2

فازهای جدید پارس جنوبی توسعه می یابند

  • کد خبر : 157743
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

این فازها به دلیل پیشرفت مناسب در بخش دریا در اولویت قرار دارند؛ در عین حال فازهایی که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال توسعه هستند به دلیل مشکلات شرکت صدرا در بخش دریا به شدت از برنامه زمان بندی عقب افتاده اند.

وزیر نفت از طرح توسعه فاز ۱۹، ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به عنوان اولویت‌های جدید صنعت نفت نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه با بیان اینکه تعطیلات طولانی نوروز سبب شده بخشی از پروژه های پارس جنوبی در منطقه عسلویه متوقف یا با کندی انجام شود، گفت: طرح توسعه فازهای ١٩ و ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی را فازهای اولویت دار جدید وزارت نفت برای توسعه در سال ٩۴ است.

وزیر نفت افزود: این فازها به دلیل پیشرفت مناسب در بخش دریا در اولویت قرار دارند؛ در عین حال فازهایی که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال توسعه هستند به دلیل مشکلات شرکت صدرا در بخش دریا به شدت از برنامه زمان بندی عقب افتاده اند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال بخشی از فازهای ١٩ و ٢٠ و ٢١ برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود گاز در زمستان به تولید می رسند.

این مقام مسئول در مورد زمان کلنگ زنی پروژه هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی به ظرفیت ۴٨٠ هزار بشکه در منطقه سیراف افزود: پیش بینی می شود اواخر اردیبهشت یا خرداد ماه این مراسم برگزار شود.

زنگنه  با اشاره به مراحل نهایی توسعه فازهای ١۵ تا ١٨ پارس جنوبی خاطرنشان کرد کرد: تا پایان نیمه نخست امسال با راه اندازی واحدهای اتان زدایی در این فازها دو میلیون تن خوراک به پتروشیمی ها تحویل می شود.

وزیر نفت همچنین درباره احتمال افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم ها بیان کرد: این میزان از مجموع ظرفیت تولید از مدار خارج شده در میدان های نفتی موجود انجام می شود و به سرعت می توان آن را عملیاتی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157743

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر