1

لزوم وجود بیمه‌ای قوی برای حمایت مالی از مردم

  • کد خبر : 159515
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

با اجرای این طرح علاوه بر بیمه همه مردم، پرداخت از جیب بویژه در مناطق روستایی به حدود سه درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافت.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت با بیان اینکه با عدالت کامل در حوزه سلامت فاصله داریم، بر لزوم وجود بیمه‌ای قوی برای حمایت مالی از مردم تأکید کرد.

  دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه ملاقات با مدیرمنطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت مسیر عدالت در سلامت را هموار کرد، گفت: با اجرای این طرح در سال گذشته روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر در کشور که فاقد پزشک بودند در حال حاضر دارای پزشک هستند. همچنین در مناطق محروم ۴۰۰ قلم دارویی وارد شد و واکسن و مکمل‌های دارویی در اختیار مادران و نوزادان تازه متولد شده قرار گرفت.

وی در ادامه تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه بر بیمه همه مردم، پرداخت از جیب بویژه در مناطق روستایی به حدود سه درصد در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافت.

ایسنا/وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز با عدالت کامل در حوزه سلامت فاصله داریم، گفت: در زمینه تخت‌های بیمارستانی، پرستار و نیروی انسانی کمبودهای زیادی را داریم. در عین حال بیمه‌ای قوی می‌خواهیم که از مردم حمایت کند ولی در مسیری حرکت می‌کنیم که به عدالت نزدیک‌تر است و اگر ادامه یابد امیدواریم که در همه جای ایران، مردم به خدمات دسترسی داشته و اگر دچار بیماری شدند به طور کامل توسط بیمه‌ها حمایت شوند.

وی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه امنیت غذایی با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در این خصوص اظهار کرد: برنامه‌های خود را در سالگرد طرح تحول نظام سلامت اعلام خواهیم کرد. یکی از کارها و برنامه‌های مهم ما در زمینه امنیت غذایی است به این معنی که مردم بدانند در مواد غذایی و مواد آشامیدنی استانداردها رعایت شده و نظارت‌ها انجام می‌گیرد. در این مسیر از تجربیات سازمان جهانی بهداشت استفاده خواهیم کرد و مطمئنیم این موضوع ما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159515

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر