1

اخباری: روابط عمومی قدرتمند لازمه ی تحقق برنامه‌های دانشگاه جامع است

  • کد خبر : 159421
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

رییس دانشگاه جامع علمی- کاربردی در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور با یادآوری وظایف و برنامه‌های این دانشگاه تاکید کرد: بهبود وضعیت کنونی و قدرتمندتر شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی، نیازمند داشتن روابط عمومی قوی است.

به گزارش افق و نقل از ستاد خبری هفته ی روابط عمومی ایران، «محمد اخباری» شامگاه شنبه ۲۹ فروردین ماه در جمع دست اندرکاران همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور با بیان اینکه روح حاکم بر قرن ۲۱، ارتباطات و فن‌آوری است، افزود: شعار اصلی این قرن، «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» است و هرکسی در فعالیت خود این سه ویژگی را نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، «سرعت عمل» را از شاخصه‌های رسانه ی قوی و موفق برشمرد و گفت: هرچه زمان انتشار اخبار توسط رسانه ها کوتاه تر باشد، سبب جذب بیشتر مخاطبان می‌شود.

اخباری، به اهمیت اطلاع‌رسانی سریع در حوزه روابط عمومی نیز اشاره کرد و افزود: ‌روح حاکم بر فعالیت‌های روابط عمومی و خبررسانی نیز همین سه اصل «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» بوده و بر همین اساس در قرن ۲۱ بحث ارتباطات و بالا بردن قدرت روابط عمومی، باید اساس کار هر مجموعه ای به خصوص دانشگاه‌ها باشد.

وی با تشریح وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه اصلی آن را تربیت افراد کارآفرین و ثروت‌آفرین بیان کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که در آن آموزش، پژوهش و فن‌آوری ادغام شده و محصولی با عنوان دانشجوی کارآفرین یا مهارت آموخته از آن خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: اولا دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه خود می‌داند نیاز روز بازار کار را تبدیل به رشته درسی کند و بر همین اساس مراکز مختلف نیاز خود را اعلام می‌کنند و ما آن را به دوره و رشته تبدیل کرده و آموزش می‌دهیم که برای بهبود وضعیت کنونی باید روابط عمومی قوی داشته باشیم و ثانیا بر این باور هستیم که رشته ی روابط عمومی همچون سایر رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در خدمت مراکز سازمانی مرتبط با این رشته باشد و نباید به آموزش روابط عمومی به عنوان یک علم صرفا نظری اکتفا کنیم.

اخباری همچنین ضمن اعلام حمایت  از همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور پیشنهاد کرد یک روز از روزهای این هفته به عنوان «روابط عمومی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی» نامگذاری شود.

کاظمی دینان: تعامل خوب با رسانه‌ها عامل مهم موفقیت روابط عمومی است

دکتر غلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته ی روابط عمومی ایران نیز در این جلسه، مهمترین دلیل موفقیت روابط ‌عمومی‌ها را تعامل و ارتباط خوب با رسانه‌ها بیان کرد.

وی افزود: سال‌های متمادی تقاضای ما از دولت‌های گذشته این بود که به نقش مهم روابط عمومی در توسعه ی همدلی و کمک به سازمانها و جامعه برای رسیدن به اهداف خود توجه کنند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای نامگذاری یک هفته با عنوان «روابط عمومی» در خصوص برنامه‌های این هفته گفت:‌ همایش روابط عمومی الکترونیک، تقدیر از پیشکسوتان عرصه ی روابط عمومی، رونمایی از ۱۰ کتاب ارتباطات و گرفتن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی؛ رئیس دولت یازدهم در خصوص اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در کشور از جمله برنامه های سال گذشته در هفته ی روابط عمومی بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: از آنجا که روابط عمومی از انسانها دور نیست و بدون آن نمیشود قدم از قدم برداشت، به وزارت علوم پیشنهاد کردیم برای تمام رشته‌ها حتی رشته های پزشکی و مهندسی، دو تا سه واحد درس روابط عمومی و ارتباطات بگذارند.

کاظمی‌دینان خطاب به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از این دانشگاه می‌خواهیم با حضور پر قدرت در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی، ما را در برگزاری هر چه بهتر هفته روابط عمومی ایران همراهی کنند.

افراسیابی: هم اندیشی « روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» با موضوع مهارت افزایی برگزار می شود

در ادامه محمد صادق افراسیابی؛ دبیر همایش دانشجویی و دانشگاهی هفته ی روابط عمومی ایران از برگزاری نخستین هم اندیشی روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی با موضوع روابط عمومی و مهارت افزایی در هفته ی روابط عمومی کشور بر اساس پیشنهاد ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: علاوه بر برگزاری این هم اندیشی، فراخوانی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای از هفته ی آینده تا ۱۷ مردادماه همزمان با روز خبرنگار اعلام خواهد شد که سه محور آموزش، مهارت افزایی و سواد رسانه ای مهمترین موضوعات این همایش خواهند بود.

مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی و مشاور رئیس دانشکده خبر با اشاره به سایر برنامه های دبیرخانه ی دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی کشور خاطر نشان ساخت: در سال گذشته با همکاری دانشکده خبر همایش سواد رسانه ای از منظر رسانه ی سواد در تهران برگزار شد و امسال اهدای نشان های علمی به روابط عمومی های مهارت افزا و دارای سواد رسانه ای و رونمایی از ۱۰ کتاب روابط عمومی و ارتباطات از دیگر برنامه های دبیرخانه ی دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی است.

مجتبی زاده: دانشگاه عملکرد روابط عمومی ها را نقد و بررسی کند

دکتر مجتبی زاده؛ قائم مقام دانشگاه جامع علمی کابردی نیز با بیان اهمیت آسیب شناسی وضعیت کنونی روابط عمومی ها در همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی تاکید کرد: باید روابط عمومی های فعلی مورد نقد و بررسی قرار گیرند و برای دستیابی به آینده ای روشن در زمینه ی روابط عمومی برنامه ریزی های جدی علمی و عملیاتی با همکاری متخصصان و خبرگان حوزه ی روابط عمومی انجام شود.

وی تلاش عده ای برای تبدیل همایشهای مرتبط با عرصه ی روابط عمومی و تبلیغات را به محلی برای کسب درآمد مذموم دانست و خاطر نشان ساخت: همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران باید تلاش کند تا علم را در خدمت توسعه ی مهارتهای روابط عمومی قرار دهد و در این مسیر یقینا دانشگاه جامع علمی کاربردی از این همایش دانشگاهی و دانشجویی به شکل ویژه حمایت خواهد کرد.

شاه آبادی: در ۶ نیمسال ۲۰ هزار دانشجوی روابط عمومی تربیت کرده ایم

دکتر شاه آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مؤسسه آموزش عالی فرهنگ وهنر کشور نیز به برخی مسایل در حوزه تدریس روابط عمومی و زیرشاخه‌های آن اشاره کرده و گفت:‌ امروزه نیازمند شناخت مهارت‌های مختلف در بخش روابط عمومی هستیم و به همین دلیل دست نیاز به سمت متخصصان دراز کرده و از مسئولین همایش می خواهیم به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: در ۶ نیم سال، ۲۰ هزار دانشجو در رشته روابط عمومی جذب و تربیت کرده‌ایم و اعتقاد داریم هرکسی در هر شغل و حوزه فعالیتی، به روابط عمومی نیاز دارد.

در ادامه جلسه علی شوقی بنام دبیر هفته روابط عمومی ایران، دکتر عیسی کشاورز؛ مدیر گروه فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر مراد خرمی؛ مدیر برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دکتر بابایی؛ رئیس مرکز ۲۰ فرهنگ و هنر، محمد رضا پارسیان؛ رئیس انجمن دانشجویی روابط عمومی دانشکده ی خبر، زهره سلطانی؛ عضو هیات رئیسه انجمن دانشجویی خبرنگاری و سایر اعضای جلسه به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی پرداختند.

لازم به ذکر است هفته روابط عمومی ایران از ۲۷ اردیبهشت تا سوم خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159421

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر