3

باید بگویم که ما طبق وظیفه با آقای هاشمی دیدار کردیم

  • کد خبر : 15297
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به حضور محمدرضا باهنر در کمیته ۷+۸ نداشت و مایل بودند که آقایان حبیبی و متکی از جبهه پیروان در این کمیته حضور یابند.خبرگزاری فارس: آیت‌الله مهدوی کنی به حضور باهنر تمایل نداشت به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در […]

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی تمایلی به حضور محمدرضا باهنر در کمیته ۷+۸ نداشت و مایل بودند که آقایان حبیبی و متکی از جبهه پیروان در این کمیته حضور یابند.خبرگزاری فارس: آیت‌الله مهدوی کنی به حضور باهنر تمایل نداشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به سؤالات مختلفی درباره، لزوم وحدت اصولگرایان، ساز و کار وحدت و منشور جامعتین، ۸+۷، جبهه پیروان و جبهه پایداری پاسخ گفت که متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:

* فارس: آقای دکتر ابتدا خدمت‌تان عرض می‌کنیم که برخی سؤالات درباره شما و رفتار حزب موتلفه در افکار عمومی مطرح است که سخن‌گفتن درباره آنها از سکوت مناسب‌تر به نظر می‌رسد، چون قطعاً شما پاسخ‌هایی درباره آنها دارید. لذا از حضرت‌عالی درخواست داریم که عذر ما را بپذیرید تا بتوانیم سؤالات صریح و شفافی از شما بپرسیم.

-بادامچیان: بله، شما این حق را دارید که سؤال‌هایتان را شفاف بپرسید و بنده نیز انشاءالله به این سؤال‌ها پاسخ خواهم داد.

* فارس: ابتدا سوالاتی را درباره فضای سیاسی کشور مطرح و در ادامه به سوالات جزئی‌تری خواهیم رسید انشاءالله. انتخابات در تمامی کشورهای دنیا به ابزاری برای مقبولیت نظام‌های سیاسی تبدیل شده و بعضا یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی تعریف می‌شود به نظر شما چه تفاوتی بین انتخابات در کشور ما با دیگر کشورها وجود دارد.

– بادامچیان: اصولاً انتخابات ایران همانند سایر کشورها نیست چرا که انتخابات در ایران، انتخابات کشوری است که انقلاب عظیمی را در جهان ایجاد کرده و یک نظامی را که در راس آن ولی فقیه عادل قرار دارد به جهان معرفی کرده است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی ایران دست مستکبرین را قطع کرده و آنها را به وحشت انداخته است. تمام نظام‌های لیبرال دموکراسی و تمامی حکومت‌هایی که در جهت غیر ارزش‌های انسانی و الهی هستند اذعان دارند که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام جدیدی است که حرف جدیدی می‌زند. به طور طبیعی نظام‌های غیر انسانی و غیر الهی به دنبال فرصت برای ضربه به جمهوری اسلامی هستند و انتخابات از جمله شرایطی است که نظام سلطه برای ضربه به نظام از آن استفاده می‌کند.
از طرف دیگر انتخابات مظهر قدرت و اقتدار ملی است چرا که مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی سامان می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که انتخابات در ایران، ویژه است و مثل دیگر کشورها نیست که در آن دعواها و رقابت‌ها بر سر مسائل سیاسی و اقتصادی باشد. در نظام جمهوری اسلامی رقابت بر سر ارزش‌ها است.
نظام سلطه تمام تلاش خود را برای سامان نگرفتن انتخابات سالم در ایران انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا انتخابات در ایران پرشور نباشد.

* فارس: آیا نظام سلطه از فرصت انتخابات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند؟
– بادامچیان: آنها تلاش می‌کنند فرصت انتخابات را تهدیدی برای ایران کنند و در نهایت نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کنند که نمونه آن دوره قبل بود. بنابراین ما باید هوشیار بوده و مراقب شبیخون سیاسی دشمن باشیم.

* فارس: وحدت جریان‌های سیاسی در آستانه انتخابات و نحوه آرایش آنها از جمله موضوعات مهمی است که می‌تواند در سرنوشت مردم تاثیرگذار باشد؟ اکنون بحث وحدت اصولگرایان در کمیته ۷+۸ مطرح است. فکر می‌کنید این مدل چقدر می‌تواند به پیروزی اصولگرایان در انتخابات آتی کمک کند؟
– بادامچیان: در انتخابات اگر دو برادر نامزد شوند، این برادر می‌خواهد برادرش رای نیاورد و خودش پیروز باشد. مثل مسابقه کشتی می‌ماند که اگر دو برادر با یکدیگر کشتی بگیرند هر دو به دنبال پیروزی هستند؛ پس ماهیت انتخابات رقابت است که نهایتاً منجر به پیروزی یک طرف و شکست طرف دیگر می‌شود. ابتدا باید مشخص شود که طرف ما در انتخابات کیست؟ استکبار، ضد انقلاب و مخالفان داخلی؟، رقبای داخلی نیز حضور دارند و بعضا برخی التقاطی‌ها نیز حضور دارند. در گذشته حزب توده که به خدا اعتقاد نداشت می‌گفت که می‌خواهد خط امام را گسترش دهد،
اما بعد از گذشت زمان بحث چپ و راست، خط سوم و سپس اصولگرا و اصلاح طلب مطرح شد. برخی‌ها قدرت‌طلب هستند و حتی خدمت می‌کنند تا به قدرت برسند. این طیف افراد معمولاً در انتخابات‌ها حضور دارند. در مجموعه اصولگرایان نیز در داخل خودش برخی طیف‌ها رقیب طیف‌های دیگر هستند.به طور مثال، یک گروه اصولگرا می‌گوید که گروه دیگر حق نیست و من حقم و یا گروهی می‌گوید اگر در انتخابات حاضر نشود، گروه‌های دیگر رای نمی‌آورند. لذا در مجموعه اصولگرایان برای وحدت لازم است که گروه‌ها گذشت داشته باشند و یکدیگر را تحمل کنند. اصولگرایان همیشه با یکدیگر همراه می‌شوند و همین باعث می‌شود که برخی گروه‌های قدرت‌طلب از همدیگر جدا شوند.
به طور مثال، یک فرد که هیچ اعتقادی به جبهه پایداری ندارد برای مقابله با گروه دیگر می‌گوید که طرفدار جبهه پایداری است که البته این گونه اقدامات در هر انتخاباتی طبیعی است. لذا پاسخ ما به سؤال شما این است که اصولگرایان در کلان ذیل منشور جامعتین و نظرات آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی به وحدت می‌رسند و ممکن است در کنار این وحدت برخی گروه‌های کوچک شکل بگیرد.

* فارس: آیا عمل به تمامی بندهای منشور جامعتین که تصریح می‌کند افرادی که علیه فتنه و جریان انحرافی موضع‌گیری نکرده‌اند،‌نباید در مرکزیت اصولگرایی باشند برای وحدت شایسته اصولگرایی کفایت نمی‌کند؟
-بادامچیان: البته تنها منشور جامعتین مطرح نیست بلکه نظرات آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی نیز بسیار اهمیت دارد.برخی‌ها تصور می‌کنند تنها منشور اصولگرایی مطرح است و لاغیر. لذا باید در نظر گرفته شود که نظرات آیت‌الله مهدوی کنی و محمد یزدی نیز همانند منشور اهمیت دارد.

* فارس: شما فرمودید منشور جامعتین محور وحدت اصولگرایان است. یکی از بندهای این منشور تاکید می‌کند که افرادی که علیه فتنه و جریان انحرافی موضع‌گیری نداشتند، نباید در مرکزیت وحدت اصولگرایان باشند؟ آیا این بند اجرایی شده است؟
-بادامچیان: این نظر برخی از دوستان است. منشور اصولگرایی تصریح می‌کند کسانی که در فتنه بوده‌اند نباید در مرکزیت باشند، فرض بر اینکه این بحث هم باشد الان در سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی چه کسی باید این موضوع را اجرایی کند. جز دو آیت حق؟

*فارس: برخی می‌گویند آقای لاریجانی در فتنه ۸۸ موضع صریحی نداشته و بنابراین نباید در مرکزیت اصولگرایی باشد؟ نظر شما چیست؟
– بادامچیان: این نظر آنهاست. بنده معتقدم آقای لاریجانی در فتنه خیلی موضع‌گیری قوی داشتند. منتهی برخی جاها اقتضا می‌کرد که رئیس مجلس مقداری فراتر از بنده که نماینده مجلس هستم، عمل کند و مداراهایی را داشته باشد. مشخص است که آقای لاریجانی در فتنه نبوده.

* فارس: تا آنجا که ما شنیده‌ایم کسی آقای لاریجانی را به فتنه‌گری متهم نکرده بلکه گفته‌اند آقای لاریجانی در ماه‌های ابتدائی فتنه موضع محکمی علیه فتنه‌گران نداشت.
– بادامچیان: این طور نیست که می‌گویند. آقای لاریجانی قبل از ۹ دی موضع‌گیری‌هایی درباره فتنه ۸۸ داشتند و این صحبت‌ها به تهمت شبیه است. آقای لاریجانی جزو کسانی است که در دوران فتنه نقش خنثی‌کننده داشتند.

* فارس: می‌گویند اگر قرار است علی لاریجانی در ۸+۷ نماینده داشته باشد چرا آیت‌الله آملی لاریجانی، محسن رضایی و دیگر شخصیت‌ها نباید نماینده داشته باشند.
– بادامچیان: من پاسخ این سؤال را نمی‌دانم. چون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی به عنوان محور اصولگرایان مدل وحدت را چیده‌اند.

* فارس: برخی اصولگرایان می‌گویند آقای لاریجانی جزو جبهه پیروان خط امام و رهبری است و نباید به طور مجزا در ۸+۷ نماینده داشته باشد؟ شما به عنوان عضو این جبهه چه پاسخی به این منتقدان دارید؟
– بادامچیان: این حرف‌ها از همان حرف‌هایی است که ذهن انسان را خسته می‌کند. شما تصور کنید که همه اعضای ۸+۷ عضو مؤتلفه باشند و یا اینکه هیچ کدام عضو مؤتلفه نباشند چه تاثیری می‌گذارد. اینها افراد متدینی هستند.

* فارس: اگر همه عضو مؤتلفه باشند، آیا در خروجی تاثیرگذار نخواهد بود.
– بادامچیان: آیا بنده که دور گذشته عضو ۶+۵ بودم، رعایت امانت و عدالت را نکردم؟

* فارس: یعنی اگر شما عضو ۸+۷ بودید، بین نیروهای حزب مؤتلفه با دیگران فرقی نمی‌گذاشتید؟
– بادامچیان: نه هیچ فرقی نخواهم گذاشت. وقتی بنده نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری باشم، نمی‌توانم تنها نمایندگی حزب مؤتلفه را داشته باشم. بلکه باید امانت‌دار ۱۵ تشکل باشم. فلذا باید حتی اگر لازم باشد از حزب مؤتلفه گذشت کنم تا حقوق دیگر تشکل‌ها پایمال نشود. بنابراین ما معتقدیم اگر در یک شهرستان فردی نامزد شود که بهتر از دبیر کل حزب مؤتلفه در آن شهرستان باشند باید به او رای داد. در حزب جمهوری اسلامی هم همین طور بود اگر فردی بهتر از نماینده حزب بود، شایسته‌سالاری حاکم می‌شد.

* فارس: بنابراین پاسخ شما این است که مردم نگران نباشند حتی اگر روزی در ۸+۷ پانزده عضو از حزب مؤتلفه حضور داشتند هیچ تاثیری روی خروجی و نامزدها نخواهد گذاشت؟
– بادامچیان: بله، قطعا همین است. عضویت مهم نیست شایسته‌سالاری مهم است. البته شهید بهشتی می‌گفت اگر بین یک فرد حزبی و فرد غیرحزبی شرایط مساوی بود، مسلما ما فرد حزبی را انتخاب می‌کردیم چون مشخص است فرد حزبی از یک کار تشکیلاتی و جمعی وارد شده و یک امتیاز بیشتر دارد.
در انتخابات دوره قبل و در یکی از شهرستان‌ها یکی از دبیران ما نامزد شد تا با نامزد جبهه اصولگرایان رقابت کند. اما ما بعد از بررسی‌های لازم رقیب دبیر کل خود را انتخاب کردیم. حتی به دبیر خود گفتیم که اگر نمی‌خواهد از رقیبش حمایت کند، در حزب نماند که همین‌طور شد و این آقا از حزب مؤتلفه رفت.

* فارس: در شرایط کنونی جبهه پیروان یک نماینده در کمیته داوری و ۲ نماینده در گروه ۸ نفره دارد.

– بادامچیان: اول بگویم آقای عسگراولادی در حکمیت نماینده حزب مؤتلفه نیست. ایشان را آقای احمدی‌نژاد برای وحدت اصولگرایان همراه با دو نفر دیگر انتخاب کرده بود. در ثانی آقای عسگر اولادی به عنوان یک چهره معتبر و مورد تائید جامعتین در حکمیت حضور دارند. اینکه درباره ۸+۷ می‌گوییم به خاطر نظرات آیت‌الله مهدوی کنی است.

* فارس: یعنی آیت‌الله مهدوی کنی هر نظری داشته باشند، در جبهه پیروان اعمال می‌شود و شما به آن گوش می‌دهید؟
– بادامچیان: قطعا همین طور است. ما سال‌هاست که آیت‌الله مهدوی کنی را می‌شناسیم و ایشان را آزموده‌ایم.

* فارس: ولی می‌گویند به نظر ایشان درباره عدم معرفی آقای محمدرضا باهنر به  کمیته ۷+۸ تمکین نکردید؟
-بادامچیان: ایشان چنین بحثی را مطرح نکردند. آیت‌الله مهدوی فرمودند، جبهه پیروان ۴ نفر را انتخاب کند ما دو نفر را انتخاب می‌کنیم. جبهه پیروان آقای باهنر، آقای متکی، آقای کوهکن و آقای حبیبی را انتخاب کردیم که بعدا گفتند که باید خودمان انتخاب کنیم. بنابراین ما چون آقای باهنر رای زیادی داشت ایشان را همراه با آقای متکی معرفی کردیم. البته رای آقای حبیبی و متکی مساوی بود، قرعه‌کشی کردیم و سپس آقای متکی را معرفی کردیم. ما آقای متکی و باهنر را افرادی امین می‌دانیم و مطمئنیم در امانتی که دارند خیانت نخواهند کرد.

* فارس: پس آیت‌الله مهدوی کنی درباره عدم معرفی آقای باهنر هیچ پیغامی به شما ندادند؟
– بادامچیان: نظر آقای مهدوی کنی درباره عدم معرفی باهنر، تمایلی بود. آیت‌الله مهدوی تمایل داشتند بین ۴ نامزد جبهه پیروان آقای متکی و حبیبی معرفی شوند یعنی به جای آقای باهنر، آقای حبیبی باشند.

* فارس: بنابراین شما می‌پذیرید که اینجا برخلاف نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی عمل کرده‌اید؟
– بادامچیان: نه این طور نیست اگر آقای مهدوی امروز بگوید که نظر من این نیست، ما تبعیت می‌کنیم.

* فارس: آیت‌الله مهدوی کنی یک بار به شما توصیه کردند؛ شما گوش نکردید حال چگونه انتظار دارید دوباره به شما نظر بدهند؟
– بادامچیان: نه این طور نیست. هر موقع ایشان بگوید جبهه پیروان و مخصوصا حزب مؤتلفه اطاعت می‌کند. چون ما آیت‌الله مهدوی را سال‌هاست که آزموده‌ایم. ایشان خلاف رضای خدا یک کلمه حرف نمی‌زند.

* فارس: چرا ایشان تمایلی به حضور آقای باهنر در کمیته ۸+۷ نداشتند؟
– بادامچیان: این چه بحثی است که شما می‌کنید. این آقایان (باهنر) یاران خوب ما هستند.

* فارس: این بحث‌ها بالاخره در بدنه اصولگرایان مطرح است. نپرسیم؟
– بادامچیان: اصولگرایی سیمرغ است و از سی مرغ تشکیل می‌شود. مثل این می‌ماند این طاووس است، آن مرغ، آن خروسه یا این گنجشک است.

* فارس: شما از مرغ و خروس می‌گویید. در حالی که قطعا قبول دارید بحث انتخابات رقابت‌ بر سر ارزش‌هاست. چه طور می‌توان ارزش‌ها را اینگونه که شما می‌گویید، سنجید؟
-بادامچیان: بله. رقابت بر سر ارزش‌هاست. منتهی درجات ارزشی در انسان‌ها یکسان نیست. ما در احکام شرعی داریم که اگر به طور مثال برادری درجه ایمانش ۱۰ درجه باشد، اما کسی که درجه بالایی دارد، نباید به زیرمجموعه‌اش بگوید که تو عددی نیستی. چون درجه من بالاتر است. بین سلمان، ‌ابوذر، عمار و مقداد این حرف‌ها‌ مطرح نیست. حزب مؤتلفه اسلامی در سال ۴۱ پدید آمده و تا سال ۶۸ دبیر کل نداشته. تاکنون فکر کرده‌اید که چرا اینگونه بوده؟ چون عراقی، امانی،‌عسگراولادی و لاجوردی برایشان فرقی نمی‌کرد که چه کسی دبیر کل و چه کسی قائم مقام حزب مؤتلفه باشد.
به طور مثال در حزب مؤتلفه که بنده قائم مقام هستم، بارها گفته‌ام که به دلیل متدین و خدا خواه بودن آقای حبیبی بنده خاک پای ایشان هم نیستم. ۷ سال است که بنده قائم مقام آقای حبیبی هستم ولی یک لحظه هم بحث جدایی بین ما مطرح نبوده است. اصلا خود بنده ۴ صفحه نامه نوشتم تا آقای حبیبی دبیر کل شود.
قائم مقام در حزب غیر از قائم مقام اداری و فرماندهی است. قائم مقام مانند هارون نسبت به موسی است. بنابراین باید بگویم که آیت‌الله مهدوی‌کنی، آقای لاریجانی یا آقای باهنر انسان‌های ارزشی و سرمایه‌های مملکت هستند و نباید ما این سرمایه‌ها را بشکنیم. من بدون رو دربایستی می‌گویم درست نیست که برخی‌ها خودشان را حق مطلق بدانند و بگویند هر کسی را که ما قبول داریم حق است و هر کسی که ما قبول نداریم حق نیست.

* فارس: کدام گروه خودش را حق مطلق و مقابلش را باطل مطلق دانسته است؟
– بادامچیان: چه کسی؟ شما بگویید چه کسی ضعف ندارد. خطا ندارد. چه کسی دیکته بدون غلط می‌نویسد. چرا ما باید درباره همدیگر اینگونه بگوییم. من کسی را معصوم پانزدهم نمی‌دانم و کسی مبرا از اشتباه و خطا نیست.ما برای موفقیت باید دور هم جمع شویم تا با هم کار کنیم.

* فارس: در اینکه حزب مؤتلفه یک تشکیلات قوی، انقلابی و متدین بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش فراوانی داشته، کسی تردید ندارد اما بالاخره انتقاداتی هم بعضا به شما وارد می‌شود. مثلاً برخی‌ها می‌گویند چرا حزب مؤتلفه اسلامی بعد از فتنه ۸۸ با عوامل موثر و خواص مردود در فتنه دیدار کرده است. مثلا برخی از دیدار اخیرتان با آقای هاشمی انتقاد می‌کردند.

– بادامچیان: باید بگویم که ما طبق وظیفه با آقای هاشمی دیدار کردیم.

* فارس: کدام وظیفه؟
– بادامچیان: استنباط ما این است که ولی امر مسلمین مایل نیستند کسی آقای هاشمی را در خط فتنه تعریف کند. وقتی تمایل ایشان برای ما حجت می‌شود ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم. حالا اگر وظیفه ما هزینه‌های سیاسی هم داشته باشد مهم نیست. وقتی انسان تکلیفش را انجام می‌دهد، دیگر برایش هزینه مطرح نخواهد بود. برخی می‌گویند چرا دیدار کردید. ما به آنها می‌گوییم چرا دیدار نکنیم.

* فارس: دیدار با سران فتنه بعد از مشخص شدن موضع آنها در برابر نظام اسلامی هم جزء وظیفه شما بود؟
– بادامچیان: بله. آقای حبیبی ما، همراه با همسرش بعد از فتنه به منزل آقای کروبی رفت. با خانمش رفت تا خانوادگی باشد. حالا اگر کسی بگوید چرا با کروبی ملاقات کردی، می‌گوییم که وظیفه ما بود.

* فارس: با موسوی چه طور؟‌ با او هم دیدار داشتید؟
– بادامچیان: به طور مستقیم نه، اما گروهی را برای ملاقات با ایشان فرستادیم. تا اگر توانستیم آنها را یک قدم نگه داریم.

* فارس: بنابراین شما برحسب امر به معروف و نهی از منکر با آقای هاشمی دیدار داشتید؟
بادامچیان: مگر امام حسین(ع)حضرت ابوالفضل(ع) را برای رایزنی با عمر سعد مامور نکرده بود. این چه بحثی است که شما می‌کنید؟

* فارس: به نظرتان تشبیهی که کردید درست بود؟
– بادامچیان: من می‌گویم امام حسین (ع) صبح با عمر بن سعد فرمانده لشکر ابن زیاد مذاکره کرد. امر به معروف بود. امام حسین (ع) بر اساس وظیفه عمل کرد و اگر ما نیز جایی برویم امر به منکر نخواهیم کرد. قطعا و حتما امر به معروف خواهیم کرد.

* فارس: یعنی بعد از شهادت امام حسین (ع) راهی برای بازگشت شمر وجود داشت، که برای فتنه‌گران بعد از اقدام عملی علیه نظام اسلامی راه بازگشتی وجود داشته باشد.
– بادامچیان: یزید بن معاویه از امام سجاد پرسید که من بخواهم توبه کنم چه کار می‌توانم بکنم؟ امام سجاد فرمودند نماز جعفر طیار بخوانید. حضرت زینب به امام سجاد فرمودند چه طور چنین راهنمایی کردید که امام سجاد فرمودند ایشان چنین توفیقی نخواهند داشت.

* فارس: آقای بادامچیان بحث توصیه امام سجاد(ع)به یزید برای بخشش گناهانش بود که البته توفیق هم حاصل نشد اما دیدار با سران فتنه و خواص مردود به مثابه بازگرداندن آنها به عرصه سیاسی کشور است. به نظر شما این تفاوت در قیاس‌های شما مشهود نیست؟
– بادامچیان: بهانه نتراشید؛ حرف امام حجت است. اگر امروز حزب مؤتلفه را می‌بینید حزبی است که ۵۰ سال سابقه دارد و کارها و اقدامات لازم را انجام می‌دهد. اما در عین حال کسی را به سازشکاری متهم نمی‌کنیم. چرا که تهمت به افراد درست نیست.

* فارس: درباره پیوستن جبهه پایداری به کمیته ۷+۸ اصولگرایان تا به حال نظرات مختلفی مطرح شده و رایزنی‌هایی صورت گرفته است، بعد از رایزنی‌های انجام شده، نظر آیت‌الله مهدوی کنی چه بوده است؟
– بادامچیان: نظر آیت‌الله مهدوی کنی کاملا روشن است. ایشان فرمودند که جبهه پایداری باید با دو نماینده‌اش در جلسه ۸+۷ شرکت کند. یکی از مسائل منفی در این ماجراها تصور غلط رویارویی آیت‌الله مصباح حفظ الله با آیت‌الله مهدوی کنی است که این کاملا منفی است.
وقتی این طور شود یک عده افراد احساسی در حمایت از جبهه پایداری علیه آیت‌الله مهدوی کنی و عده‌ای در مخالفت با جبهه پایداری علیه آیت‌الله مصباح یزدی موضع‌گیری خواهند کرد که این بسیار منفی است. نمایندگان جبهه پایداری دو ساعت با آیت‌الله مهدوی کنی جلسه داشتند با گروه ۷ هم تشکیل جلسه دادند و نظراتشان را گفته‌اند حالا بهتر است در جلسات شرکت کنند.

* فارس: راهکار شما برای پایان دادن به این اختلاف‌نظرهای سیاسی برای رسیدن به وحدت حداکثری در جبهه اصولگرایی چیست؟
– بادامچیان: دو راه بیشتر وجود ندارد. اول اینکه جبهه پایداری به ۸+۷ بپیوندد و دوم اینکه اگر نمی‌خواهند به جبهه ۸+۷ بپیوندند تنظیم ترکیب با جبهه پایداری نیست. جبهه پایداری پیشنهادات خود را مطرح می‌کند و نمی‌توانند نظراتشان را تحمیل کنند. اینکه بگویند ما هر چه می‌گوییم شما بگویید چشم، اینکه تفاهم نیست. تحمیل است. تفاهم یعنی ما حرف بزرگان را گوش کنیم.

* فارس: احترام و حمایت شما از آیت‌الله مهدوی کنی ستودنی است اما سؤال این است که چرا شما چندی پیش از رقیب آیت الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری حمایت کردید؟ آیا اتفاق جدیدی رخ داده که شما تغییر موضع داده‌اید؟
– بادامچیان: این هم یک دروغ دیگر است.

* فارس: اما مصاحبه‌های شما در حمایت از آقای هاشمی رفسنجانی در سایت‌های نزدیک به آقای هاشمی  موجود است؟
– بادامچیان: در آن مصاحبه من گفتم اگر آیت‌الله مهدوی کنی به احترام آقای هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان نشود،‌‌ آقای هاشمی نامزد خواهد شد. این مصاحبه کجا معنای حمایت از آقای هاشمی و مخالفت با آقای مهدوی‌کنی را می‌دهد.

* فارس: اما شما در مصاحبه‌ای گفتید که آقای مهدوی کنی به احترام آقای هاشمی نامزد ریاست خبرگان نخواهد شد.
– بادامچیان: از قول بنده سایت‌ها و روزنامه فرهنگ آشتی این موضوع را نوشته بودند در حالی که بنده آن را تکذیب کرده و حتی به خبرگزاری فارس هم فکس کردم که شما هم آن را منتشر نکردید.

*فارس: شما با یک سایت مصاحبه کردید آنوقت انتظار دارید خبر تکذیبیه شما را خبرگزاری فارس منتشر کند؟
-بادامچیان: وقتی تکذیبیه من را فرهنگ آشتی و خبرگزاری فارس منتشر نکردند، آقای میرلوحی مسئول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی با بنده تماس گرفت و گفت شما چرا از عدم نامزدی آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست خبرگان خبر داده‌اید که من به ایشان هم گفتم چنین حرفی نزده‌ام.ما که بدون منت خدمت می‌کنیم به نسل جوان توصیه می‌کنیم که کوبیدن و تخریب افراد جدای از انتقاد از آنهاست. ما اگر افراد را بکوبیم، خلیفه کشی باب می‌شود ما به مواضع افراد انتقاد داریم اما کسی را نمی‌کوبیم. و اگر بخواهیم کسی را بکوبیم حزب مؤتلفه با ۵۰ سال تجربه کار سیاسی بلد است چگونه افراد را بکوبد.

* فارس: با تشکر از سعه‌صدری که در پاسخ به سؤالات ما داشتید، به عنوان سؤال پایانی مباحثی درباره جلسه اخیر آقای لاریجانی با نمایندگان مطرح شده مبنی بر اینکه ایشان به عنوان رئیس مجلس نباید جلسه انتخاباتی برگزار کنند، تعدادی از نمایندگان می‌گویند اگر جلسه فراکسیون اصولگرایان بوده چرا برخی از اعضای هیئت رئیسه دعوت نشدند و برخی دیگر از نمایندگان گفته‌اند جلسه انتخاباتی آقای لاریجانی در مجلس شورای اسلامی وجهه مناسبی نداشت، پاسخ شما به عنوان فردی که در این جلسه سخنرانی کردید به این انتقادات چیست؟
– بادامچیان:جلسه آقای لاریجانی با نمایندگان مربوط به فراکسیون اصولگرایان نبود از مجموعه‌ای از اصولگرایان دعوت شده بود تا مباحث انتخابات را پیگیری کند. بله جلسه انتخاباتی بود اما اینکه برخی گفته‌اند اشکال شرعی داشته تعجب می‌کنم. فراکسیون انقلاب اسلامی در کمیسیون تلفیق اخیراً جلسه انتخاباتی گذاشته بود و به این جلسه هم نمی‌توان گفت استفاده نامشروع از بیت‌المال. اینها نمایندگان مجلس هستند و حق دارند جلسه داشته باشند. جلسه اخیر آقای لاریجانی با نمایندگان، انتخاباتی بود اما نه برای شخص، بلکه برای تعدادی اصولگرایان. همین آقایانی که انتقاد می‌کنند جلسه‌ای در کمیسیون تلفیق گذاشته بودند و ما اعتراضی به آنها نکردیم. ما جلسه فراکسیون حزب موتلفه را در بیرون از ساختمان مجلس برگزار می‌کنیم اما اگر بخواهیم یک روز در مجلس جلسه بگذاریم چه کسی می‌تواند بگوید ما از اموال بیت‌المال سوءاستفاده کردیم. چرا ما باید همدیگر را متهم کنیم. جلسه اخیر جلسه خوبی بود که برخی علیه جبهه پایداری و برخی نیز در حمایت از آن سخن گفتند.

گفت‌وگو از مهدی مشکینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر