1

گزارشی از روزهای سخت قلعه‌نویی با استقلال

  • کد خبر : 159600
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

هیات‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته تشکیل جلسه داد تا به صورت فوق‌العاده به بحث نتایج ضعیف این تیم و همچنین مشکلات مالی رسیدگی‌های لازم را داشته باشد.

به گزارش روزنامه اعتماد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد در پایان جلسه‌ هم اعضا اعلام کردند که قرار نیست هیچ تغییری در راس کادر فنی این تیم انجام شود و امیر قلعه‌نویی با قدرت به کار خودش تا پایان بازی‌های این فصل لیگ برتر ادامه خواهد داد.

به هر صورت بهرام افشار‌زاده بعد از نتایج ضعیف آبی‌پوشان در چند هفته اخیر که شانس قهرمانی این تیم در مسابقات را به کمترین حد ممکن رسانده و حتی امکان عدم کسب سهمیه آسیا هم برای این تیم وجود دارد، انتقادات تندی را از عملکرد کادر فنی در رسانه‌ها مطرح کرد؛ مساله‌ای که باعث شد حواشی و شایعات مختلفی پیرامون باشگاه استقلال به وجود بیاید که مهم‌ترین آن بحث برکناری امیر قلعه‌نویی از سرمربیگری این تیم بود.

در شرایط کنونی هیات‌مدیره باشگاه استقلال با توجه به کم‌رنگ شدن شانس قهرمانی این تیم و با توجه به حساسیت‌های فعلی، به کادر فنی اولتیماتوم داده است که تمام توان خود را به کار بگیرد تا استقلال هر طور که شده بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد را کسب کند و طبیعتا این آخرین فرصت و شاید اولتیماتومی است که هیات‌مدیره به قلعه‌نویی داده است. اما سریال اتفاقات روزهای اخیر و بررسی شایعات نشان می‌دهد که با هر نتیجه‌ای احتمال این تغییر در کادر فنی استقلال در پایان فصل وجود دارد. به هر حال امیر قلعه‌نویی در لیگ فصل گذشته در شرایطی که تیمش در هفته آخر جزو چهار مدعی کسب عنوان قهرمانی بود، با نتایج هفته پایانی استقلال را در لیگ پنجم کرد و حتی نتوانست برای این باشگاه سهمیه آسیا بگیرد. با در نظر گرفتن این موضوع که امیر در طول فصل بارها و بارها با تاکید روی جمله «صد‌درصد قهرمان این فصل خواهیم شد» وعده موفقیت به هواداران و مدیران باشگاه داده بود و امروز نتوانسته به قولش عمل کند، طبیعی است که خیلی‌ها خبر جدایی او از استقلال در پایان فصل را جدی بگیرند. به هر صورت مربی محبوب استقلالی‌ها در آخرین بازی خانگی این تیم شعار «حیا کن رها کن» را هم شنید و روزهای بسیار سخت و پر استرسی را در این تیم سپری می‌کند. به همین دلیل او برای اثبات خودش باید سهمیه آسیا را بگیرد، در غیر این صورت با بدترین شرایط ممکن از تیم جدا خواهد شد.

 

حمایت افشار‌زاده

مصاحبه‌های مدیرعامل استقلال در روزهای اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در داستان شایعات پیرامون استقلال داشته است؛ مصاحبه‌هایی که محتوای آن براساس نتایج خوب و بدی که استقلال می‌گیرد تغییر می‌کند. بهرام افشارزاده تا پیش از تساوی استقلال مقابل ملوان انزلی به طور قاطع از سرمربی و کادر فنی تیمش حمایت می‌کرد و در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان به تاریخ ٢۴ فروردین گفت: « تیمی که مدعی قهرمانی است، نیازی به تغییر مربی‌اش ندارد و من مطمئنم قلعه‌نویی تیم را جمع  و او به قولش عمل می‌کند و ما در پایان فصل در رتبه خوبی قرار می‌گیریم. در حال حاضر همه از استقلال و قلعه‌نویی توقع قهرمانی دارند که دلیل آن کارنامه او و استقلال است. اما درمورد فصل بعد باید بگویم که برنامه‌ای برای تغییر در فصل آینده نداریم. در ابتدای فصل قراردادی باز با قلعه‌نویی امضا کرده‌ایم و ایشان در فصل بعدی هم هدایت استقلال را برعهده دارد.»

 

انتقاد افشارزاده

تساوی با ملوان و از دست دادن پیروزی استقلالی‌ها در این بازی کافی بود تا این تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را تقریبا از دست بدهد. استقلال تنها روی کاغذ و آن هم با معجزه شانس قهرمانی دارد. به این ترتیب که تیم‌های صدر جدول دیگر تا پایان لیگ امتیاز نگیرند و استقلال هم تمام مسابقات خود را ببرد و به عنوان قهرمانی برسد. آن هم در شرایطی که بازی‌های سختی هم پیش رو دارد و هفته آخر لیگ هم باید داربی تهران را با پرسپولیس برگزار کند. با این حال بعد از، از دست رفتن شانس قهرمانی، بهرام افشارزاده که از مساوی تیمش مقابل ملوان بسیار عصبانی بود، به یکباره تغییر موضع داد و نسبت به عملکرد فنی استقلال واکنش تندی را علیه قلعه‌نویی و کادر فنی باشگاه ابراز کرد؛ صحبت‌هایی که آتش اختلافات را در این باشگاه به اوج خود رساند. افشارزاده گفته بود: «ما امکاناتی را که آقای قلعه‌نویی می‌خواست به صورت کامل در اختیار او قرار دادیم که در نیم‌فصل اول و چه در ابتدای فصل همه‌چیز را مکتوب از او گرفته‌ایم و اردوهای مدنظر کادر فنی در خارج و داخل را برای آنها در نظر گرفته‌ایم. به اعتقاد من هیچ کوتاهی از طرف باشگاه صورت نگرفته و وقتی در ۱۳ بازی یک بر صفر جلو هستیم و تیم نتیجه نمی‌گیرد، یعنی قلعه‌نویی باید آسیب‌شناسی لازم را انجام می‌داد. این صحبت‌ها تنها بخشی از انتقادات افشارزاده درباره عملکرد قلعه‌نویی در استقلال بود.

افشارزاده که حتی صحبت‌های چند روز قبل خودش مبنی بر باقی ماندن قلعه‌نویی در فصل آتی را نیز فراموش کرده بود، در ادامه صحبت‌هایش نسبت به بی‌تفاوت بودن کادر فنی نسبت به تذکراتش گلایه کرد و گفت: «ما در طول فصل مرتب به آقای قلعه‌نویی گفتیم تیم از نظر قوای جسمانی و روانشناس نیازهایی دارد ولی او قبول نکرد و در ادامه نیز شاهد افول تیم بودیم. هر چند بازیکنان ما کوتاهی نمی‌کنند و مصدوم‌هایی هم به خاطر تیم ملی داریم ولی اینها دلیل نمی‌شود که نتوانیم نتیجه بگیریم. در مجموع حتما در جلسه هیات‌مدیره استقلال همه‌چیز را تصمیم‌گیری خواهیم کرد و این موضوع را به اطلاع عموم خواهیم رساند.»

 

امیر و منتقدان

امیر قلعه‌نویی میانه‌اش با آنهایی که او را نقد می‌کنند هیچ‌وقت خوب نبوده است. تجربه نشان داده که نقد کردن این مربی توسط هر فردی به دشمنی تبدیل خواهد شد که عادل فردوسی‌پور و حسن روشن دو مثال واضح درباره این موضوع هستند که قلعه‌نویی مدت‌هاست با این دو نفر چالش عمیقی دارد و در مصاحبه‌هایش با کنایه علیه این دو نفر صحبت هم می‌کند. ژنرال حتی بارها با ادبیاتی تند منتقدان رسانه‌ای خود را هم اهل کوفه و عمروعاصی و قلم فروش قلمداد کرده بود و این مساله نشان می‌دهد که تحمل پرافتخارترین مربی ایران در مقابل نقد بسیار پایین است. آخرین چالش او هم با منتقدانش با حسن روشن بوده است. پیشکسوت استقلال پیش از تساوی این تیم مقابل ملوان در تاریخ ٢٣ فروردین به انتقاد از شخص قلعه‌نویی پرداخت و گفت: « از ابتدا هم مشخص بود این استقلال با چنین روشی به جایی نخواهد رسید و همان روزی که استقلال صدرنشین بود، من نسبت به تاکتیک‌های نامشخص تیم انتقاد داشتم و در رسانه ملی اعلام کردم اگر قلعه‌نویی بتواند این تیم را قهرمان کند از همه مردم عذرخواهی خواهم کرد.»

البته روشن بعد از این صحبت‌ها جلسه‌ای را هم به همراه پیشکسوتان با بهرام افشارزاده برگزار کرد تا نقطه نظرات خود را درباره شرایط استقلال با مدیریت باشگاه در میان بگذارد. در همین جلسه بهرام افشارزاده از روشن درخواست کرده بود که تا پایان فصل هیچ صحبتی درباره قلعه‌نویی مطرح نکند تا آرامش تیم حفظ شود. البته امیر قلعه‌نویی هیچ‌وقت صحبت‌های منتقدانش را بدون پاسخ نمی‌گذارد. سرمربی استقلال که از انتقادات همیشگی روشن به‌شدت ناراحت و عصبانی بود با مدل خاص خود باز هم در پایان یکی از تمرین‌های تیمش جوابی تند به این صحبت‌ها داد و گفت: « هر کسی نظری دارد و ما به همه نظرات احترام می‌گذاریم اما باید دید که این انتقادات را چه کسانی مطرح می‌کنند و آنها چه جایگاهی در این فوتبال دارند. یکسری از پیشکسوتان با ما همراهی می‌کنند و همیشه در کنار ما هستند. یکی مثل هادی نراقی که دلش برای استقلال می‌سوزد به من زنگ زده و نکاتی را به من گفته است اما یکی هم هست که به دنبال چاپ عکسش در روزنامه‌هاست و به همین دلیل انتقاد می‌کند. و ناراحتی من از این است چرا آنها علیه استقلال و من حرف می‌زنند که فقط اسم و عکس‌شان در رسانه‌ها باشد.»

 

اولتیماتوم  به قلعه‌نویی

حالا امروز امیر قلعه‌نویی مانده است و یک تیم که باید حداقل سهمیه آسیا را کسب کند. در حال حاضر بهرام افشار‌زاده رسما اعلام کرد: « قرار شده است که درباره استقلال چنانچه نسبت به کسب سهمیه موفق نباشد، ‌تصمیم ویژه‌ای اتخاذ شود. وقتی نتیجه گرفته نمی‌شود طبیعتا تصمیم ویژه‌ای را باید اتخاذ کنیم. توقع ما این است که حداقل سهمیه را کسب کنیم. البته از قلعه‌نویی انتظار داریم که قهرمان لیگ شویم ولی حداقل باید بتوانند سهمیه را کسب کنند.»

افشارزاده همچنین اعلام کرده است که تاکنون هیچ مذاکره‌ای با مربیان دیگر برای جانشینی قلعه‌نویی نداشته است و با این توضیح منتظر است ببیند امیر با آخرین اولتیماتوم چه خواهد کرد. در واقع افشارزاده تصمیم گرفته که تا پایان فصل از قلعه‌نویی حمایت کند تا هم شأن این مربی حفظ شود و هم از تولید حاشیه و بحران جلوگیری کند. به همین ترتیب نگاه تمام رسانه‌ها و هواداران فقط و فقط به چهار هفته پایانی لیگ است و سرنوشتی که انتظار این تیم را می‌کشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159600

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. معترضین که جلوی باشگاه بنر بدست گرفته اند جیره خوران وهواداران قلعه نوعی و رفقا ی ایشان هستند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر