3

شرایط امروز خوزستان نتیجه بی‌تدبیری سازمان محیط‌ زیست است

  • کد خبر : 154714
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت:بی‌تدبیری سازمان حفاظت محیط زیست در مواجهه با شرایط پیش آمده بیانگر ضعف عملکرد و تصمیمات غلطی است که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه شب گذشته مجمع نمایندگان استان خوزستان با فرستاده ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت ریزگردها در این استان اظهارداشت: در این جلسه نمایندگان استان دغدغه‌های خود را مطرح و خواستار ایجاد ردیف اعتباری برای توسعه پایدار استان و خواستار اقدام عملی جدی دولت برای رفع مشکل ریزگردها شدند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد که من دغدغه‌های شما را به دولت منتقل می‌کنم اما اختیار تصمیم‌گیری در این شرایط را ندارم و تصمیمات باید توسط دولت اتخاذ شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: اقدامات وزارت نیرو در انحراف آب از سرچشمه‌های رودها باعث شده تا ما امروز شاهد زمین‌های بایر در استان و بلند شدن گرد و غبار به آسمان باشیم و امروز از رودها تنها تله خاکی باقی مانده و هیچ آبی برای ذخیره‌سازی در پشت سدها وجود ندارد.

جلیلی خاطر نشان کرد: وضعیتی که وزارت نفت نیز در بهره‌برداری از چاه‌ها و یا واحدهای تولیدی به وجود آورده و برای جبران خسارت‌های وارده هیچ اقدام عملی را انجام نداده و وضعیت نابسامانی که وزارت جهاد کشاورزی برای احیای زمین‌‌های کشاورزی باید مد نظر قرار می‌داد و از روند رو به رشد خارج شدن زمین‌های مستعد از زیر بار کشت پیشگیری می‌کرد، را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: همچنین بی‌تدبیری سازمان محیط زیست در مواجهه با شرایط پیش آمده نشان از ضعف عملکرد و تصمیماتی است که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت امروز استان خوزستان ماحصل عملکرد ضعیف دستگاه‌های مرتبطی است که اگر با یک دوراندیشی ناچیز و با یک تصمیم صحیح اقدامات لازم را صورت می‌دادند امروز کشور را با بحران مواجه نمی‌کردند و ما شاهد این شرایط سخت برای مردم نبودیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر