1

دشمن ملت ایران وارد آمریکا شد/ جان کری: خوش‌ آمدی

  • کد خبر : 156118
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۴۱

نخست وزیر افراطی صهیونیست ها خود را از سرزمین های اشغالی به آمریکا رساند تا در کنگره بر ضد ملت ایران سخنرانی کند. وی در فرودگاه تل‌آویو در سرزمین های اشغالی، در اظهاراتی عجیب از خود با عنوان “نماینده ملت یهود” یاد کرد.

نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی برای سخنرانی ضدایرانی در کنگره، وارد واشینگتن شد.

بنیامین نتانیاهو قصد دارد در آستانه انتخابات در سرزمین های اشغالی بار دیگر سخنان تکراری خود علیه برنامه هسته ای ایران را مطرح کند. وی به دعوت جمهوری‌خواهان و بدون هماهنگی اولیه با کاخ سفید به آمریکا رفته است.

جام/اگرچه این دعوت از نتانیاهو و بی‌اطلاعی کاخ سفید چند هفته ای به ظاهر رابطه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را تیره کرده، اما در صحنه سیاسی آمریکا لابی های صهیونیستی آنقدر قدرت دارند و تأثیرگذار هستند که می توانند مسیر سیاسی آینده آمریکا و نحوه مواجهه دولتمردان این کشور با مسائل مختلف را تعیین کنند.

سخنان روز گذشته وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی (ABC)  را می توان در راستای ترس مقامات سیاسی آمریکا از تنش با سردمداران صهیونیست دانست و نشانه ای از قدرت لابی های صهیونیسم در سیاست‌گذاری آمریکا تعبیر کرد. جان کری گفت که آمریکا از سخنرانی آقای نتانیاهو در آمریکا استقبال می کند و دولت آمریکا نمی خواهد این سفر “به یک فوتبال بزرگ سیاسی بدل شود.”

کری پیش از سفر به سوئیس برای دیدار با وزیر خارجه ایران گفت که روز شنبه با آقای نتانیاهو تلفنی صحبت کرده است.

 

به نوشته بی بی سی، جان کری یکشنبه گفت که به عقیده او در نتیجه توافق کوتاه مدتی که قدرت ها اواخر سال ۲۰۱۳ با ایران امضا کرده اند – طرح عمل مشترک شش ماهه که دو بار تمدید شد – اسرائیل از امنیت بیشتری برخوردار شده است.

آقای کری گفت: «می خواهیم محک بزنیم که آیا دیپلماسی می تواند مانع ساخت این سلاح (اتمی) شود یا نه، تا شاید مجبور به دست زدن به تدابیر اضافی از جمله احتمال دخالت نظامی نباشیم.»

 

او سخنانش را با این جمله ادامه داد:‌ «امید ما این است که دیپلماسی موثر باشد. و من معتقدم که با توجه به موفقیت ما در موافقتنامه موقتی، مستحق آن هستیم که فرصت یابیم برای رسیدن به یک توافق خوب برای آینده هم تلاش کنیم.»

جان کری در نهایت گفت که به هرحال و به رغم همۀ بحث‌ها، به نخست‌وزیر اسرائیل خوش‌آمد می‌گوید.

 

 

بنیامین و سارا نتانیاهو در فرودگاه تل‌آویو

نتانیاهو هم روز شنبه برای دومین بار ظرف چند روز تاکید کرد که “می خواهد بگوید که به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احترام می گذارد” و افزود که به روابط دوجانبه قوی بین دو کشور اعتقاد دارد، رابطه ای که به گفته او “استحکام آن بر اختلاف عقیده، چه در گذشته و چه اختلافات احتمالی آینده می چربد.”

نتانیاهو هم که به دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان کنگره بدون هماهنگی با کاخ سفید برای این سخنرانی عوت شده پیش از ترک سرزمین های اشغالی به مقصد واشنگتن گفت:‌ «من هرچه در توان دارم برای تضمین آینده مان انجام خواهم داد.»

او خود را در این سفر “فرستاده” مردم یهود توصیف کرد. [!]

 

 

 

 

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دعوت کننده از نتانیاهو، یکشنبه در مصاحبه با سی بی اس برنامه اتمی ایران را تهدیدی خواند که از منطقه فراتر می رود و گفت: «ما نمی توانیم این مساله را با فرو کردن سر خود در شن حل کنیم.»

بینر تاکید کرد که به عقیده او آقای نتانیاهو “بهتر از هر کس می تواند در مورد این تهدید حرف بزند و کنگره ایالات متحده می خواهد حرف او را بشنود. مردم آمریکا هم همینطور.”

چند روز پیشتر سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تحولات مربوط به سفر آقای نتانیاهو را عاملی “مخرب” در روابط دو کشور ارزیابی کرده بود.

اما جان کری تصویری مثبت تر ترسیم کرد. او گفت که روابط امنیتی آمریکا و اسرائیل هرگز تا این اندازه نزدیک نبوده است و به سرمایه گذاری بزرگ آمریکا در سیستم گنبد آهنین اسرائیل که یک سیستم ضدموشکی است اشاره کرد.

 

 

 

 

اولین برنامه نتانیاهو سخنرانی در روز دوشنبه در کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل در واشنگتن خواهد بود و سه شنبه قرار است در کنگره نطق کند. شماری از اعضای دموکرات کنگره این سخنرانی را تحریم کرده اند.

سایت رادیو فرانسه هم با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به آمریکا نوشته است:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یکشنبه ١٠اسفند/ اول مارس، راهی آمریکا شد تا آنچه را خود «مأموریت تاریخی» می‌نامد، در ارتباط با پروندۀ اتمی ایران به انجام رساند. وی تلاش می‌کند تا به هر ترتیب مانع توافق ایران و گروه ١+۵ شود. نتانیاهو گفت که نگران سرنوشت ملت و کشور [سرزمین های اشغالی] اسرائیل است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156118

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر