1

مساله رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه متن مذاکره است

  • کد خبر : 157673
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

مقام معظم رهبری و ملت ایران بر این تاکید دارند که ما اهل مذاکره و منطق هستیم اما آن چه که همه ایرانیان موافق آن هستند این است که ما زیر بار زورگویی‌های آمریکا نخواهیم رفت.

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن تسلیت درگذشت خواهر مقام معظم رهبری، مادر رییس‌جمهور و همسر آیت‌الله جنتی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات در حال حاضر به مراحل حساس خود رسیده است و اوباما در بیانیه نوروزی خود خواست توپ را به زمین ایران بیاندازد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید برخی از تفکرات در ایران موجب آن شده است در حالی که این چنین نیست.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری و ملت ایران بر این تاکید دارند که ما اهل مذاکره و منطق هستیم اما آن چه که همه ایرانیان موافق آن هستند این است که ما زیر بار زورگویی‌های آمریکا نخواهیم رفت.

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین بیان کرد: خط قرمزهایی که قبلا بیان شده در خصوص مقابله با زورگویی و تحمیل خلاف عرف جهانی، اخلاق سیاسی و قوانینی است که این حق را به ما داده است و نکته جدیدی که رهبری مورد تاکید قرار دادند و نمازگزاران جمعه‌ که عصاره ملت نیز هستند بر آن تاکید دارند این است که مساله رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه متن مذاکره است و به محض این که توافق انجام شد بر طرف مقابل واجب است که همه تحریم‌ها را لغو کند و بدون لغو این تحریم‌ها ملت زیربار مذاکره نخواهد رفت.

صدیقی در ادامه با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت:‌ ما امید داریم مردم مقاوم و بصیر یمن بتوانند این انقلابی را که انجام دادند به پایان برسانند چرا که آن‌ها می‌خواهند خودشان صاحب رای باشند و انتخاب کنند.

وی افزود: رییس‌جمهور وقت تعهداتی کرد اما عمل نکرد، فراری شد و استعفا کرد و ریاست جمهوری آن قانونی نیست و مردمی که می‌خواهند با تشکیل کمیته‌های مردمی قدرت را در دست بگیرند نشان دادند که بصیرت و تجربه لازم را دارند و خود می‌توانند کشور را اداره کنند اما اکنون ائتلافی مصنوعی با پشتوانه اسراییل و آمریکا تشکیل شده و مقابل این مردم ایستاده‌اند. ما شهادت شهدای یمن را تبریک و تسلیت می‌گوییم و اقدام تجاوزگرانه به یمن را محکوم می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم‌چنین با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: حادثه ۱۲ فروردین یک پدیده نوظهور، مبارک، راهی نو و در رحمتی بود که امام (ره) به روی مردم ما باز کرد.

صدیقی ادامه داد:‌ در آن زمان بعضی گروهک‌ها و روشنفکرها موافق جمهوری اسلامی نبودند اما امام (ره) فرمودند که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه و مردم با حضور پای صندوق‌ها حماسه ۱۲ فروردین را آفریدند.

به گزارش ایسنا، او هم‌چنین در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز اول فروردین‌ماه در حرم امام رضا (ع) گفت:‌ شعار سال جاری همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت قرار داده شد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری انگشت بر جای بسیار حساسی گذاشته‌اند و آن این است که تا مردم اعتماد کامل به مجریان و قوای سه گانه نداشته باشند، دولت همچون دولت‌های کشورهای دیگر زمینه و تکیه گاهی در داخل مملکت نخواهد داشت و دولتی موفق است که از متن مردم باشد و وقتی هم که دولت شد از مردم جدا نشود به خصوص از مستضعفین و پابرهنه‌ها فاصله نگیرد و نسبت به گرانی‌ها و مشقت‌هایی که قشر ضعیف جامعه مبتلا هستند حساس باشد.

صدیقی خاطرنشان کرد: همراهی و همدردی دولت با مردم رمز موفقیت یک دولت است که در دل مردم جا داشته باشد و رمز موفقیت مردم هم این است که دولتی صادق، امین، کارآمد، واقع بین و در راس همه این‌ها متدین انتخاب کنند. اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه قداست خود را از دست بدهد ناکارآمدی کامل خواهد داشت به همین دلیل در دوره‌ای که تسامح و تساهل بود، عفت مخدوش شد،‌ بدحجابی آمد و روی نماز و روزه و حجاب و حیاء تاکید نشد دیدیدیم که نتیجه بسیار بدی برای آن دولت داشت.

وی با بیان این که مردم را دین و اعتقاد نگه داشته است تصریح کرد: این مملکت در سنگر دیانت و در کشتی نجات اهل بیت عصمت و طهارت محفوظ است و دولت ما وقتی می‌تواند دولتی مردمی باشد که به دیانت مردم توجه کند و طبق فرموده مقام معظم رهبری ما اسلام حداقلی نمی‌خواهیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر نماز، دادن زکات، امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ در راس معروف‌ها تشکیل نظام اسلامی و حمایت و حفاظت از این نظام اسلامی است که با خون شهیدان آبیاری شده که این دستاورد مقدس را باید در راس معروف‌ها دید و در حفظ و حراست آن دولت و ملت باید دست در دست هم قرار دهند.

صدیقی هم‌چنین بزرگترین منکر را تضعیف نظام و ارتباط با دشمنان نظام و تقویت آن‌ها دانست و یادآور شد: رشد و شکوفایی اقتصاد، ‌ائتلای علمی، حفظ آبروی ملت و بالابردن سطح فرهنگ نیز معروف‌هایی هستند که دولت و ملت دست در دست هم باید این‌ها را کسب کنند.

به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله صدیقی هم‌چنین در خطبه نماز جمعه این هفته تهران همگان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: ترک واجب و ترک مسوولیت‌های اجتماعی گناه است و گناه مانع جذب رحمت خداوند و عاقبت به خیری می‌شود.

وی ادامه داد: درمان گناه این است که استغفار دفعی و رفعی داشته باشیم. همان‌طور که پیامبر (ص) هیچ گاه گناهی نکرده بودند اما کثیر الاستغفار بودند چرا که استغفار مانع انجام گناه می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اگر گناهی کردیم باید سریع پیشمان شویم و به خدا پناه ببریم. بیایید امسال را سال مراقبه قرار دهیم و سعی کنیم دلیل و واسطه خیر و خوبی باشیم و تقوای عملی و اخلاقی را نصب العین خود قرار دهیم و همیشه شاکر خداوند باشیم چراکه حمد انسان را از حیوان‌ها ممتاز می‌کند.

صدیقی هم‌چنین با اشاره به احادیث و روایاتی در خصوص منزلت و شأن حضرت فاطمه (س) و صبر و شکیبایی ایشان سخنانی ایراد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157673

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر