1

بهبود شرایط اجرای دوره های آموزش برای شبکه نمایندگیهای سایپا

  • کد خبر : 153787
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

مدیر آموزش سایپایدک از بهبود شرایط اجرای دوره‌های آموزشی با هدف رفع نیازهای آموزشی شبکه نمایندگیها خبرداد.

به گزارش سایپا نیوز، ایرج حسینی پژوه- مدیر آموزش سایپایدک اظهار داشت: سهمیه اعتبار آموزش رایگان نمایندگی‌ها در سال ۹۳ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین قیمت تمام شده دوره‌های آموزشی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۴ حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این کلیه دوره‌های تحقق محصول (خودروهای جدید وارد شده به سبد محصولات سایپا) برای نمایندگی‌های منتخب ارائه دهنده خدمات آن محصول رایگان می‌باشد. ضمن اینکه دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای یک نمایندگی که مجوز خدمات خودرویی جدید از دفتر منطقه‌ای مربوطه دریافت می‌نماید برای یک بار رایگان می‌باشد.

حسینی پژوه در ادامه به سایر فعالیت مرکز آموزش در ارتباط با بهبود شرایط اجرای دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: به منظور کمک به نمایندگان و کاهش هزینه آموزشی نمایندگیها، براساس طرح مصوب مقرر گردیده است تعدادی از دوره‌های آموزشی با همکاری انجمن‌های صنفی در مرکز استانها برگزار شود. بر اساس این طرح، اعزام مربی و ایجاد شرایط استاندارد دوره آموزشی بر عهده مرکز آموزش و تامین شرایط و فضای کلاس آموزشی به عهد انجمن صنفی مربوطه می‌باشد. در همین ارتباط تا کنون دوره آموزشی در شهرهای مشهد، کرمانشاه، شیراز، اهواز، همدان، اردبیل، نقده و یزد اجرا شده که با استقبال و رضایت نمایندگان مواجه گردیده است.

به گفته مدیر آموزش سایپایدک.، طرح کارشناس مربی از دیگر فعالیت‌های جاری مرکز آموزش می‌باشد که در این طرح براساس یک دستورالعمل مدون، کارشناسان فنی شبکه نمایندگی‌ها که صلاحیت مربیگری داشته باشند پس از گذراندن آموزشهای لازم به عنوان مربی آموزش معرفی شده و می‌توانند دوره‌های آموزشی مد نظر را در مراکز استانها و یا نمایندگی‌های خود برگزار نمایند و مرکز آموزش گواهینامه کارآموزان مربوطه را صادر خواهد نمود.

مدیر آموزش سایپا یدک درخصوص ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای اقامت کارآموزان حاضر در دوره‌های آموزشی مرکز آموزش، به ادامه امکان استفاده از مهمانسرای شرکت رنا، افزایش کیفیت خدمات این مهمانسرا، اخذ مجوز از مدیر عامل محترم شرکت به منظور استفاده از امکانات هتل پژوهش جهت اقامت کارآموران و تقبل ۵۰ درصد از هزینه‌های اسکان کارآموزان توسط شرکت اشاره کرد.

مدیر آموزش سایپایدک در اداکه با اشاره به سایر فعالیت‌های این مدیریت در سه حوزه آموزش شبکه، آموزش کارکنان و آموزشهای آزاد، گفت: در حوزه آموزش شبکه از ابتدای سال ۹۳ حدود ۱۸۰ هزار نفر ساعت ظرفیت آموزشی دوره های استاندارد برای شبکه نمایندگیها در مرکز آموزش ایجاد شده است که از این میزان حدود ۱۲۰ هزار نفر ساعت به روش آموزشهای حضوری (با ۷۵ عنوان دوره) و ۶۰ هزار نفر ساعت به روش آموزشهای مجازی (با ۴۸ عنوان دوره) بوده است. همچنین با توجه به ورود محصولات جدید به سبد محصولات سایپا و به منظور پاسخگویی به نیازهای فنی شبکه، حدود ۳۵ دوره آموزشی مربوط به خودروهای جدید (برلیانس، آریو، سراتو، ریچ و چانگان) برای پرسنل نمایندگیها درسطوح کارشناسان فنی، تعمیرکاران، امداگران و مدیران نمایندگی برگزار گردیده است.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه آموزش کارکنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۳ با شروع مجدد برنامه‌های آموزش کارکنان، تاکنون ۶۶ عنوان دوره معادل ۳۵ هزار نفر ساعت آموزشی در زمینه‌های تخصصی( مانند CAPA/BPR) مدیریتی (مانند بازاریابی، آشنایی با سبک‌های رهبری) و عمومی (CRM/ 5S) برگزار گردیده است.

حسینی‌پژوه درباره آموزشهای آزاد نیز توضیح داد: به منظور استفاده حداکثری از فضا و امکانات مرکز آموزش، مدیریت آموزش علاوه بر پاسخگویی به نیازهای آموزشی شبکه و کارکنان، بخشی از ظرفیت مرکز آموزش را به برگزاری دوره‌ها برای دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای، مربیان هنرستانها، شرکت‌های گروه، دانشگاه علمی و کاربردی سایپا، دوره‌های آشنایی با خودرو ویژه عموم مالکین محصولات سایپا (به ویژه بانوان) و دوره‌های آزاد مدیریتی و کاربردی مدیران نمایندگیها (مانند مدیریت مالی، آشنایی با مباحث حقوقی قانون کار، کسب و کارهای جدید و …) اختصاص داده است.

حسینی پژوه با اشاره به تاکید مدیران ارشد گروه سایپا مبنی بر احترام به مشتری، اظهار کرد: لازم است که مدیران نمایندگیها با روشهای نوین ارتباط و برخورد با مشتری آشنا شوند و بدانند که حوزه خدمات پس از فروش مطابق قوانین تفکر سیستمی باید خود را بخشی از یک کل تفکیک ناپذیر حوزه تولید بداند و یاد بگیرد که در زنجیره ارزش شرکت سایپا قرار دارد و نوع برخورد با مشتری می‌تواند تاثیرات منفی مشکلات کیفی احتمالی خودرو را در ذهن مشتری تا حد زیادی کاهش دهد. در همین راستا دوره روشهای نوین تکریم مشتری طراحی و برای مدیران، کارشناسان فنی و مسؤولین پذیرش نمایندگی‌ها برنامه‌ریزی گردید. طراحی این دوره به صورت کاربردی و بر مبنای بازدید ناشناس مربی دوره از تعدادی از نمایندگی‌ها و مشاهده مشکلات موجود در نحوه برخورد با مشتریان در نمایندگی‌ها انجام گرفته است و تاکنون ۷ دوره اجرا گردیده و قرار است این دوره در مراکز استانها نیز برگزار شود که امیدوارم تا پایان سال ۳۰ درصد از کل شبکه نمایندگیها تحت پوشش این دوره آموزشی قرار گیرند.

وی گفت: کلیه فعالیت‌های مرکز آموزش سایپایدک بر مبنای دست یابی به این نگرش است که “کارکنان دانا پیش نیاز یک سازمان و یک نمایندگی توانا ” می‌باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=153787

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر