1

نامه زاهدی به رئیس جمهور درباره فرهنگیان

  • کد خبر : 159130
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه حداقل افزایش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سال ۹۴ باید ۲۰ درصد تعیین شود، گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان برای رفع تبعیض و اجرای عدالت و ایجاد انگیزه در فرهنگیان ضروری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه حداقل افزایش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سال ۹۴ باید ۲۰ درصد تعیین شود، گفت: اجرای نظام رتبه بندی معلمان برای رفع تبعیض و اجرای عدالت و ایجاد انگیزه در فرهنگیان ضروری است.
ایسنا/متن نامه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور به شرح ذیل است.

«احتراما ضمن عرض تبریک سال نو و بهار فاطمی و آرزوی موفقیت دولت درخدمت به مردم شریف، نظام اسلامی و انجام وظایف محوله و در راستای همدلی و همزبانی دولت و ملت موارد مهمی را که در سالهای اخیر جامعه بزرگ آموزش و پرورش کشور را دچار تهدید نموده بیان می نمایم.

همانگونه که در نامه سال گذشته نیز بدان اشاره رفت، با وجود روی کارآمدن دولت‌ها با گرایش‌های مختلف جایگاه معلمان و میانگین حقوق دریافتی آنها رفته رفته از حقوق دستگاه‌های اجرایی فاصله گرفته است. این درحالی است که دستگاه‌های اجرایی به روش‌های مختلف و درون سازمانی و یا اخذ موافقت‌هایی از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی مبادرت به افزایش حقوق یا مزایای کارکنان خود بیش از مصوبات اعلام شده از سوی دولت می نمایند.

با وجود کمک‌های مقطعی برخی دولت‌ها ایجاد فاصله و شکاف در دریافتی معلمان آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها همچنان درحال افزایش است.

پیامد این وضعیت تبعیض آمیز و کاهش قدرت خرید، نوعی سرخوردگی و دلمردگی در میان این قشر زحمتکش و بسیار موثر درشکل گیری و تداوم حیات نظام اسلامی به وجود آمده است که عدم توجه فوری بدان و اصلاح وضعیت حاکم، ضمن رساندن آسیب جدی به نظام تعلیم و تربیت که مهم‌ترین عنصر سازنده در پرورش و سعادت انسانهاست، آسیب های اجتماعی و امنیتی را درپی خواهد داشت که زمزمه هایی دراین زمینه شنیده می شود.

جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور نیک مستحضرید که در ماه‌های پایانی سال ۹۳ تجمعاتی توسط این قشر در برخی شهرها از جمله در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوست که عمدتا متقاضی توجه به وضع معیشتی قشر فرهنگی به منظور رفع تبعیض و پرداخت مطالبات معوقه بود. نکته حائز اهمیت دراین تجمعات سوء‌استفاده و فرصت طلبی برخی جریان‌های غیرقانونی و تهییج و تحریک تجمعات و جهت دهی به آنها به سمت حرکت های رادیکالی می باشد که مصداق بارز ” کلمه الحق و یراد بها الباطل” می باشد.

نکته بعدی که بسیار مایلم مورد توجه آن جناب قرار گیرد، سخنرانی و تحریکات و مساعدت‌های آشکار و نهان برخی مسئولین رخنه کرده در وزارتخانه می‌باشد که متاسفانه بسان “حماله الحطب” همواره آتش بیار معرکه می باشند.

براساس آنچه که ذکر گردید به عنوان جمع بندی و نظر کارشناسی کمیسیون برای رفع مشکلات مطرح شده مطالبی را به صورت مختصر مطرح می نمایم :

با توجه به تبعیضات موجود حداقل افزایش حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته درسال ۹۴ بیست (۲۰) درصد تعیین و سپس رتبه بندی معلمان برآن اساس تدوین و اجراء می گردد.

به منظور رفع تبعیض و اجرای عدالت و ایجاد انگیزه خدمت هرچه سریعتر نظام جامع رتبه بندی فرهنگیان (ملهم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش) درقالب مصوبه دولت محترم یا لایحه با همکاری دولت و مجلس مصوب و زمان اجرای آن تعیین گردد.

معوقات و مطالبات باقی مانده با همکاری سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی و خزانه داری کل هرچه سریعتر پرداخت گردد، توصیه می شود که تا پایان فروردین ماه ۹۴ این مهم صورت پذیرد.

درصورت ضرورت تجمعات قانونی به شکلی صحیح و منطقی برگزار، کنترل و مدیریت گردد تا بستر سوءاستفاده فراهم نگردد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159130

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر