1

قالیباف: امور بانوان را به خودشان واگذار کنیم

  • کد خبر : 156224
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه جشنواره زنان و تولیدملی گفت: لازم است در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و نباید تنها حرف بزنیم و کشورهای دیگر نیز برای بهبود اقتصادی خود دست به عمل زده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در افتتاحیه جشنواره زنان و تولیدملی که امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، افزود: در کشور ما بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی مطرح است و مردم به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستند. اگر با کمی دقت و توجه به امور نگاه کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: ششمین جشنواره زنان و تولید ملی نسبت به نخستین جشنواره تغییرات محسوسی کرده است و مشخص شده است که اگر امور بانوان را به خودشان واگذار کنیم، بهتر می‌توانند موثر واقع شوند چراکه آنان هم مدیرتر و هم دقیق‌تر و هم با پشتکارتر هستند.

شهردار تهران با اشاره به چگونگی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: اولین عاملی که برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید به آن توجه کنیم، تقویت امید به آینده و عزت نفس در این زنان است. در ادامه باید به آنان در زمینه چگونگی فعالیت در چرخه اقتصادی مشاوره بدهیم و در کنار آن با چرخه فقر مبارزه کنیم.

قالیباف در ادامه گفت: در نمایشگاه و جشنواره زنان و تولید ملی کالاهای با کیفیتی عرضه می‌شوند و شاهد حذف دلال‌ها هستیم. لازم است از برندها تشکر کنم که در این نمایشگاه شرکت کردند، چراکه برخی از آنان ممکن است شرکت در نمایشگاهی را موجب کاهش منزلت خود قلمداد کنند اما آنها با اقدامی خوب و خیرخواهانه در نمایشگاه و جشنواره زنان و تولید ملی شرکت کردند که البته این کار برای برندها آورده اقتصادی نیز دارد. در واقع در نمایشگاه زنان و تولید ملی شاهد کارآفرینی، آموزش و تخصص هستیم.

وی تاکید کرد: تحقق چنین موضوعی تنها کار یک فرد نیست بلکه یک خانواده این کار را انجام داده است و خانواده یعنی جامعه. این کار موجب افزایش اشتغال، سلامتی، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در کنار آموزش، مهارت و بازاریابی شده است. اخیرا وزارت کشور و وزارتخانه‌های دیگر تلاش کرده‌اند الگوی موفق زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران را در استان‌ها پیاده‌سازی کنند.

شهردار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه زنان و تولیدملی تنها به صورت فصلی برگزار نشود بلکه به یک نمایشگاه دائمی برای عرضه تولیدات داخلی تبدیل و به سرمایه‌های داخلی اهمیت داده شود و خانم‌ها پیشتاز باشند تا آقایان از آنان بیاموزند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156224

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر