1

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فهرست واگذاری ها خارج می شود

  • کد خبر : 157904
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

براساس مصوبه هیات وزیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به منظور بازسازی ساختاری و فراهم نمودن مقدمات واگذاری از فهرست واگذاری ها خارج می شود و وزارت راه و شهرسازی و سازمان خصوصی سازی مکلفند گزارش نحوه بازسازی ساختاری را ظرف یکسال به هیأت واگذاری ارایه کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، هیأت وزیران در جلسه ۲۷ اسفند ماه سال گذشته به پیشنهاد مشترک وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به منظور بازسازی ساختاری و ایجاد مقدمات واگذاری از فهرست واگذاری ها خارج می شود.

بازسازی ساختاری شرکت یادشده، صرفا در چارچوب مصوبات هیأت واگذاری وبه منظور سود ده نمودن آن از طریق اقداماتی نظیر اصلاح اساسنامه، تبدیل شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام، ساماندهی و تعیین تکلیف موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان و سایر روش ها و اقدامات مندرج در ماده ۱۶ قانون اجرای سیاست های کلی اصل قانون اساسی انجام می شود.

وزارت راه و شهرسازی و سازمان خصوصی سازی مکلفند گزارش نحوه بازسازی ساختاری را ظرف یکسال به هیأت واگذاری ارایه نمایند و منابع لازم برای بازسازی ساختاری این شرکت از محل اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی و همچنین منابع داخلی شرکت قابل تأمین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=157904

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر