1

یارانه هیچ‌کس قطع نشده/وام مسکن همان ۵۰ میلیون

  • کد خبر : 159573
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که خبر حذف یارانه را مسئولین وزارت رفاه اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نباید برخی رسانه‌ها به جای منابع رسمی، بر اساس شنیده‌ها خبر منتشر کنند، ظاهرا من هر هفته باید در مورد حذف یارانه‌ها پاسخ بدهم.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حزب کارگزاران اظهار داشت: احساس می‌شود حزب را یک مجموعه نامناسب و نامطلوب در جامعه تلقی می‌کنیم و افتخار هر کسی است که بگوید من عضو هیچ حزبی نیستم در حالیکه یکی از ابزارهای مردم‌سالاری و دموکراسی احزاب هستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این سخن تازه‌ای نیست که آقای جهانگیری با حزب کارگزاران همکاری داشته است، تصریح کرد: حال اگر وی به دوستان خود بعد از سال جدید سری بزند اینقدر مورد توجه است؟

وی با بیان اینکه قبلا هم اعضای دولت می‌توانستند حزبی تشکیل دهند یا فعالیت داشته باشند یادآور شد: اینکه از جایگاه دولتی و از امکانات دولت برای آن حزب استفاده شود حرف نادرستی است.

نوبخت با تأکید بر اینکه حضور آقای جهانگیری و هر یک از اعضای دولت در احزابی که قبلاً عضو آن بوده‌اند خلاف قانون نیست، گفت: وی و هیچ یک از اعضای دولت هیچ گاه از امکانات دولتی در احزاب خود استفاده نمی‌کنند اما اینکه دولت در چارچوب وظایف قانونی‌اش انتخاباتی را برگزار کند حتماً با این انگیزه در انتخابات ورود خواهد کرد اما اینکه نظرات سیاسی خود را اعمال کند درست نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر حذف یارانه ۵ گروه از یارانه‌بگیران و اینکه خبر حذف یارانه را مسئولین وزارت رفاه اعلام کرده‌اند، گفت: نباید برخی رسانه‌ها به جای منابع رسمی، بر اساس شنیده‌ها خبر منتشر کنند، ظاهرا من هر هفته باید در مورد حذف یارانه‌ها پاسخ بدهم.

وی در این زمینه توضیح داد: سال گذشته در تبصره ۲۱ چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم و مشخص شد تعدادی از افراد که نیازمند متقاضی هستند یارانه بگیرند اما شناخت خانوارها نیاز به دقت بیشتری داشت چرا که پایگاه‌های اطلاعاتی ما بسیار دقیق نیستند.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه در سال ۹۴ چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در تبصره ۲۰ تبیین شد، افزود: اجرای این تبصره باید مطابق آیین‌نامه اجرایی باشد که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد و چون مجلس در رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۴ با تأخیر آن را به ما ابلاغ کرد تاکنون هنوز دولت موفق نشده آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲۰ را که در آن چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای سال ۹۴ را مشخص کند.

وی افزود: بنابراین هنوز این آیین‌نامه را تصویب نکرده‌ایم که اعلام پنج گروه درآمدی را بدهند؛ در خبرهایی هم که گفته شده منبع رسمی ذکر نشده است.  بنابراین پس از تصویب آیین‌نامه مشخص می‌شود که پنج گروه یا سه گروه یا چه گروه‌هایی حذف می‌شوند و یارانه هیچ کس قطع نشده است.‬‎

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره حذف یارانه نان، اظهار داشت: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد و مانند روش قبل اقدام می‌کند. البته در هر شهر حداکثر ۲۰ درصد آزادپز نیز حضور داشته باشند تا با کیفیت و آنچه مشتری طلب می‌کند نسبت به خواسته مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره شورای رقابت و افزایش قیمت خودرو نیز تصریح کرد: این شورا یک شورای غیردولتی است اما دولت در آن نمایندگانی دارد و تلاش می‌کند که در آن در راستای تعدیل قیمت و جلوگیری از افزایش نامناسب قیمت خودرو را به شورا منعکس کند از این رو ما به هیچ وجه موافق با افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی کالاها همانگونه که در بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور بود نیستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری موضوع فرودگاه جده نیز، اظهار داشت: دولت با جدیت و قاطعیت در حال پیگیری است و تا وقتی که اقدام جدی در این راستا صورت نگیرد تعلیق سفر عمره را ادامه می‌دهیم و از همه ابزار قانونی برای کرامت ایرانیان در همه عرصه‌ها استفاده می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره امنیت مرزها نیز یادآور شد: طی جلساتی که در شورای امنیت ملی برگزار می‌شود این مسئله مورد توجه است و ما گاها در مرزها به ویژه مرز پاکستان شاهد حضور اشرار هستیم که این موضوع را نیز رسما به آن دولت اعلام کردیم.

وی درباره وام مسکن نیز خاطرنشان کرد: وام مسکن همان وام ۵۰ میلیون تومانی است.‬‎
‫نوبخت ادامه داد: روحانی در سفرهای استانی به جای آن که به تک تک شهرها سربزند، در جلسات تخصصی نخبگان حضور می‌یابد.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور چین به تهران می‌آید، خاطرنشان کرد: به پاکستان تذکر داده‌ایم کنترل بیشتری روی مرزهایش داشته باشد.‬
نوبخت با بیان اینکه از رهبری اجازه گرفته‌ایم از صندوق توسعه ملی ۸ میلیارد دلار طی ۴ سال برای آب‌های مرزی برداشت کنیم، اظهارداشت: منتهی این پول در حساب‌های خارجی ماست. از طریق واردات، فروش دلار و تبدیل به ریال، از آن استفاده کردیم که بر اساس مصوبه دولت، کاملا قانونی است

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159573

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر