1

حجت الاسلام خاتمی:اعضای مجلس خبرگان از ۶۸ به ۹۹ نفر می رسند

  • کد خبر : 159185
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت که در جلسه دیروز نامه وزیر کشور برای افزایش ۱۳ نفری اعضای این مجلس به تصویب رسید.

 سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نامه آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان در اجرای ماده ۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جلسه دیروز هیات رییسه خبرگان تصویب شد.

وی با بیان اینکه این مصوبه با توجه به آمار نفوس سال ۱۳۹۰ کشور اتخاذ شده است افزود: با توجه به افزایش ۱۳ نفری اعضای مجلس خبرگان، تعداد اعضای این مجلس از ۸۶ نفر کنونی به ۹۹ نفر افزایش می یابد.

خاتمی گفت: استان های اصفهان از ۵ نماینده به ۶ ، البرز از یک نماینده به ۲، تهران از ۱۶ نماینده به ۲۰، خراسان رضوی از ۶ نماینده به ۷، خوزستان از ۶ نماینده به ۷، سیستان و بلوچستان از ۲ نماینده به ۳، فارس از ۵ نماینده به ۶ و کرمان از ۳ نماینده به ۴ نماینده افزایش یافت.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته هیات رییسه همچنین تصویب شد که جلسه مشترک هیات رییسه و کمیسیون های مجلس خبرگان، روز ۲۱ خرداد امسال در محل دبیرخانه خبرگان در قم برگزار شود ضمن اینکه اجلاس شهریور ماه امسال مجلس خبرگان رهبری نیز در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ شهریور امسال برگزار خواهد شد.

خاتمی همچنین با اشاره به جلسه ۱۱ دی ماه سال ۹۳ هیات رییسه خبرگان رهبری در دبیرخانه قم افزود: در این جلسه پیشنهاداتی از سوی اعضا صورت گرفت که برخی از آنها تصویب و قرار شد که پیگیری شود.

وی گفت: پیشنهاد اول ضرورت تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت و ارائه راهکارهای علمی برای مقابله با جریانات تکفیری بود که به تصویب رسید.

خاتمی، گنجاندن معارف اهل بیت(ع) با کمک کارشناسان در متون کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموزان از سوی سازمان برنامه ریزی و تدوین کتب درسی َآموزش و پرورش و پیگیری دبیرخانه مجلس خبرگان و تقویت مبانی دینی و فرهنگی زائران حرم اهل بیت(ع)، امامزادگان و بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را از دیگر مصوبات این جلسه ذکر کرد.

وی گفت: در این جلسه همچنین از وزارت بهداشت و درمان خواسته شد که در خصوص تسهیل و ارائه راهکارهای تشویقی و رفع موانع تکثیر نسل و حفاظت از کیان خانواده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی است و شخصیت حقیقی آن ظرفیت بالایی دارد که می توان از آن بهره برد.

خاتمی با بیان اینکه رمز مخالفت مستکبرین و رسانه های آنان با مجلس خبرگان رهبری مشخص است گفت: مساله رهبری مساله کلیدی و اساسی کشور است.

وی گفت: مجلس خبرگان به فرموده امام راحل تقویت رهبری است و البته تقویت آن فقط مدح و ثنا نیست بلکه کمک کردن برای درستی کارها نیز تقویت است.

خاتمی گفت: اگر مجلس خبرگان رهبری با رهبری معظم زاویه داشت شاهد مدح و ثنای رسانه های بیگانه و بدخواهان بودیم در حالیکه مخالفت کسانی که اساس نظام را قبول ندارند امری طبیعی است.

وی گفت: سخن ما با خودی ها است که در تضعیف خبرگان سخن می گویند که به آنها می گوییم این کار که مجلس خبرگان بعنوان یک سرمایه اصیل و ریشه دار تخریب شود خردورزانه نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159185

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر