2

رتبه‌بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر از نظر نظام رتبه‌بندی تایمز اعلام شد

  • کد خبر : 156918
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۳۸

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز از انتشار خبر رتبه بندی تایمز از دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: نسبت دانشگاه‌های برتر کشور آمریکا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

خبرگزاری فارس: رتبه‌بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر از نظر نظام رتبه‌بندی تایمز اعلام شد

جعفر مهراد استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از انتشار خبر رتبه بندی تایمز از دانشگاه‌های جهان خبر داد و گفت: نظام رتبه بندی تایمز رتبه ۱۰۰ دانشگاه را براساس معیار شهرت و اعتبار منتشر کرد.

وی افزود: این رتبه بندی برپایه ۹ هزار و ۷۹۴ پاسخ که از ۱۴۲ کشور جهان دریافت شده است، استوار است که با رتبه بندی سالانه تایمز نیز تفاوت دارد و مبتنی است بر قضاوت نخبگان آموزش عالی، یعنی افرادی که با آموزش‌های ممتاز و پژوهش‌های عالی و بسیار خوب آشنایی دارند.
وی ادامه داد: آمریکا در بین ۱۰۰ دانشگاه که براساس شهرت و اعتبار رتبه بندی شده است، دارای ۴۳ دانشگاه برتر و در بین ۱۰ دانشگاه دارای ۸ دانشگاه برتر است. این تعداد نسبت به سال قبل که دارای ۴۶ دانشگاه برتر بود سه دانشگاه کمتر دارد.
این استاد علم اطلاعات افزود: ۱۰ دانشگاه برتر رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۵ میلادی براساس شاخص شهرت و اعتبار عبارت از هاروارد، کمبریج در انگلستان، آکسفورد در انگلستان، انستیتو فناوری ماساچوست، استنفورد، برکلی، پرینستون، ییل، انستیتو فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کلمبیا است.
مهراد گفت: انگلستان در بین ۱۰۰ دانشگاه مشهور و خوش نام دارای ۱۲ دانشگاه است که این تعداد نسبت به سال قبل دو مورد بیشتر است.
به گفته وی، بعد از آمریکا و انگلستان، آلمان و فرانسه به ترتیب با ۶ و ۵ دانشگاه معتبر نسبت به سایر کشورها از وضعیت بهتری برخوردار  هستند.
این کارشناس رتبه بندی دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: در آسیا بهترین عملکرد را دانشگاه توکیو با رتبه ۱۲، دانشگاه شینگهوا در چین با رتبه ۲۶، و دانشگاه پکن با رتبه ۳۲ دارد.
وی بیان کرد: داشگاه دولتی لومونسف در مسکو و دانشگاه سنت پطرزبورگ در روسیه به ترتیب رتبه‌های ۲۵ و ۸۱ را در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر به خود اختصاس داده‌اند.
گفتنی است در بین کشورهای نوظهور علمی دانشگاه سائوپولو در برزیل دارای رتبه ۶۰، دانشگاه ملی تایوان دارای رتبه ۶۴ و دانشگاه ملی اتونوموس در مکزیک دارای رتبه ۷۳ است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خدا به داد دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی برسه نه از لحاظ برنامه ریزی و نظم به رد میخورند نه بار علمی دارند فقط پول میگیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر