3

واعظی: قصد فیلتر شبکه‌های اجتماعی را نداریم

  • کد خبر : 154050
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۸ هزار روستا در کشور دارای اینترنت شده‌اند که این رقم در سال آینده به ۲۰ هزار روستا خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون ۸ هزار روستا در کشور دارای اینترنت شده‌اند که این رقم در سال آینده به ۲۰ هزار روستا خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمود واعظی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت ارتباطی روستاهای کشور به ویژه استان یزد اظهار داشت: اغلب روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای پوشش ارتباطی هستند و تاکنون اینترنت پرسرعت به ۸ هزار روستای کشور ارائه شده که سال آینده این میزان به ۲۰ هزار روستا خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت، توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و در وزارت ارتباطات نیز برنامه‌های داریم که روستاها به لحاظ ارتباطی ساماندهی شوند.

واعظی عنوان کرد: روستاها اکنون شامل دو بخش روستاهای فاقد ارتباط تلفنی و فاقد ارتباطات هستند که در این زمینه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تکمیل کردیم و تعدادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز دارای پوشش ارتباطی شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: خدمات اینترنت را نیز به روستاهای کشور ارائه خواهیم داد تا میزان ماندگاری در روستاها بیشتر و مهاجرت به شهرها به دلیل نبود امکانات زیرساختی کمتر شود.

وی در مورد وضعیت روستاهای استان یزد نیز بیان کرد: خوشبختانه در استان یزد روستاها به لحاظ زیرساختی از وضعیت خوبی برخوردار هستند و تعداد روستاهای فاقد ارتباط کمتر از ۱۰ مورد است و روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار و حتی پنج خانوار نیز امکانات ارتباطی دارند.

واعظی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد وضعیت تعرفه تلفن‌های ثابت پس از همسان‌سازی کدها بیان کرد: ما در کنار هم کدسازی مراعات مردم را نیز کردیم اما به دنبال بسته‌هایی هستیم که هم مردم و هم شرکت مخابرات از آن منتفع شوند.

وی در مورد زیان‌ده بودن تلفن ثابت نیز عنوان کرد: تلفن‌های ثابت اگر خوب مدیریت شود، حتما سود‌ده خواهد بود‌ و مخابرات باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند زیرا دولت توان پرداخت یارانه در این زمینه ندارد و ترجیح ما این است که این یارانه را در موارد دیگر هزینه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد بومی شدن خدمات نیز عنوان کرد: وقتی خدمات بومی می‌شود، تحولات به دنبال آن نیز در دست خودمان است و ما حتی در مورد شبکه‌های اجتماعی موجود نیز علاقمند به بومی شدن آن هستیم گرچه اکنون بنای ما بر این است که مردم از شبکه‌های اجتماعی موجود استفاده کنند اما آن دسته از شبکه‌ها که محتوای مجرمانه و غیراخلاقی دارند، از طریق فیلترینگ هوشمند پالایش می‌شوند.

وی با بیان اینکه قصد مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی را نداریم اظهار امیدواری کرد: مردم بتوانند از محتوای مفید این شبکه‌ها استفاده کنند.

واعظی در عین حال از دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌‌بنیان عنوان کرد: می‌خواهیم همان طور که در دنیا، شبکه‌های اجتماعی متعلق به بخش خصوصی است، در ایران نیز بخش خصوصی وارد شود و با ایجاد شبکه‌های قوی، مردم را به سمت استفاده از شبکه‌های بومی هدایت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: تاکنون دو ایده در این زمینه عرضه شده که یکی از آنها مورد استقبال قرار گرفته و در یزد نیز شرکت‌هایی علاقمندی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند که این شرکت‌ها هم از نظر فنی و هم با ارائه وام با بهره پایین، حمایت خواهند شد.

وی در مورد تعرفه اینترنت نیز عنوان کرد: اگر زورمان به شرکت‌ها برسد، بنای ما افزایش تعرفه اینترنت نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از حضور در جمع خبرنگاران از پروژه‌های مخابراتی، زیرساختی و ارتباطی استان یزد به مناسبت ایام‌الله دهه فجر بهره‌برداری کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154050

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر