1

هشدار برای اسراییل/ احتمال حمله دو جانبه ایران

  • کد خبر : 153700
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

«برای ساکنان شمال اسراییل، این حمله یادآور این است که زندگی آن ها می تواند در هر لحظه با تصمیمی که از سوی تهران اخذ می شود، زیر و رو شود …»

مجله آمریکایی کامنتری مگزین (Commentarymagazine)، با انتشار گزارشی به تحلیل حمله اخیر حزب الله به نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پرداخته و آن را نشانه ای از احتمال حمله دو جانبه ایران به رژیم اشغالگر قدس خواند.

 

 

در این گزارش آمده است: «به نظر می رسد بروز خشونت در امتداد مرزهای شمالی اسراییل با رسیدن پایان هفته [میلادی] رو به پایان است. حزب الله با بمباران نقاط مرزی که باعث کشته شدن دو سرباز اسراییلی شد، ادعای پیروزی دارد.»

 

 

این مجله آمریکایی نوشت: «اما برای ساکنان شمال اسراییل، این حمله یادآور این است که زندگی آن ها می تواند در هر لحظه با تصمیمی که از سوی تهران اخذ می شود، زیر و رو شود؛ تصمیم برای مقابله قوی تر با دولت یهودی و یا حتی راه اندازی یک جنگ. همین امر در مورد کسانی که داخل محدوده غزه زندگی می کنند نیز صادق است.»

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: «وقایع این هفته یک بار دیگر روشن کرد که یک جنگ دو جبهه ای که در آن موشک ها و تونل های زیرزمینی نقش اصلی بازی می کنند، تهدیدی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.»

 

 

کامنتری مگزین نوشت: «تجهیزات ساخت و سازی که در اطراف محل حمله هفته گذشته پیدا شده است این فرض را شدیدا تقویت می کند که حزب الله در حال آماده شدن برای حملات بیشتر و یا شاید اینبار کشتن و ربودن شهروندان و همچنین سربازان است.»

 

 

این پایگاه آمریکایی  ضمن بیان اینکه: «این فقط یک تنش معمولی با یک گروه تروریستی نیست»، ادعا کرد که ایران با طراحی وقایع اخیر، قصد استفاده از آن به عنوان اهرمی در مذاکرات هسته ای و همچنین حفظ هژمونی [برتری و توفق] منطقه ای خود را دارد.

 

 

در این گزارش همچنین آمده است: «تنش با حماس در امتداد مرز جنوبی اسراییل را نیز باید از همین نقطه نظر نگریست.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «در صورتی که ایران تشخیص دهد که شروع جنگی دو جبهه ای [حزب الله در شمال و حماس در جنوب] به نفع آن کشور است، اسراییل باید خود را برای این جنگ آماده نماید. این باید باعث شود که اوباما رییس جمهور آمریکا در پیگیری بدون ملاحظه تنش زدایی با ایران تجدید نظر نماید؛ تنش زدایی که باعث شده است او هدف سابق خود یعنی از بین بردن برنامه هسته ای ایران را قربانی کند. کنار آمدن بیشتر با تهران، صلح را برای منطقه به ارمغان نمی آورد.»

 

 

 

۵۰۶

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153700

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر