1

افزایش قیمت غذا در دانشگاه و بروز اعتراض ها

  • کد خبر : 15430
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند درباره افزایش قیمت غذا در دانشگاه گفت:‌ وقتی نان ۱۵۰ تومان می‌شود ما چطور غذای ۱۷۵ تومانی به دانشجو بدهیم. به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، افزایش ناگهانی قیمت غذا سبب بروز اعتراض‌هایی در بین دانشجویان به ویژه دانشجویان دارای وضعیت اقتصادی متوسط و پایین شده است. برخی دانشجویان معترض معتقدند وقتی […]

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند درباره افزایش قیمت غذا در دانشگاه گفت:‌ وقتی نان ۱۵۰ تومان می‌شود ما چطور غذای ۱۷۵ تومانی به دانشجو بدهیم.

خبرگزاری فارس: با نان 150 تومانی چطور غذای 175 تومانی به دانشجو بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، افزایش ناگهانی قیمت غذا سبب بروز اعتراض‌هایی در بین دانشجویان به ویژه دانشجویان دارای وضعیت اقتصادی متوسط و پایین شده است.
برخی دانشجویان معترض معتقدند وقتی برای دادن امکاناتی از عده‌ای پول دریافت می‌کنند باید کیفیت امکانات را هم بالا ببرند در حالیکه تغییری در کیفیت حاصل نشده است.
علاوه بر قیمت نهار قیمت صبحانه و شام نیز افزایش حدود دو برابری داشته است و حتی دانشجویان شبانه از دریافت غذا با کارت ناتوان هستند و باید شام خود را با قیمت آزاد ۷۰۰ تومان تهیه کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند در این باره به خبرنگار فارس در بیرجند افزایش قیمت غذا را امری عادی دانست و گفت: وقتی نان ۱۵۰ تومان می‌شود ما چطور غذای ۱۷۵ تومانی به دانشجو بدهیم؟
نظر افضلی افزود: چندان افزایشی هم در قیمت‌ غذاها رخ نداده است زیرا ما علاوه بر یک نوع غذا در وعده نهار سه نوع غذا را با قیمت‌های ۲۹۰، ۳۵۰ و ۴۸۵ تومان برای دانشجویان آماده می‌کنیم و خود دانشجو می‌تواند بنا بر ارزیابی بودجه خود غذا انتخاب کند.
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: وظیفه دانشگاه تامین غذای دانشجویان شبانه نیست و باید خود دانشجویان شام را تهیه کنند.
افضلی در مورد قیمت غذاهای روز فروش نیز گفت: قیمت این غذا نیز به هزار تومان افزایش یافته است.
وی به پولی شدن سرویس‌های رفت و برگشت به دانشگاه اشاره کرد که در گذشته ویژه پردیس دانشگاه بیرجند بود و دانشجویان به صورت رایگان از این سرویس‌ها برای رفت و برگشت به دانشگاه بیرجند واقع در شوکت‌آباد و دانشکده کشاورزی واقع در امیرآباد بیرجند استفاده می‌کردند ولی از ابتدای سال تحصیلی جدید قیمت بلیط هر دانشجو برای یک مسیر ۲۰۰ تومان شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند در ادامه گفت: مبلغی که ما برای دانشجویان روزانه برای هزینه سرویس‌هایشان سالانه می‌دادیم هم‌اکنون در کارت‌هایشان شارژ می‌کنیم و چندان تفاوتی نسبت به گذشته ندارد.
افضلی در زمینه دانشجویان شبانه اظهار داشت: دانشگاه نسبت به دانشجویان شبانه هیچ وظیفه‌ای ندارد و باید خودشان هزینه‌های تحصیل و رفت و آمدهایشان به دانشگاه را بپردازند چون دانشجوی شبانه هستند.
به گزارش خبرنگار فارس، علاوه بر دانشجویان دانشگاه بیرجند، دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه سپیده کاشانی همه از یک سرویس استفاده می‌کنند و تعداد زیادی از دانشجویان مجبور به استفاده از یک سرویس‌ هستند که حدود هر ۱۵ دقیقه یک بار این مسیر را می‌رود.
این در حالی است که دانشجویان روزانه مستقر در دانشگاه هفته‌ای یک‌هزار و ۶۰۰ تومان و دانشجویانی که خوابگاه‌شان خارج از پردیس دانشگاه است هفته‌ای ۴ هزار تومان هزینه سرویس‌ها را دریافت می‌کنند ولی دانشجویان شبانه باید خود هزینه تمام رفت‌ و آمدهای خود را به دانشگاه بدهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15430

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر