1

«شکست مذاکرات ایران تحریم‌ها را فرو می‌پاشد»

  • کد خبر : 157666
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۴۱

جان کری، وزیر خارجه امریکا از سیاست کشورش در زمینه ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران دفاع کرده است و می‌گوید اگر واشنگتن از این مذاکرات خارج شود تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ادامه نمی‌یابد.

کری روز چهارشنبه در جمع دیپلمات‌های ارشد امریکا در واشنگتن گفت: «هر کس در مخالفت با این مساله (مذاکرات ایران) می ایستد، وظیفه دارد برخیزد و یک (پیشنهاد) جایگزین واقعی و مناسب را روی میز بگذارد. و من باید منتظر بمانم و ببینم که آیا کسی این کار را انجام می‌دهد.»

وی به منتقدان هشدار داد که شکست مذاکرات هسته‌ای با تهران به فروپاشی رژیم کنونی تحریم‌ها علیه این کشور منجر خواهد شد.

کری در ادامه پرسید: «اگر ما طبق پیشنهاد منتقدان از طرحی که از نظر بقیه کشورهای جهان منطقی به نظر می‌رسد کنار بکشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ خب مذاکرات فرومی‌پاشد. ایران هم اگر بخواهد می‌تواند بار دیگر چرخش سانتریفیوژها و غنی‌سازی در سطح موردنظر خود را از سر بگیرد.»

وی افزود: «و تحریم‌ها ادامه نخواهد یافت زیرا افراد دیگری که این طرح را منطقی فرض می‌کنند خود را کنار می‌کشند و می‌گویند شما کار خود را بکنید و ما نیز کار خودمان را انجام می‌دهیم. شما تمایلی به منطقی بودن ندارید، ما کاری را انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم منطقی و معقول است. و بعد شما دیگر هیچ رژیم تحریمی باقی نمی‌ماند.»

کری همچنین به چالش‌هایی اشاره کرد که تیم وی در آنچه که از نظر عده زیادی یک توافق تاریخی با ایران برای پایان دادن به سال‌های مناقشه بر سر برنامه انرژی هسته‌ای این کشور است با آن روبروست.

کری عصر روز چهارشنبه واشنگتن را به مقصد سوئیس ترک کرد تا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود مذاکره کند.

مذاکرات بین امریکا و ایران بخشی از گفتگوهای گسترده‌تر بین جمهوری اسلامی و گروه ۵+۱ – روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، امریکا و آلمان- است که در آستانه نزدیک شدن به ضرب‌الاجل اول ژوئیه (۱۰ تیر) برای حصول یک توافق فراگیر بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

آخرین دور مذاکرات هسته‌ای روز جمعه پس از ۶ روز مذاکره فشرده که دو طرف به پیشرفت آن اذعان کردند در شهر لوزان سوئیس به پایان رسید./پرس تی وی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157666

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر