2

نخست وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد

  • کد خبر : 153287
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

“آلکسی سیپراس” رهبر حزب مخالف ریاضت اقتصادی “سیریزا” چند ساعت بعد از پیروزی در انتخابات، به عنوان نخست‌وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد.

“آلکسی سیپراس” رهبر حزب مخالف ریاضت اقتصادی “سیریزا” چند ساعت بعد از پیروزی در انتخابات، به عنوان نخست‌وزیر جدید یونان سوگند یاد کرد.

 
بر اساس گزارش بی بی سی (BBC) رهبر حزب سیریزا که دو کرسی برای کسب اکثریت مطلق پارلمان کم داشت، برای تشکیل دولت ائتلافی با یک حزب راست‌گرای کوچک به نام “یونانی‌های مستقل” ائتلاف کرد.

 

حزب سیریزا، حزب چپ‌گرای رادیکال است که در مواضع اصلی از جمله موضوع مهاجرت با حزب راستگرای یونانی‌های مستقل اختلاف‌های اساسی دارد اما موضع هر دو گروه در مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی مشترک است.

 

شب گذشته هواداران حزب پیروز انتخابات ساعت‌ها در خیابان جشن و پایکوبی کردند.

 

این گزارش می‌افزاید: «آقای سیپراس که از مخالفان سرسخت ریاضت اقتصادی است، قول داده حقوق کارمندان و مزایای بازنشستگی را دوباره افزایش دهد. وی بامداد امروز در بدو ورود به جمع هوادارانش قول داد به “پنج سال درد و تحقیر” پایان دهد و درباره بدهی‌های بین‌المللی یونان وارد مذاکره مجدد شود.»

 

بی بی سی خاطرنشان کرد: «پیروزی سیریزا در انتخابات یونان، نگرانی درباره آینده این کشور در اتحادیه اروپا را افزایش داده است. این حزب مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی یونان برای بازپرداخت بدهی‌های این کشور است. در واکنش به این پیروزی، ارزش یورو، پول مشترک کشورهای اروپایی در مقابل دلار به پایین‌ترین حد در ۱۱ سال گذشته رسیده است.»

 

این گزارش تاکید کرده است که یونان برای بازپرداخت حدود ۲۶۸ میلیارد دلار بدهی سنگین بین‌المللی، وارد یک دوره ریاضت اقتصادی شدید شد. ناراضی بودن رای‌دهندگان از این سیاست از دلایل اصلی پیروزی حزب سیریزا در انتخابات بود.
بی بی سی افزود: «سیپراس به هوادارانش قول داده بسیاری از سخت‌گیری‌های اقتصادی را لغو خواهد کرد. این حزب برای رسیدن به اکثریت مطلق آرا به ۱۵۱ کرسی نیاز داشت که ۱۴۹ کرسی را به دست آورد. سیپراس در برابر جمعیت شادمان هوادارانش در آتن گفت که رای دهندگان یونانی مجوزی “روشن و قوی” برای هدایت کشور در اختیار حزب او گذشته‌اند. وی همچنین قول داد که برای یک راه حل مالی منصفانه و مفید به مذاکره بنشیند.»

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153287

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر