1

قول مساعد آموزش و پرورش برای اصلاح امتیاز فوق‌العاده شغل فرهنگیان

  • کد خبر : 155997
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴

معاون قضایی دیوان عدالت اداری از قول مساعد آموزش و پرورش برای اصلاح امتیازهای فوق‌العاده شغل فرهنگیان خبر داد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص جلسه امروز معاون قضایی دیوان عدالت اداری با معاونین منابع انسانی، حقوقی و مدیرکل حقوقی وزارتخانه آموزش و پرورش که در زمینه بررسی مصوبه دولت درباره برقراری امتیاز فوق‌العاده شغل که منجر به اجرای ناقص آن از سوی وزارت آموزش و پرورش و شکایت فرهنگیان به دیوان عدالت شده بود، اظهار کرد: در این جلسه مباحث خوبی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نکته اول اینکه بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به دولت اجازه داده که به پیشنهاد سازمان مدیریت و تصویب هیات دولت برای مشاغل تخصصی در سطح کاردانی امتیاز حداکثر ۷۰۰، برای مشاغل در سطح کارشناسی امتیاز حداکثر ۱۵۰۰ و برای مشاغل در سطح بالاتر از کارشناسی حداکثر ۲۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته است تا بر اساس این امتیاز به حقوق این افراد اضافه شود.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری ادامه داد: در اجرای این قانون دولت گذشته مصوبه‌ای را در تاریخ ۲۶/۳/۹۲ مورد تصویب قرار داده که مخصوص آموزش و پرورش بوده و بر اساس آن، امتیاز فوق‌العاده برای کاردانی ۵۰۰، برای کارشناسی ۱۰۰۰ و برای کارشناسی ارشد حداکثر ۱۵۰۰ تعیین شده است؛ که بر اساس این مصوبه برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند امتیاز تا سقف ۱۵۰۰ درنظر گرفته شود و می‌تواند این امتیاز کمتر از ۱۵۰۰ نیز باشد.

قربانی گفت: دولت یازدهم نیز در تاریخ ۲۰/۱/۹۳ مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن دستگاه‌هایی که بند ۵ ماده ۶۸ تا ابلاغ این مصوبه در خصوص آن‌ها اجرا نشده است، مجازند برای نیروهای خودشان در مقطع کاردانی امتیاز ۷۰۰، کارشناسی امتیاز ۱۵۰۰ و کارشناسی ارشذ امتیاز ۲۰۰۰ را اعمال کنند.

وی با بیان اینکه دونوع دادخواست در خصوص این مصوبات به دیوان عدالت اداری وارد شده است، افزود: عده‌ای به جهت اعمال نشدن مصوبه سال ۹۳ دادخواست‌هایی را به دیوان وارد کرده بودند و عده‌ای دیگر نیز به دلیل عدم لحاظ امتیاز فوق‌العاده در مصوبه سال ۹۲ طرح شکایت کرده اند.

معاون قضایی و امور شعب دیوان عدالت اداری اظهار کرد: بر اساس مباحث مطرح شده در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که کسانی که به دلیل اعمال نشدن مصوبه سال ۹۳ دولت در خصوص آن‌ها به دیوان شکایت کرده‌اند رای دیوان به نفع آنها صادر نمی شود؛ چراکه اولا آموزش و پرورش جزو دستگاهی یوده که مصوبه سال ۹۲ در خصوص‌ آن اجرایی شده است و ثانیا رئیس مجلس مصوبه سال ۹۳  را ابطال کرده است، پس رای به نفع این افراد در دیوان صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: اما در خصوص کسانی که مصوبه سال ۹۲ دولت قبل در خصوص آن‌ها ناقص اجرا شده است که عمدتا دارای مدرک کاردانی و کارشناسی هستند، دیوان ورود پیدا می‌کند؛ منتهی در صورتی‌که امتیاز کمتر برای آن‌ها درنظر گرفته شده باشد.

قربانی یادآور شد: البته در جلسه امروز مسئولان آموزش و پرورش قول مساعد در خصوص رفع مشکل امتیاز دهی به این کارکنان را دادند که قرار شد در خود آموزش و پرورش این موضوع حل و فصل شود و وضعیت ارتقای امتیاز آن‌ها را اصلاح کند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری از کارمندان آموزش و پرروش که به دلیل عدم اجرای مصوبه سال ۹۲  قصد مراجعه به دیوان عدالت اداری را دارند خواست تا از مراجعه به دیوان خودداری کنند و با توجه به قول مسئولان آموزش و پرورش در جلسه امروز، منتظر اجرای دقیق و صحیح مصوبه از ناحیه مسئولان آمورش و پرورش باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=155997

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر