینده مخالف نیلی بودند و ۷ نفر نیز رأی ممتنع دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سهم اختلاس گران ازخدابی خبری است که ۸۰۰میلیارددلاردرآمدنفتی زمان احمدی نژادملعون به رانت برای خودشان یا اطرافیانشان نبدیل شد علی لعنت الله علی القوم اظالمین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر