1

لاریجانی : آمریکا درپی شکست مذاکره است

  • کد خبر : 153694
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۵۶

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اوباما باید با روشنی بداند ملت ایران تسلیم نخواهد شد ، وی هزینه ضعف خود در حل مشکلات داخلی را نمی‌تواند به طرف ایران منتقل کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، در خصوص استقرار مردم سالاری دینی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی مطالبی را بیان کرد.

وی در بخشی از سخنرانی‌اش با اشاره به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر اینکه ما به ایران فشار می آوریم تا ایران نظر ما را در بحث هسته ای قبول کند، گفت: نمایندگان محترم توجه نمایید عبارت ایشان چیست، فشار می آوریم تا ایران نظر آمریکا را در بحث هسته ای بپذیرد، حالا مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن‌تر شد.

لاریجانی افزود: آنها می گویند باید تسلیم خواست ما شوید، در کجای دنیا به این رفتار می گویند مذاکره؟ البته روشن است آقای اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می خواهد ایران یا تسلیم خواسته‌های نامربوط آنها شود و یا مذاکرات با شکست مواجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای اوباما باید با روشنی بداند ملت ایران تسلیم نخواهد شد. اوباما هزینه ضعف خود در حل مشکلات داخلی را نمی تواند به طرف ایران منتقل کند.

به گزارش مهر، پس از بیان این اظهارات لاریجانی، نمایندگان مجلس با شعار «مرگ بر آمریکا» موضع ریاست مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای را تایید کردند.

لاریجانی در بخش دیگری از این سخنرانی شهادت مردم پاکستان، کرکوک، بغداد و سامرا به دست مزدوران تروریست را به ملت، پارلمان و دولت کشورهای پاکستان و عراق تسلیت گفت  و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی این جنایات را محکوم می نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیات شجاعانه و هوشمندانه حزب الله لبنان در شبعا که در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه بود، غرور آفرین و حاوی پیام روشن بود. امیدواریم صهیونیست‌ها از درک این پیام عاجز نباشند و بفهمند خاورمیانه جولانگاه اتحاد تروریزم و صهیونیزم نیست و شیران مجاهد بساط پوشالی آنها را با قدرت جمع می کنند.

لاریجانی در ابتدای این سخنرانی رحلت بانوی کرامت حضرت معصومه (س) را به ملت ایران و مراجع تقلید تسلیت گفت.

وی ادامه داد: دهه فجر را گرامی داشته و بر روح پر فتوح امام (قدس سره) و شهدای انقلاب درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی در سال ۵۷ با ورود به ایران، انقلاب ملت را وارد مرحله پیروزی نموده است و با رهبری خردمندانه، همه موانع داخلی و خارجی را از جلوی پای ملت برداشته‌اند تا در ۲۲ بهمن، ملت بر طاغوت وابسته، پیروز گردند.

لاریجانی اظهار داشت: اولین هدفی که امام در راهبری انقلاب با جدیت دنبال کرد، تاسیس و پایه‌گذاری مردم‌سالاری دینی در کشور بود که سابقه‌ای در تاریخ سیاسی جهان نداشت. لذا غربی‌ها از طریق رسانه‌ها به تخریب این نظریه پرداختند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: به خاطر دارید که گروهک‌های داخلی نیز با ایجاد شبهات زیاد برای ستیز با این سبک تفکر اسلامی، مجادلات زیادی به راه انداختند. امام فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافی».

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: جمهوری اسلامی در تفکر امام، مردم‌سالاری واقعی بود و به تعبیر شهید مطهری: «دموکراسی مورد نظر اسلام، انسانیت رها شده است، اما دموکراسی غربی، حیوانیت رها شده است.»

لاریجانی افزود: اسلامیت در مردم‌سالاری، انسانیت را بسط می‌دهد نه حیوانیت را.

نماینده مردم قم اظهار داشت: ملت ایران با حمایت شگرف از نظریه امام، نظام جمهوری اسلامی را تاسیس کرده است. گام دیگر پیشوای انقلاب برای هدایت ملت، سیاست استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: این سیاست در بعد سیاسی با شعار «نه شرقی، نه غربی» بروز یافت که اتفاقا این نظریه با غضب شرق و غرب و روشنفکران داخلی مواجه شد.

لاریجانی ادامه داد: مخصوصا آمریکایی‌ها که می‌دانستند این مسیر دست آنها را از ایران برای همیشه کوتاه می‌کند، آغازگر توطئه‌های جدید شدند. یکی از صاحبنظران آمریکایی که در آن زمان مسئولیت حساسی داشت، در کتاب خود می‌گوید: ماجرای ایران بزرگترین شکست دولت کارتر بود، در مقایسه با موقعیت آمریکا در صلح کمپ دیوید یا عادی کردن روابط با چین و یا اتخاذ موضع قاطعانه‌تر در مقابل اتحاد شوروی که همه نقاط مهم بودند، سقوط شاه از نظر استراتژی برای ایالات متحده آمریکا و از نظر سیاسی یک مصیبت به شمار می‌رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حفظ منافع آمریکا و غرب در منطقه نفتی خلیج‌فارس بر ایران تمرکز داشت.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب تمام تلاش خود را کردند که شاه را نگه دارند اما موفق نشدند؛ راه دوگانه‌ای را دنبال نمودند. از طرفی با کمک جریان‌های ضد انقلاب، مبارزه با ملت را شروع کردند و از طرف دیگر تلاش نمودند با دولت موقت ارتباط برقرار کنند.

لاریجانی مذاکرات مشاور امنیتی کارتر با مسئولین دولت موقت را نمونه‌ای از این تلاش خواند و گفت: این اقدام به عصبانیت ملت مواجه شد. از آن زمان آمریکایی‌ها دو خط عملیاتی فشار و ترور را دنبال کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با ساماندهی جریان‌های تروریستی در داخل، بزرگان انقلاب را ترور کردند و آشفتگی در برخی مناطق به راه انداختند. هر چند قدرت انقلاب، شگرد شیطانی آنان را خنثی کرد اما کارنامه غرب در این زمینه سیاه است.

لاریجانی با بیان اینکه این خط ترور تا امروز ادامه دارد، گفت: اخیرا روزنامه‌های آمریکایی اعلام کردند دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی طراح و مجری ترور مجاهد شهید عماد مغنیه بوده است. سئوال اینجاست آیا دولت آمریکا می‌تواند ادعای مبارزه با تروریسم داشته باشد؛ در حالی که راسا اقدام به ترور قهرمانان امت مسلمان در منطقه می‌کند.

وی تاکید کرد: این گونه ترورها برای دولت آمریکا که مدعی مدیریت جهانی است، فضاحت‌آور است. هر چند برای ما روشن بود که این دولت هرگز در شعارهای خود صادق نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دست‌های آمریکا در حمایت از گروه‌های تروریستی، روشن است. اما روشن‌گری اخیر که توسط مسئولان سیا انجام گرفته، عمق مبارزه دروغین آمریکا در مورد تروریسم را عیان نموده است.

لاریجانی تصریح کرد: وقتی دولت آمریکا چنین اقدامات شنیعی را انجام داده است، باید قبول کند که ملل مسلمان اقدامات تروریست‌های داعش را جنس دیگری از شگردهای آنها می‌داند.

وی تاکید کرد: نوع دیگر اقدامات آمریکا، فشار بر ایران بود؛ نظیر جنگ تحمیلی و تحریم‌های مختلف. امروز اسناد و مدارک کافی وجود دارد که جنگ صدام علیه ایران با تحریک و کمک غرب صورت گرفت اما پایداری و استقامت ملت، آنان را پشیمان کرد. لذا به فشار از جنس دیگر روی آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن تشکر از نمایندگان و کمیسیون تلفیق، گفت: مجددا متذکر می‌شوم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در گروی کار کمیسیون تلفیق است که مورد طلب مقام معظم رهبری است و رونق تولید، کانون این امر است.

لاریجانی ادامه داد: افزایش سرمایه بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی، تولیدی و صنعتی و ارائه روش‌های کارآفرینی باید تشویق گردد. صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای روان‌سازی اجرای طرح‌های عمرانی، الزام دستگاه‌ها به واگذاری طرح‌های عمرانی به مردم ضروری است. امیدواریم نتیجه کار کمیسیون تلفیق، پیام روشن مقاومت در اقتصاد را به خوبی برساند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153694

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر