1

مشاجره دو نماینده در پایان جلسه علنی مجلس

  • کد خبر : 156275
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

یزان/ پایان جلسه علنی امروز مجلس با تنش بین نماینده ارومیه و نماینده کرمان همراه بود. انتقاد پورابراهیمی از بیانیه خانه کارگر درباره استیضاح کنندگان وزیر کار و واکنش قاضی پور به آن،‌ منشاء این تنش بود.

در جلسه امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی و در جریان بیان تذکرات شفاهی نمایندگان، درگیری لفظی بین محمد رضا پورابراهیمی و نادر قاضی پور اتفاق افتاد.
خانه کارگر چکاره است که علیه نمایندگان موضع می‌گیرد؟
در ابتدا نایب رییس کمیسیون اقتصادی و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در تذکری شفاهی گفت: اگر رئیس‌جمهور نمی‌تواند تکلیف وزارت تعاون را روشن کند، مجلس این کار را انجام می‌دهد.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: به رئیس جمهور براساس ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی تذکر می‌دهم که سوال و استیضاح از وزیران حق نمایندگان است، پیرو جلسه صحن علنی درباره سوال از وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی کلیه مواد مربوط به مسائل این وزارتخانه مطرح شد اما تاکنون اقدامی برای رسیدگی انجام نگرفته است.

وی گفت: اخیراً که بحث استیضاح وزیر تعاون مطرح شده، فشارهای سنگینی بر ما وارد شده است. آقای رئیس جمهور؛ ۸۸ هزار نفر بارنشسته فولاد در بدترین شرایط به سر می‌برند، چه کسی باید پاسخگوی آنها باشد؟ سه ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند، به دلیل اینکه از وزیر مربوطه درخواست کردیم که پاسخگوی آنها باشد و کسی پاسخگو نبود، طرح استیضاح مطرح شد.

وی افزود: آیا درست است احزاب سیاسی در وزارت تعاون علیه استیضاح‌کنندگان بیانیه صادر کنند؟ خانه کارگر چکاره است که علیه نمایندگان موضع می‌گیرد؟ آقای رئیس‌جمهور؛ اگر شما تکلیف وزارت تعاون رو روشن نکنید، ما تکلیف این وزارتخانه را روشن می‌کنیم.

پورابراهیمی گفت: به جای اینکه موضوع مشکلات بازنشستگان فولاد و زغالسنگ را حل کنند، علیه استیضاح‌کنندگان موضع‌گیری می‌شود. آقای رئیس‌جمهور؛ این قابل قبول نیست، سریعاً مواردی که درخصوص کارت زرد وزیر تعاون مطرح شده را پیگیری کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: از هیات رئیسه درخواست می‌کنم سریعاً موضوع استیضاح وزیر تعاون را اعلام وصول کند.

ما نخواهیم گفت که در بورس چه گذشت

سپس چندنماینده دیگر تذکرات شفاهی خود را مطرح کردند تا نوبت به نماینده مردم ارومیه در مجلس رسید.
نادر قاضی پور ابتدا مشکلات دریاچه ارومیه را مطرح کرد و سپس به تذکر شفاهی پورابراهیمی درخصوص وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: آقای پورابراهیمی هر چه از دهانش درآمد به خانه کارگر گفت. ما طرفداران خانه کارگر بیشترین سوال را از وزیر تعاون کردیم و چند سوال نیز هنوز در نوبت پرسش باقی مانده است.

قاضی‌پور ادامه داد: ما نخواهیم گفت که در بورس چه گذشت، کارگزاران بورس چه کردند، همچنین چه کسانی نگذاشتند تحقیق و تفحص از بورس انجام شود و از رانت‌خواران نام نمی‌بریم.
به اسم کارگر مغازه دونبش زده اند
در پایان سخنان قاضی پور پورابراهیمی ابتدا با دست داشتن کاغذی به سمت هیات رییسه مجلس رفت و با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی خواستار دفاع از خود شد. ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت اما تریبون او را باز نکرد و سپس پورابراهیمی به سمت قاضی پور حرکت کرد.
جمعی از نمایندگان مجلس گرد پورابراهیمی جمع شدند و از نزدیک شدنش به قاضی پور جلوگیری کردند و او را به سمت صندلی خودش بردند. دراینبین صدای پورابراهیمی آنقدر بلند شده بود که از جایگاه خبرنگاران نیز شنیده می شد.
قاضی پور به حرکت پورابراهیمی واکنشی نشان نداد. سپس ابوترابی فرد تریبون پورابراهیمی را باز کرد تا از خودش دفاع کند.
پورابراهیمی در واکنش به تذکر قاضی‌پور گفت: من در تذکرم نکاتی درخصوص وظایف رئیس‌جمهور و وزرا مطرح کردم، و کارت زردی که آقای ربیعی در صحن دادیم بابت محورهایی بود که در صحن مطرح شد.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: سوال ما از ربیعی درخصوص ورود بستگان وزیر تعاون به مجموعه اقتصادی تا انتصاب افراد غیرمتخصص در حوزه‌های مختلف اقتصادی بود. همچنین کسانی که امروز مطرح می‌کنند مدافع کارگر هستند، توجه کنند که بیانیه خانه کارگر کرمان را به آقای محجوب ارائه دادم و وی گفت خانه کارگر بیجا کرده چنین کاری انجام داده است.

وی تصریح کرد: اگر نماینده حق سوال و استیضاح را نداشته باشد، و مورد حمله قرار گیرد، بنابراین حق مسلم نماینده استفاده از وظایف قانونی است. چرا کسی که در تریبون مجلس صحبت می‌کند، توجه نمی‌کند که موضوعات به رانت‌خواری ارتباط ندارد، به اسم کارگر مغازه دونبش زده‌اند. برخی نمایندگان نباید وکیل‌الدوله باشند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این سخنان گفت: همانطور که اشاره کردید آقای محجوب نزد من آمد و عنوان کرده که همچنین امری نبوده است. من به ایشان گفتم که نزد شما بیاید، تا مستندات شما را مطالعه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر