2

بانکها عامل اصلی ایجاد بدهکاری های کلان هستند

  • کد خبر : 157030
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس: بانک ها به دلیل نداشتن سیاست های شفاف و همچنین وجود برخی افراد قانون شکن عامل اصلی در ایجاد بدهی های کلان هستند.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار افق گفت: وجود پول های هنگفت در دست مردم به معنی تزریق نقدینگی در جامعه و تورم است و بانکها به این دلیل که سیاست های شفافی ندارند و قادر به دریافت مطالبات خود نیستند مقصر اصلی به شمار می روند.
وی ادامه داد: دور زدن قانون توسط برخی از افراد خاص در بدنه بانکها سبب شده که تعداد اندکی از عموم جامعه بدون اینکه در کارهای تولیدی فعالیت یا در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشند وام های کلانی دریافت کنند.
نکو افزود: طبق آماری که دولت ارائه داده است بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال فقط در دست ۲۳ نفر است.
وی در خصوص اقدامات ناموفقی که در زمینه رسیدگی به این بدهکاران انجام گرفته اظهار داشت: این افراد از طرف کسانی حمایت می شوند که متأسفانه امکان درگیری با آنها وجود ندارد.
به گفته دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در وهله اول باید از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری کرد و بانکها باید به مرور زمان مطالباتشان را با رعایت قوانین و مقررات و همچنین در صورت لزوم با کمک دستگاه های قضایی از بدهکاران باز پس گیرند.
ابراهیم نکو در پایان اظهار امیدواری کرد که دولت یازدهم مطمئنا توانایی مقابله با این پدیده را دارد ولی شرط موفقیت این است که به جای عملکرد ضربتی از ابزارهای قانونی استفاده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر