1

علی دایی و انداختن گناه اخراجش گردن احمدی نژاد

  • کد خبر : 157829
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

روز نهم فروردین در تاریخ ورزش ایران شده روز اخراج علی دایی از تیم ملی . اخراجی که آن را یکی از سیاسی ترین تصمیمات فوتبال ایران می دانند. همان ماجرای معروف لیوان در دست علی کفاشیان!

علی دایی مشهورترین چهره فوتبال ایران کمتر از یک روز بعد از شکست ۲-۱ مقابل عربستان اخراج شد.تیم ایران در حضور یکصد هزار تماشاگر بازی حساس چهارم انتخابی جام جهانی را به عربستان واگذار کرد تا با شش امتیاز در رده چهارم جدول گروه دوم قرار بگیرد و کارش برای صعود سخت شود.رکورددار گلزنی جهان پس از گل دوم عربستانی ها با اعتراض گسترده طرفداران تیم ملی ایران در استادیوم روبرو شد اما در جلسه مطبوعاتی بعد از بازی ضمن عذرخواهی از مردم گفت که از سمتش استعفا نمی دهد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فردای آن روز تشکیل جلسه داد و با تشکر صمیمانه از حضور گرم مردم در حمایت از تیم ملی و ضمن عذرخواهی به دلیل عدم کسب نتیجه مناسب در دیدار با عربستان اعلام کرد:«ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای علی دایی در طول مدت مربیگری خود که توانست با جوان گرایی، بازیکنان ارزنده ای را به فوتبال ملی ایران معرفی کند، با تغییر ایشان موافقت شد.»

دایی  پس از مدتی طولانی که فدراسیون به دنبال جذب یک مربی بزرگ برای صعود به جام جهانی بود ناگهان نامش به عنوان مربی مطرح شد و روز ۲ مارس ۲۰۰۸ از سایپا به تیم ملی آمد که در نهایت ۲۹ مارس ۲۰۰۹ اخراج شد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در آن روز اعلام کرد:«شرایط تیم ملی حساس است و پس از شکست برابر عربستان به این نتیجه رسیدیم که علی دایی به کارش ادامه ندهد. با دایی صحبت و از او تشکر کردم. او زحمات زیادی کشیده اما شرایط به گونه ای رقم خورد که نتوانستیم با وی کار را ادامه دهیم. فعلا از روته مولر خواسته‌ایم تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. ما در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم و چند گزینه مد نظر داریم. حضور مربی خارجی در این مقطع زمانی منتفی است و بررسی شرایط نامزد‌های تیم ملی هستیم تا بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنیم ».

علی دایی بعد از اخراج از تیم ملی سکوت کرد ولی بعد از چند سال در مصاحبه ای علت اخراج خود را اینگونه بیان کرد:« من را آقای احمدی نژاد سرمربی تیم ملی نکرد او فقط در اخراج من از تیم ملی نقش داشت. من با دستور مستقیم علی آبادی به کفاشیان سرمربی تیم ملی شدم اما بعد از بازی با عربستان با دستور مستقیم احمدی نژاد اخراج شدم. دلیل اخراج من هم این بود که آنها به من پیشنهاد دادند تا در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد حضور پیدا کنم اما من قبول نکردم و مرا اخراج کردند.»

این گفته علی دایی را بعدها محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان ورزش هم تائید کرد اما این مسئله ای بود که محمود احمدی نژاد هم سال قبل به آن واکنش نشان داد و به هفته نامه تماشاگران امروز گفت:« آخه رئیس جمهور چی کار داره به مربی فوتبال!»

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157829

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر