3

لزوم عزم جدی بین المللی برای مقابله با تخریب آثار تاریخی در عراق

  • کد خبر : 156070
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه خسارت تخریب آثار و اماکن فرهنگی و تاریخی غیرقابل بازگشت است، گفت: مقابله با گسترش تخریب آثار و اماکن فرهنگی و تاریخی توسط گروه وحشی داعش، نیازمند عزم بین المللی است.

به گزارش خبرنگار میراث ایرنا، سیدمحمد بهشتی روز یکشنبه در سیزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسان در موزه ملی ایران اظهار کرد: ادامه رفتار گروه تروریستی طالبان در افغانستان در تخریب آثار تاریخی توسط گروه وحشی داعش، اثرات به مراتب بدتری به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امسال نوروز تلخی را در پیش داریم، چرا که همه اهالی و دوستداران فرهنگ به خصوص مردم ایران از تخریب آثار و اماکن فرهنگی و تاریخی در شهر موصل عراق توسط گروه تروریستی داعش متاثر هستند.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با اقدامات گروه تروریستی داعش نیازمند عزم جهانی است، تصریح کرد: تمامی مراجع بین المللی باید نسبت به جلوگیری از گسترش تخریب آثار و اماکن فرهنگی و تاریخی در موصل عراق متحد شوند.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی با اشاره به دغدغه های موجود در حوزه باستان شناسی گفت: جامعه باستان شناسی همواره دغدغه درک نشدن جایگاه این علم را دارند.

بهشتی تاکید بر توجه عادلانه به حوزه باستان شناسی، ادامه داد: توقع داشتن از باستان شناسی به عنوان یک علم و دانش، مستلزم رعایت جایگاه و رفتار بیرونی و درونی آن است.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در حوزه باستان شناسی باید بر اساس برنامه ای راهبردی حرکت کنیم و اخلاق حرفه ای را مدنظر قرار دهیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: با توجه به شرایط موجود، رفع مشکلات حوزه باستان شناسی از نظر کمی در سال آینده امکان پذیر نیست اما باید با استفاده از فرصت پیش آمده، به جنبه های کیفی باستان شناسی پرداخته شود.

سیزدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی که امروز (یکشنبه) با حضور مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه ملی ایران گشایش یافت تا روز سه شنبه (پس فردا) ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر