2

خانم مجری، پست ورزشی گرفت

  • کد خبر : 158952
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

مرور اتفاقات یک سال اخیر هم البته نشان می‌دهد که تیم فدراسیون والیبال در حوزه بانوان بر خلاف حوزه آقایان در مسیر درستی قدم برنمی‌دارد. درواقع فدراسیون آنقدری که در بخش مردان چاق است در بخش بانوان لاغر و نحیف است. هرچقدر که کارنامه بخش مردان قابل دفاع است کارنامه بخش بانوان تیم ملی غیر قابل دفاع است.

به گزارش تابناک، عملکرد فدراسیون والیبال ایران در سال‌های اخیر شاخص و الگویی برای بسیاری از رشته‌ها بوده و بسیاری از مدیران این آرزو را در سر می‌پرورانند که به مدد الگوبرداری از روند رشد و توسعه این رشته خودشان را به سطح اول قاره یا جهان برسانند. اما همین ساختار مثال‌زدنی و رشک برانگیز هم ایرادات بزرگی دارد. یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به فدراسیون والیبال وارد است این است که توسعه در آن همه‌جانبه صورت نگرفته و برای همین هم شاهد هستیم که عملکرد تیم‌های ملی مردان و زنان ایران اصلا قابل مقایسه نیست.

همین تابستان سال گذشته وقتی والیبالیست‌های مرد تیم ملی در لیگ جهانی اقایی می‌کردند و دیگر اهمیتی برای مسابقات اسیایی قائل نبودند تیم ملی بانوان زیر نوزده سال ایران در مسابقات آسیایی در جایگاه دوازدهم قرار گرفت؛ آن هم در میان پانزده تیم حاضر در این رقابت‌ها. البته اگر اتفاقات آن روزها را به درستی مرور کنید به خاطر دارید که برای همان تیم هم اتفاقات عجیبی رخ داد. اتفاقاتی که نشان از عدم وجود یک ساختار درست و کارآمد در بخش بانوان فدراسیون والیبال داشت.

در روزهایی که تیم ملی والیبال ایران در دور گروهی لیگ جهانی با رقبای خود می‌جنگید، در فدراسیون والیبال و در پی یک سهل‌انگاری به اشتباه، نام بازیکنان تیم ملی والیبال زیر هجده سال بانوان به جای تیم ملی زیر نوزده سال برای شرکت در مسابقات آسیایی معرفی شد و به این ترتیب، در فاصله کمتر از یک ماه مانده به این رقابت‌ها، تیم جدیدی خودش را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کرد و البته نتایج درخوری هم به دست نیاورد؛

مرور اتفاقات یک سال اخیر هم البته نشان می‌دهد که تیم فدراسیون والیبال در حوزه بانوان بر خلاف حوزه آقایان در مسیر درستی قدم برنمی‌دارد. درواقع فدراسیون آنقدری که در بخش مردان چاق است در بخش بانوان لاغر و نحیف است. هرچقدر که کارنامه بخش مردان قابل دفاع است کارنامه بخش بانوان تیم ملی غیر قابل دفاع است.

در حالی که در یکی دو سال اخیر به تناوب این انتقاد به فدراسیون والیبال ایران وارد بود امروز خبر عجیبی روی خروجی وب‌سایت فدراسیون والیبال قرار گرفت. محمدرضا داورزنی در حکمی زهره میرسپاسی را به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال منصوب کرد. میرسپاسی گوینده اخبار تلویزیون است و در سال‌های گذشته او را بیشتر در تلویزیون دیدم تا در اخبار مرتبط با حوزه ورزش و یا والیبال.

پیش از بارها و بارها شاهد این بودیم که مجری‌ها و گوینده‌های تلویزیون در روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی مشغول به‌کار بودند اما حضور یک گوینده تلویزیون در پست نائب رئیسی یک فدراسیون ورزشی کمی عجیب است.

در رزومه‌ای که از میرسپاسی در برخی سایت‌ها منتشر شده سوابق گسترده‌ای را با ذکر جزئیات می‌بینیم که جز یکی دو مورد مشاوره در امور ورزشی سابقه چندان مرتبطی با حوزه ورزش دیده نمی‌شود. جالب است که در این رزومه به سوابقی نظیر عضویت در شورای سیاست گذاری ستاد مهرورزی(حامیان مردمی احمدی نژاد)،نماینده دانشگاه پیام نور در شورای سرپرستی مهد کودک، ۱۵ ساعت آموزش اطفاء حریق، روخوانی قرآن مجید ۱۶ ساعت، طراح سوال دانشگاه پیام نور، داوری شنا درجه سه، مربی گری درجه ۳ بدمینتون و … دیده می شود.

به نظر می‌رسد این دست انتصاب‌ها بیش از پیش این ایده را تقویت می‌کند که فدراسیون والیبال نگاه جدی به بخش بانوان ندارد و تمرکز اصلی خود را روی بخش مردان گذشاته است

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر