1

ماجرای شهادت رحمت دادوند و خشاب‌های خالی سامان نسیم+تصویر

  • کد خبر : 155708
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷

سامان نسیم در حالی در جنگ مسلحانه با نیروهای سپاه دستگیر شد که تمام تیرهایش را به سمت نیروهای سپاه شلیک کرده و خشابش خالی شده بود.

سامان نسیم سال ۱۳۷۳ در مریوان به دنیا آمده است.  گفته می شود وی در اواخر سال ۱۳۸۸توسط یکی از آشنایان خود که در قاچاق مشروبات الکلی فعالیت می کرده است با پژاک تماس گرفته و به عضویت در این گروه در آمده است.

سامان نسیم بعد از یک سال و چندماه در تیم عملیاتی گروه پژاک قرار گرفته و برای انجام فعالیت های مسلحانه وارد خاک ایران می شوند. این گروه از تروریست های پژاک در ارتفاعات شمال غرب کشور چندین بار با سپاه پاسداران درگیر می شوند.

پس از مدتی تعقیب و گریز، نیروهای سلحشور سپاه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰ در ارتفاعات مرزی منطقه آلواتان سردشت موفق به محاصره گروه عملیاتی پژاک شده و بعد از  ساعاتی درگیری سامان نسیم زنده دستگیر می شود.

به گفته یکی از شاهدان عینی هنگام دستگیری سامان نسیم، این عضو پژاک تا آخرین تیرهای خود را علیه نیروهای سپاه به کار گرفته و هیچ گلوله‌ای در خشاب او باقی نمانده بود.

درنتیجه عملیات و آتش پراکنی اعضای تیم پژاک “رحمت دادوند” یکی از نیروهای سپاه شهید و سه نفر نیز زخمی شدند.

شهید رحمت دادوند فرزند ابوبکر دادوند که از پیشمرگان کرد مسلمان و متولد شهرستان سردشت بود و در هنگام شهادت دو فرزند داشت. پسرش شایان ۶ ساله و دخترش شیما یک و نیم ساله بود.

حکم اعدام سامان نسیم

سامان نسیم بعداز دستگیری یکسال بعد (سال ۹۱) در شعبه دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام سامان نسیم بعد از دو سال وقفه قرار شد پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۳ به اجرا درآید که تا زمان درج این خبر در ۴ اسفندماه خبری مبنی بر اعدام وی منتشر نشده است.

اعدام سامان نسیم که به صورت گسترده در رسانه های غرب و ضد انقلاب به صورت مظلومانه انعکاس یافته در حالی صورت می گیرد که در زمان شهادت رحمت دادوند یکی از جوانان رشید سردشتی هرگز دمی از حقوق بشر و قربانیان تروریسیم به میان نیاوردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155708

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر