1

درسال جاری میزان بارش به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است

  • کد خبر : 159766
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

وزیر نیرو با بیان اینکه میزان بارش باران در سال جاری به نسبت سال گذشته کاهش داشته است، از جیره بندی نشدن آب در فصل تابستان با توجه به اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه خبر داد.

حمید چیت چیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری میزان بارش های رخ داده در سال جاری گفت: درسال جاری میزان بارش به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است.

وزیر نیرو ادامه داد: هرچند میزان بارندگی در سال جاری کافی نبوده ولی با این حال وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای جبران کمبود آب شرب مردم انجام داده و خواهد داد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جیره بندی آب شرب خواهد کرد، گفت: با تدابیر انجام شده می توان گفت در فصل تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ؛با بارش های اخیر در تهران و چند استان تهران پس از گرمای زودرسی که گریبان هوای تهران را گرفته بود، آمارها همچنان حال و روز خوشی ندارند و مسئولان بر این باورند جای نگرانی وجود دارد.

از ابتدای مهر ماه ۹۳ تا به امروز حدود ۱۶۳ میلی متر بارندگی درکشور گزارش شده که این میزان بارش درمقایسه با بارش های مشابه سال آبی گذشته ۱۵ درصد و در مقایسه با متوسط درازمدت ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد.همچنین تاکنون میزان ورودی آب به مجموعه سدهای کشور ۱۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بوده که درمدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون مترمکعب بوده است.با این رقم در حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ورودی در سدها مواجه بوده ایم.

این در حالی است که معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از جیره‌بندی آب در صورت عدم مدیریت مصرف مشترکین به ویژه در کلانشهرها خبر داد و گفت که با وجود بارش‌های صورت گرفته با میزان نزولات جوی دراز‌مدت فاصله داریم و حجم ذخائر آبی سدها نیز کم است، بنابراین مردم باید مصرف را مدیریت کنند.

وی با اشاره به این‌که در صورت عدم همکاری مردم طبیعی است که کلانشهرها با توجه به کاهش بارندگی با مشکل مواجه شوند، افزود: وزارت نیرو برنامه‌هایی را برای تامین آب پیش رودارد، اما غیر از سدها نمی‌تواند از جایی دیگری آب تامین کند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر