1

چه افرادی مجاز به انجام عمل جراحی لیزیک هستند؟

  • کد خبر : 159304
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

برای انجام عمل جراحی باید عیب انکساری در افراد به مرحله ثبات رسیده و در طول یک سال تغییری در نمره چشم فرد مشاهده نشود.

محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص افرادی که مجاز به انجام عمل جراحی لیزیک هستند، اظهار کرد: عمل‌های جراحی تصحیح عیوب انکساری چشم با لیزر نیز همانند سایر عمل‌ها و تکنیک‌های جراحی مستلزم تأمین شرایط خاص و مقتضیات ویژه‌ای می‌باشد.
وی افزود: پیش از انجام عمل جراحی باید تست‌ها و آزمایشات تشخیصی ویژه‌ای صورت پذیرد تا از صلاحیت فرد برای انجام عمل اطمینان حاصل گردد و در واقع، معمولاً باید عیب انکساری در افراد به مرحله ثبات رسیده باشد و در طول یک سال تغییری در نمره چشم مشاهده نشود.
کی‌پور با بیان این مطلب که سن افراد متقاضی بهتر است بالای ۲۱ سال باشد، گفت: هر گونه ناهنجاری قرنیه‌ای نظیر نامنظمی قرنیه و یا ضخامت کم قرنیه فرد را به عنوان کاندید برای عمل‌های لیزری چشم مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: بانوان در زمان بارداری مجاز به انجام عمل‌های لیزری چشم نیستند و هم‌چنین هرگونه خشکی چشم در افراد باید پیش از انجام عمل، مورد بررسی و تحت کنترل قرار بگیرد.
کی‌پور در خصوص مراقبت‌های پس از عمل لیزیک بیان کرد: بهتر است افراد در روزهای نخست پس از عمل جراحی، از انجام فعالیت‌هایی که به تحریک مداوم چشم می‌انجامد نظیر کار مستمر با رایانه و تلفن همراه خودداری کنند و از پوشش حفاظتی چشم استفاده شود.
وی در ادامه افزود: باید از انجام ورزش‌های سنگین و شنا در یک ماه نخست پس از عمل جراحی خودداری شود و هم‌چنین انجام معاینات منظم و ارائه توصیه‌های لازم توسط درمانگران به خصوص در فاصله یک ماه پس از عمل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کی‌پور عنوان کرد: معمولاً فرآیند بهبود بینایی در برخی از تکنیک‌های اصلاح عیوب انکساری با لیزر (نظیر PRK) تدریجی و به مرور زمان بوده که بیماران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.
وی در پایان تصریح کرد: نوع عمل جراحی براساس وضعیت اختصاصی هر بیمار تعیین می‌گردد و در نهایت پس از انجام عمل جراحی باید نسبت به پیامدها و نتایج عمل تا حد زیادی اطمینان حاصل گردد که به بیماران توصیه می‌شود انجام تست‌های تشخیصی پیش از عمل لیزیک را حتماً جدی بگیرند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159304

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر