2

رویوران: منصور هادی شانس چندانی برای تشکیل حکومت در جنوب یمن ندارد

  • کد خبر : 156051
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

یک کارشناس مسائل بین‌المل گفت: با توجه به اهداف منصور هادی و نداشتن قدرت کافی به نظر نمی‌رسد او شانس چندانی برای تشکیل حکومت در یمن داشته باشد.

حسین رویوران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت داخلی یمن، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد منصور هادی به خاطر تحت فشار بودن ابتدا استعفا داده است ولی پس از آن منصرف شده و خواستار بازگشت به قدرت است.

وی ادامه داد: رفتار منصور هادی حاکی از آن است که سعی دارد با جلب حمایت‌های خارجی اختلافی که در داخل یمن وجود دارد را به اختلاف منطقه‌ای تبدیل کند.

وی با بیان این‌که منصور هادی در نظر دارد تا مسائل یمن زیر نظر شورای همکاری خلیج فارس به ثمر بنشیند، گفت: برخلاف منصور هادی،‌ انصارالله مسائل یمن را کاملاً داخلی می‌داند و دخالت عنصر خارجی در کشور را به طور کلی رد می‌کند.

وی ادامه داد: فرار منصور هادی از یمن را می‌توان در چارچوب این سناریو دانست که بر اساس آن جبهه شورای همکاری خلیج فارس و عربستان بتواند عرصه مانور سیاسی گسترده‌تری برای دخالت در امور داخلی یمن پیدا کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص احتمال تجزیه یمن نیز گفت‌: در حال حاضر با توجه به جنوبی بودن منصور هادی و این‌که برخی از استان‌های جنوبی این کشور خارج از سلطه حکومت مرکزی هستند و این‌که هماهنگی ها در چارچوبی صورت می‌گیرد که در گذشته در یمن جنوبی بوده است و این‌که آیا این امر منجر به تقسیم می‌شود یا خیر باید گفت این مسائل زمینه‌های تشکیل اختلاف بین یمن شمالی و جنوبی و تشدید تنش‌ها را ایجاد می‌کند.

رویوران خاطرنشان کرد: جنوب یمن امکانات و نیروی نظامی لازم برای تحمیل تجزیه به دولت یمن را ندارد؛ بنابراین هرچند وقایع فعلی یمن به وحدت ملی در این کشور آسیب می‌رساند ولی در حال حاضر تجزیه این کشور به عنوان گزینه محتمل مطرح نیست.

وی در پایان با تأکید بر این‌که مردم یمن علیه نظام سابق قیام کردند و منصور هادی هم جزئی از نظام سابق است، تصریح کرد: منصور هادی در حکومت قبل معاون عبدالله صالح بود و در حال حاضر هم نظام سابق یمن در شمال و جنوب این کشور پایگاهی ندارد. از سوی دیگر هرچند منصور هادی و مخالفان در جنوب به نوعی وحدت دست یافته‌اند ولی به نظر می‌رسد این اتحاد چندان به طول نینجامد و به زودی آنها به دلیل رویکردهای متفاوت با مشکل مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر