2

تعیین تکلیف ۶ گروه بدهکار بانکی

  • کد خبر : 156985
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷

بانک مرکزی ایران بخشنامه حل مشکل بدهی شش دسته از صنایع و واحدهای تولیدی بدهکار را به شبکه بانکی صادر کرد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در این باره در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: واحدهای تولیدی که بدلیل کاهش فروش با کاهش سود روبرو شده اند، واحدهایی که تسهیلات قبلی را در محل مورد توافق با بانک هزینه کرده اند و واحدهایی که باوجود مشکلات، تعدیل نیرو نداشته اند یا تعهد کنند نیروهای تعدیلی را به کار برگردانند می توانند از تسهیلات جدید بانکها استفاده کنند.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی افزود: واحدهای تولیدی که از دولت طلبکار هستند، واحدهایی که تولید آنها بخاطر شرایط کلان اقتصادی نظیر نوسانات ناگهانی نرخ برابری اسعار به مشکل برخورده است و همچنین واحدهایی که دارای توان صادراتی تشخیص داده شوند هم می توانند از تسهیلات جدید بهره مند شوند.

وی افزود: بانکها و موسسات اعتباری موظفند با مد نظر قرار دادن اصول کلی حاکم بر تخصیص منابع و از جمله تحکیم وثیقه برای بدهکاران، با واحدهای تولیدی همکاری کنند.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این تصمیم به دستور رئیس کل بانک مرکزی برای خروج هرچه سریعتر اقتصاد از رکود و حل مشکلات واحدهای تولیدی صادر شده است.

۳۱ درصد تسهیلات به صنعت رسید

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال ۲۹۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توزیع شده است، گفت : ۳۱ درصد این  تسهیلات به بخش صنعت اختصاص یافت.

میر محمد صادقی افزود: در ۱۱ ماه امسال ۲۹۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور توزیع شد که ۹۱ هزار میلیارد تومان آن معادل ۳۱  درصد کل تسهیلات به بخش صنعت، ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ۱۱ و نیم میلیارد تومان هم به بخش مسکن اختصاص یافت.

وی گفت: پیش بینی ما این بود که امسال ۲۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که خوشبختانه در ۱۱ ماه ۱۰۵ درصد رشد در عملکرد داشتیم.

میرمحمد صادقی همچنین سهم سرمایه در گردش از سهم کل تسهیلات امسال را حدود ۶۰ درصد و میزان آن را ۱۷۶ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و در خصوص برنامه تسهیلات در سال ۱۳۹۴ گفت: بزودی و با توجه به اینکه هنوز برنامه سال آینده نظام بانکی قطعی نشده سیاستهای اعتباری و برنامه ای بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=156985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر