2

کاهش بروز افسردگی با نوشیدن چهار فنجان قهوه داغ در روز

  • کد خبر : 15397
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن چهار فنجان قهوه داغ در روز، احتمال بروز افسردگی در زنان را کاهش می‌دهد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “سی ان ان” آمریکا، این پژوهش فواید تازه‌ای را درباره قهوه آشکار کرده است و نشان می‌دهد احتمال بروز افسردگی یا عوامل دچار شدن به این بیماری […]

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که نوشیدن چهار فنجان قهوه داغ در روز، احتمال بروز افسردگی در زنان را کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “سی ان ان” آمریکا، این پژوهش فواید تازه‌ای را درباره قهوه آشکار کرده است و نشان می‌دهد احتمال بروز افسردگی یا عوامل دچار شدن به این بیماری در زنانی که چهار فنجان قهوه داغ در روز می ‌نوشند، کمتر است.

در این پژوهش بیش از ۵۰ زن ۳۰ تا ۵۵ ساله شرکت کرده و پرسشنامه مربوط به میزان مصرف قهوه و وضعیت سلامتی خود را پرکردند و هیچ یک از آنها در آغاز پژوهش، دچار افسردگی یا نشانه‌های آن نبودند.

نتایج این پژوهش ۱۰ ساله نشان می‌دهد ۵ درصد زنان شرکت کننده در آن دچار بیماری افسردگی شده یا درمان آن را آغاز کردند. پژوهشگران در این پژوهش دریافتند؛ میزان خطر افسردگی در زنانی که بین دو تا سه فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، در مقایسه با زنانی که مقدار کمی قهوه خالی از کافئین مصرف می‌کنند یا اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند؛ کاهش می‌یابد.

پژوهشگران در این پژوهش خود مجموعه ای از عوامل نظیر وضعیت اجتماعی و فاکتورهای مختلف سلامتی را در مورد زنان شرکت کننده مدنظر قرار دادند.

این پژوهش نشان داد احتمال دچار نشدن به بیماری افسردگی در بین زنانی که روزانه ۴ فنجان قهوه مصرف می‌کردند، ۲۰ درصد افزایش می یابد. این در حالی است که یک پژوهش در سوئد در ماه مارس گذشته نشان داد که مصرف قهوه ممکن است به زنان در زمینه کاهش خطر سکته مغزی کمک کند؛ هرچند که پژوهشگران گفتند که نتایج این پژوهش همچنان در مراحل اولیه خود به سر می برد.

در این پژوهش ۲۵ هزار زن ۴۹ تا ۸۳ ساله در یک دوره۱۰ساله شرکت کردند که نتایج آن در نشریه جمعیت قلب آمریکا به چاپ رسید. این پژوهش نشان داد زنانی که بیش از یک فنجان قهوه در روز می نوشند۲۰ تا  ۲۵ درصد کمتر از زنانی که کمتر از این میزان قهوه می‌نوشند، با خطر سکته مغزی روبرو هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر