1

مشاجره تشریفاتی سفر اوباما به هند ادامه یافت

  • کد خبر : 153276
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

باراک اوباما که برای شرکت در شصت و ششمین مراسم روز جمهوری هند ، به این کشور سفر کرده ، حاضر نشد همراه با رئیس جمهوری کشور میزبان سوار خودروی تشریفاتی ویژه این مراسم شود و به تنهایی و با خودروی ‘بیست’ که در واقع یک تانک زرهی است در این مراسم حاضر شد.

صبح امروز روسای جمهوری هند و امریکا هریک با خودرو ویژه خود در مراسم روز جمهوری هند شرکت کردند. انتقال باراک اوباما رییس جمهور امریکا و همسرش با خودرو زرهی ‘ بیست ‘ به شصت و ششمین مراسم روز جمهوری هند، نشان از عقب نشینی و تسلیم کشور میزبان دارد.

بعد از ورود خودروی حامل باراک اوباما به ‘راچپت’ محل برگزاری مراسم و گذشت پس از گذشت نیم ساعت از استقرار وی در جایگاه ویژه خودرو حامل رییس جمهوری هند با تشریفات ویژه به محل برگزاری مراسم رسید.

برخی از صاحب نظران گفت وگوی کوتاه ‘پرناب موکرجی’ با باراک اوباما به هنگام ورود را نشانه نارضایتی از زیرپا گذاشتن تشریفات هند از سوی اوباما ارزیابی کرده اند.

هند و امریکا درخصوص استفاده باراک اوباما از خودرو زرهی خود در مراسم روز جمهوری اختلاف نظر داشتند و تا روز گذشته نیز موفق به رفع ان نشده بودند.

براساس تشریفات هند ، میهمان ویژه دولت هند درمراسم روز جمهوری باید به همراه رییس جمهوری این کشور و در خودروی وی این مسیر را طی کند.

آمریکایی ها پیشنهاد کرده بودند که که رئیس جمهور هند این مسیر را به همراه اوباما در خودروی ویژه رئیس جمهور آمریکا طی کند ولی هندی ها این پیشنهاد را رد کرده اند.

آمریکایی ها در نهایت پیشنهاد کرده اند که اوباما در خودروی خود و رئیس جمهور هند نیز در خودروی مخصوص به طور جداگانه به محل برگزاری مراسم سالروزجمهوری هند بروند.

مقامات هندی تا شب گذشته اصرار داشتند که اوباما با خودروی پرناب موکرجی و طبق تشریفات این مسیر را طی کند.

خودروی ویژه رئیس جمهور آمریکا دارای ویژگی های خاص است که آن را به صورت یک خودروی مستحکم و نفوذ ناپذیر در آورده است .

آمریکایی ها، از زمان ترور رئیس جمهور این کشور جان اف. کندی در یک خودروی روباز تا کنون، سعی کرده اند که همه اقدامات لازم را برای حفظ جان رئیس جمهور خود انجام داده و یک دستگاه خودروی زرهی را برای این منظور ساخته اند.

‘بیست’ در واقع، همانند یک تانک زرهی است که بدنه آن از یک ورقه فولادی به ضخامت تقریبا ۲۰ سانتیمتر ساخته شده است که رئیس جمهور آمریکا را در برابر هرگونه حمله ای از جمله شیمیایی محافظت می کند.

وزن درهای ‘بیست’ تقریبا به اندازه وزن درب های یک هواپیمای بوئینگ ۷۵۷ است و این خودروی هشت تنی بر روی تایرهای مسلح به حلقه های فولادی و غیرقابل پنچر حرکت می کند.

حتی مخزن سوخت آن بوسیله یک ماده ویژه که می تواند هرگونه انفجاری را دفع کند پوشانده شده است.

این قلعه مستحکم سیار، به رغم برخورداری از این ویژگی های خاص، چند بار در گذشته به دلایل نامعلوم خراب شده است.

حامیان محیط زیست، ‘بیست’ را به خاطر مصرف بیش از حد بنزین به مسخره گرفته اند. این خودرو برای طی ۳٫۴ (۳ ممیز ۴) کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف می کند.

خودروی رییس جمهور هند نیز که وی از سال ۲۰۱۲ تاکنون از آن استفاده می کند یک دستگاه خودروی زرهی مقاوم درمقابل انفجار و بمب است.

روز جمهوری یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک در هند است که در سال ۱۹۵۰ از استعمار بریتانیا استقلال یافت و این روز که یکی از سه تعطیلی ملی مهم هندی ها به شمار می رود که در سراسر این کشور پهناور جشن گرفته می شود.

هر ساله رژه رنگین بزرگی که تنوع فرهنگی این کشور را به تصویر می کشد، از نزدیکی کاخ ریاست جمهوری آغاز و با گذشتن از دروازه هند که یادبودی ملی برای ۹۰ هزار سرباز کشته شده هندی در جنگ های این کشور است، به سمت قلعه سرخ ادامه می یابد که در سراسر این مسیر هشت کیلومتری مردم حاضر در مراسم ابراز احساسات می کنند.

مراسم روز جمهوری هند که امسال باحضور رییس جمهوری امریکا به عنوان میهمان ویژه با حضور مقامات بلندپایه ، وزرا ، نمایندگان مجلس، نمایندگان کشورهای مختلف و شرکت گسترده مردم در زیر بارش باران در حال برگزاری است .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153276

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر