4

هشدار ترافیکی پلیس راهور به میهمانان نوروزی پایتخت

  • کد خبر : 157688
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت ضمن تشریح وضعیت ترافیکی معابر تهران در هفتمین روز نسبت به رعایت قوانین رانندگی از سوی مسافران نوروزی پایتخت، هشدار داد.

سرهنگ عین‌الله جهانی درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در هفتمین روز از سال جدید خاطر نشان کرد: امروز مشکل ترافیکی خاصی در معابر وجود نداشت، اما با توجه به آغاز موج نخست بازگشت از سفرها شاهد افزایش نسبی میزان حجم تردد خودروها در معابر بودیم.

ایسنا/جهانی با بیان اینکه همچنان در محدوده خیابان جمهوری و چند خیابان متنهی به آن به دلیل پیامدهای ناشی از گودبرداری در یکی از زمین‌های این خیابان ترافیک نیمه سنگین است، اظهار کرد: همچنین در برخی از محورهای منتهی به بهشت زهرا (س) شاهد افزایش حجم تردد خودروها هستیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود هنگام عصر شاهد افزایش حجم تردد خودروها در معابر و بویژه بزرگراه‌ها باشیم، درباره وضعیت خروجی‌های پایتخت همزمان با آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی نیز گفت: خوشبختانه در خروجی‌های پایتخت هیچ مشکلی نداریم اما عوامل پلیس راهور در تمام معابر مستقر بوده و نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

جهانی افزود: جا دارد از رانندگانی که نسبت به مدیریت سفر خود و زمان‌بندی صحیح بازگشت از سفر اقدام کرده‌اند، قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه طی امروز و روز گذشته هیچ مورد تصادف فوتی در پایتخت به ثبت نرسیده است، گفت: با استقرار تیم‌های سیار کنترل سرعت خوشبختانه سرعت در بزرگراه‌های پایتخت نیز کنترل شده و از این جهت نیز مشکلی وجود ندارد.

هشدار و توصیه به مسافران نوروزی پایتخت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با اشاره به آن دسته از رانندگان و مسافرانی که از شهرهای دیگر به پایتخت سفر کرده‌اند، اظهار کرد:‌ توصیه من به این دسته از رانندگان و مهمانان عزیز این است که حتما قوانین راهنماییی و رانندگی را رعایت کنند و به دو موضوع که ممکن است همچنان در شهرهای خودشان اجرا نشده است، توجه کنند. نخست اینکه از تجاوز به گذرگاه عابر پیاده خودداری کرده و حتما پشت خط ایست و فضای قرمزرنگی که قبل از خط‌کشی عابر پیاده بر روی زمین کشیده شده توجه کنند؛ چرا که در غیر این صورت ۲۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

جهانی ادامه داد: موضوع دیگر تخلف گردش به راست است. این دسته از رانندگان باید توجه داشته باشند که تخلفات در چهارراه‌های پایتخت با دوربین کنترل می‌شود و اگر هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی در محل‌های غیرمجاز در تقاطع‌ها اقدام به گردش به راست کنند یک میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی از رانندگان و مسافران نوروزی خواست حتما به این دو موضوع توجه کنند تا خدایی ناکرده به دلیل بی‌اطلاعی از اجرای این قانون جریمه نشوند.

جهانی با بیان اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد همان‌طور که از قبل اطلاع‌رسانی شده بود تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا نخواهد شد، گفت: از آغاز سال جدید تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در سطح حوزه استحفاظی تهران بزرگ بودیم که امیدواریم این روند کاهشی تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر