1

نماینده اسلام آباد به خاکی زد

  • کد خبر : 153450
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی،صبح روز چهارشنبه در نطقی علنی و نیابتی (بدون اطلاع از همه نمایندگان این استان)،خواستار برکناری استاندار کرمانشاه شده بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی افق،علی جلیلیان در نطقی که برخی رسانه ها آن را بازتاب داده اند گفت: همه ما نمایندگان استان کرمانشاه با اعلام نارضایتی از عملکرد استاندار کرمانشاه خواستار تغییر مدیریت استان هستیم.

وی افزود:بهتر است استاندار کرمانشاه هرچه سریع تر استعفا کند. ایشان و معاونش از ده سال پیش از سال ۸۴ بازنشست شده اند.

آنچنان که مرصادنیوز گزارش کرده است،علی جلیلیان افزوده است: در کرمانشاه قحط الرجال نیست که از آبادان و رشت نیروهای بازنشسته ده سال پیش بیاورید.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه آن را ناشی از ناکارامدی تیم حاکم بر استانداری دانسته است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است که به محض پایان نطق نماینده اسلام آبا و دالاهو که سابقه چنین نطق های نیابتی را در کارنامه خود دارد،برخی از نمایندگان استان کرمانشاه معترض نطق وی شدند.

برخی نماینده ها با انتقاد از نطق علی جلیلیان،به او یاداور شدند که رییس مجمع نمایندگان بودن به معنی اظهار نظر به جای همه آنها نیست و او اگر می خواست به جای همه حرف بزند باید در جلسه ای جمع بندی سخنان به تاید همه نمایندگان می رسید.

برخی منابع آگاه به خبرنگار ما گفتند:نماینده اسلام آباد خواهان بکارگیری طرفداران خود در پست های مدیریتی شهرستان است ،اما مقاومت فرماندار اسلام اباد و دالاهو در مقابل این خواسته های مداخله جویانه ،به شدت وی را عصبی ساخته به نوعی که از همه تربیون های در اختیار برای تخریب مدیران دولت تدبیر و امید در استان بهره می جوید.

علی جلیلیان که در انتخابات مجلس با تحریک احساسات قومیتی مردم توانست،فرد صاحب نامی چون حشمت الله فلاحت پیشه را شکست دهد،اینک با توسل به همان حربه زنگ زده به بهانه شمالی بودن معاون سیاسی استاندار و نیز لر بودن خود استاندار به انها می تازد.

مسایل امنیتی و شکاف های قومی در برخی مناطق کشور،لزوم توجه جدی مسوولان  به اظهارنظرهای اینچنینی را می طلبد و این موضوعی است که نباید از چشم تیزبین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به دور بماند.

اگر این نماینده محترم تنها برای یک بار زیر پرچم ایران نشسته باشد،باید در چارچوب این کلیت سیاسی اعلام نظر کند و از ایجاد شکاف قومیتی بپرهیزد.

در حالی که اشاره وی به رتبه بالای بیکاری در استان کرمانشاه،اشاره ای به حق است،اما کاش وی بخشی از وقت خود را به مطالعه متون اقتصاد  می گذراند تا علل بیکاری را دریابد و یا کاش از بین ۵مشاوری که با حقوق دولتی در خدمت وی هستند، یکی از آنها را از بین متخصصان اقتصاد انتخاب می کرد تا یاریگر وی در این حوزه باشند.

نطق نماینده محترم اسلام آباد غرب و دالاهو علاوه بر جعلی بودن نیابت عموم نمایندگان استان،سطح پایین کارشناسی و محتوای انتخاباتی،دارای یک خط امتداد خطرناک است؛کوبیدن بر طبل قوم گرایی.

در خصوص مطالبه سیاسی وی برای استاندار بومی برای کرمانشاه و نیز بازنشسته خواندن وی و معاونانش،خوب است وی موضع خود را برای افکار عمومی در برابر این پرسش ها روشن نماید:

۱٫ آیا علی جلیلیان نماینده اسلام اباد است یا دالاهو؟ و اگر از یک کدام از آنهاست،آیا این حق را به شهر دیگر می دهد که او را نپذیرند؟

۲٫ آیا در دفاع مقدس،فقط باید مردم مرزی می جنگیدند و دیگر ایرانیان که با منطق وی غیر بومی به حساب می آمدند،نباید به جبهه ها می رفتند؟!

۳٫ به نظر او مقامات ارشد نظام باید از منطقه وی انتخاب شوند تا برای او و مردمش کاری انجام دهند؟ و اگر آن بزرگواران از دیگر استان های کشور باشند،توجهی به سایر مناطق نمی کنند؟

۴٫ نمایندگان محترم مجلس و خبرگان رهبری هر کدام از محل تولد خود برگزیده شده اند؟

۵٫ اگر مشکل او بومی بودن است،چرا با فرماندار بومی سر سازگاری ندارد؟

جناب آقای نماینده،دقیقه های پایانی خدمت خود در مجلس محترم  نهم را که به فرمایش امام راحل در راس امور است،به راس مسایل اختصاص دهید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر