2

جزئیات سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

  • کد خبر : 156249
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۴۸

نتانیاهو گفت ایران با وجود اینکه تحریم است بر ۴ کشور منطقه خاورمیانه تسلط پیدا کرده است و باید توجه داشت در صورتی که این تحریم ها برداشته شود چه خواهد شد.

شبکه آمریکایی سی ان ان (CNN) به طور زنده سخنرانی نتانیاهو در کنگره را پوشش داد.

 

نتانیاهو در این سخنرانی گفت که کنگره آمریکا قدرتمندترین مجلس قانون‎گذاری در جهان است و به خاطر حمایت نمایندگان کنگره از اسرائیل تشکر کرد.

 

وی در ادامه گفت که از آنچه باراک اوباما برای تقویت اسرائیل انجام داده است نیز سپاس‎گزار می‎باشد.

 

نخست وزیر اسرائیل از اینکه سخنرانی او جنجال‎آفرین شده و عده‎ای فکر کرده‎اند او قصد بی‎احترامی به کسی را داشته ابراز تأسف کرد و بر رابطه دوستی مستحکم هر دو حزب اصلی آمریکا با اسرائیل تأکید کرد.

 

او از حمایت دولت و کنگره آمریکا به ویژه از سیستم‎های دفاع ضدموشکی اسرائیل قدردانی کرد.

 

نتانیاهو گفت: «سرنوشت امریکا و اسرائیل در هم تنیده است و من از کنگره به‎خاطر حمایت مستمر از اسرائیل تشکر می‎کنم.»

 

 

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس سپس با اشاره به ایران مدعی شد: «تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است. ایران تهدیدی برای تمام جهان است و اگر به سلاح اتمی دست پیدا کند، دنیا را تهدید می‌کند.»

 

نخست وزیر اسرائیل افزود: «آیت الله خامنه ای، رهبر ایران با استفاده از تکنولوژی جدید، تهدیدها علیه اسرائیل و مواضع ضدیهودی خود را تکرار می‎کند. من اینجا آمده‎ام تا در مورد موضوعی صحبت کنم که موجودیت اسرائیل را تهدید می‎کند: تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی.»[!]

 

وی با اشاره به حمایت ایران از حماس در غزه، حزب الله در لبنان و حکومت بشاراسد در سوریه، گفت: «اینها نمونه حمایت ایران از تروریسم است.»

 

نتانیاهو در ادامه با اشاره به مانور اخیر سپاه پاسداران در خلیج فارس (حمله به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی) و نمونه‎های ضربات ایران به منافع آمریکا، از گسترش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد.

 

 

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «وضعیت حقوق بشر در ایران در دولت حسن روحانی بدتر شده است. ریشه ایدئولوژیک حکومت ایران، اسلام‎گرایی مسلحانه است و به همین دلیل همواره دشمن منافع آمریکا خواهد بود.»

 

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات هسته‎ای نیز گفت: «توافقی که قدرت‎های جهانی و ایران بر سر آن مذاکره می‎کنند، مانع دستیابی ایران به بمب اتمی نخواهد شد و ایران با این توافق احتمالی، توانایی اتمی خود را حفظ می‎کند. زمان فرار اتمی [رسیدن به قابلیت تولید بمب هسته‎ای] در ایران یک سال یا کمتر خواهد بود.»

 

 

نتانیاهو  اضافه کرد: «ایران با وجود تحریم‎ها بر ۴ کشور منطقه خاورمیانه تسلط پیدا کرده است و باید توجه داشت در صورتی که این تحریم‎ها برداشته شود چه خواهد شد؟…

قبل از رفع تحریم‎ها باید ایران سه کار بکند: اول) تهاجم به همسایگان خود را متوقف کند. دوم) از تروریسم جهانی حمایت نکند. سوم) تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند.

باید توجه داشت که نقطه مقابل تواق بد، جنگ نیست و این امر می‎تواند توافق خوب باشد. باید ایران را نگه داشت و اجازه نداد کاری بکند.»

 

 

نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی افزود: «می‌گویند که دانش هسته‎ای را نمی‎توان از ایران گرفت؛ اما به‎هرحال جمهوری اسلامی بدون تجهیزات و تأسیسات که نمی‎تواند کاری بکند. از تهدید ایران به ترک مذاکرات نترسید. آن‎ها بیشتر به مذاکرات احتیاج دارند و به میز بازخواهند گشت.»

 

وی ادامه داد: «ایران نه تنها بازرسان را شکست داد، بلکه بازی بسیار خوبی برای مخفی‎کاری و فریب آن‎ها تدارک دید. ایران نیز همانند کره شمالی بازرسان بین المللی را شکست داد و قفل‌ها را شکست و دوربین‌ها را خاموش کرد. الان نیز هشدار می‌دهیم که طی ۵ سال کره شمالی زرادخانه‌ای با ۱۰۰ بمب اتمی خواهد داشت.

حتی اگر اسرائیل مجبور شود به تنهایی بایستد، به تنهایی خواهد ایستاد. اما می‎دانم که آمریکا در کنار ما خواهد ماند و از اسرائیل حمایت خواهد کرد.»

 

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «درست است که محدودیت‌های ویژه‎ای برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته خواهد شد و بازرسان آژانس جهانی انرژی اتمی هم بر آن نظارت خواهند نمود، اما شما خواهید دید که بازرسان شاهد نقض تعهدات از جانب ایران خواهند بود اما دیگر کاری از دستشان ساخته نخواهد بود.

اگر ایران روی نسل‎های پیشرفته‎تر سانتریفیوژ کار کند، موعد فرار هسته‌ای بسیار کوتاه‎تر خواهد شد؛ زیرا  برنامه هسته‌ای این کشور دست‎نخورده باقی می‎ماند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156249

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر