1

کریمی قدوسی: اخباری از تحرکات سیاسی و اقتصادی «ابتکار» به دست نمایندگان مجلس رسید

  • کد خبر : 154809
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه «ابتکار» فضای سازمان محیط زیست را به باشگاه سیاسی تبدیل کرده است، گفت: اخباری از تحرکات سیاسی و اقتصادی ابتکار به دست نمایندگان مجلس رسیده است.

فارس/جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بسیار نامساعد آب و هوایی در استان خوزستان و عملکرد نامناسب رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شرایط فعلی، اظهار داشت: طبق قانون اساسی قوه مجریه بایستی پاسخگوی تمام خواسته‌های مردم برای انجام اقدامات اجرایی و مقابله با حوادث غیرمترقبه باشد.

وی افزود: دولت می‌تواند در مقاطعی حتی بسیج عمومی در سیستم دولتی به وجود بیاورد و اکثر وزارتخانه‌ها را موظف به پشتیبانی و حمایت از یک موضوع کند؛ موضوع ریزگردها یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی و مسائل مختلف به وجود آمده است و چند سالی است که این بحران به شهرهای غربی و مرزی ما رسوخ کرده است.

*«ابتکار» باید مقابله با پدیده ریزگردها را به دست گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت می‌بایست برنامه مدونی برای مقابله با پدیده ریزگردها داشته باشد، در این برنامه نیز باید سازمان محیط زیست و به طور برجسته خانم ابتکار به عنوان رئیس این سازمان، هدایت و رهبری این موضوع را در هیأت دولت به دست گیرد.

*اخبار نگران‌کننده‌ای از اقدامات «ابتکار» به دست ما رسیده است

وی تأکید کرد: متأسفانه نه تنها تحرک لازم را از جانب رئیس سازمان محیط زیست در خصوص بحران خوزستان ندیده‌ایم، بلکه اخبار بسیار نگران‌کننده‌ای از اقدامات سیاسی ایشان شنیده‌ایم.

*کمک‌رسانی ابتکار به زندانیان فتنه ۸۸/واردات بنزین‌های غیراستاندارد با نام یورو ۴

کریمی‌قدوسی در این باره به خبرنگار فارس گفت: یکی از آن اخبار این است که خانم ابتکار مسئولیت حمایت و پشتیبانی از زندانیان مربوط به فتنه ۸۸ و کمک‌رسانی به آنان را بر عهده گرفته که امیدواریم صحت نداشته باشد یا اینکه در بحث واردات بنزین‌های غیراستاندارد با اسم بنزین‌های یورو ۴ ولی با هدف خواباندن تولید داخلی و آن هم با رانت نزدیکان خودش، اقداماتی انجام داده است؛ در اخبار موثقی که به دست ما رسیده رانت برخی نزدیکان خانم ابتکار در بحث واردات بنزین محرز شده و این اخبار به دست تک تک نمایندگان مجلس رسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه خانم ابتکار با شاکله سیاسی که دارد فضای سازمان محیط زیست را به فضای باشگاه سیاسی تبدیل کرده، اضافه کرد: رئیسی که خدمت در عرصه‌های سخت مانند رفتن به خوزستان و حضور در این مناطق را نمی‌پذیرد و به سادگی از انجام این اقدامات شانه خالی می‌کند، نمی‌تواند مشکلات را حل کند، اخیراً قرار بود خانم ابتکار به خوزستان سفر کند اما به خاطر بدی آب و هوا و ریزگردها، سفرش به این استان را لغو و از رفتن به آنجا خودداری کرد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس همچنین یادآور شد: اما شاهد بودیم که وزیر بهداشت با خودرو و به صورت زمینی عازم منطقه خوزستان شد و از نزدیک مشکل بیماران تنفسی و پدیده آسم، مسائل مختلف و آمادگی دانشگاه‌ها را بررسی کرد.

*رئیس‌جمهور به فکر معرفی فرد دیگری برای ریاست سازمان  محیط زیست باشد

وی تأکید کرد: حقیقتاً آقای رئیس‌جمهور بایستی به فکر معرفی فرد دیگری برای ریاست سازمان محیط زیست باشد و دولت باید در این زمینه بسیج شود، اخیراً هیات دولت جلسه اضطراری در این باره تشکیل داد اما این روند باید استمرار داشته باشد، بخشی از مقابله با این پدیده باید با کشورهای همجوار مانند عراق و تنظیم پروتکل‌ها یا توافقنامه‌ها صورت گیرد، در این عرصه باید وزارت امور خارجه نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

*«ابتکار» کارنامه درخشانی در زمینه مقابله با ریزگردها ندارد

کریمی‌قدوسی در پایان با بیان اینکه منشأ داخلی این ریزگردها نیز باید بررسی شود تا راهکارهای مقابله با آن تدوین شود، گفت: مشکل ریزگردها می‌تواند در یک برنامه زمان‌بندی‌شده حل شود، مردم اگر ببینند دولت کار می‌کند و هر سال یک گام جلوتر است، حتماً از دولت حمایت می‌کنند، ولی زمانی که خانم ابتکار کارنامه درخشانی در این موضوع ندارد و حتی از سفر به این شهرها خودداری می‌کند و وارد فضاهای دیگری می‌شود که ربطی به وظایف این سازمان ندارد، از عملکرد این سازمان ناراضی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر