1

نیازمند کارشناسانی هستیم که زبان سیاستگذاری را بدانند

  • کد خبر : 159868
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی سومین جلسه هیات امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی برگزار شد.

محسن رضایی در این جلسه با بیان اینکه این پژوهشکده دومین پژوهشکده مشترک بین دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بین دانشگاه و صنعت شکاف عمیق وجود دارد و دانشگاه و صنعت هر کدام مسیر خود را می‌روند این ابتکار را به خرج دادیم تا به جای آنکه پژوهشکده‌ای غیر از نظام دانشگاهی درست کنیم، راه جدیدی را در پیش بگیریم و با دانشکده‌های بزرگ کشور پژوهشکده راه‌اندازی کنیم و نیازهای دبیرخانه مجمع را برای سیاستگذاری در این پژوهشگاه‌ها برطرف نماییم.

ایسنا/دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی به منابع عظیم علمی دانشگاه آزاد وصل است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم از این منابع در دانشگاه آزاد از طریق پژوهشکده برای سیاستگذاری در کشور استفاده کنیم و آنها را به هم مرتبط کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه مجمع می‌تواند از علم و دانش نهفته در دانشگاه آزاد برای سیاستگذاری و ارتقای سطح علمی سیاست‌های کلان کشور استفاده کند، تصریح کرد: حوزه مشترکی از این طریق شکل می‌گیرد که از یک طرف دانش و از طرف دیگر نیازهای کشور وارد آن می‌شود پس به جای آنکه پژوهشکده مستقل زیر نظر مجمع درست کنیم حوزه مشترک علمی به وجود می‌آوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دومین هدف از تشکیل پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی تربیت سیاستگذاران برای آینده کشور است، افزود: با بررسی‌های متعدد متوجه شدیم تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها نیازمند افرادی تحت عنوان کارشناس سیاستگذاری هستند پس هدف ما از شکل‌گیری این پژوهشکده تربیت کادر هیات علمی برای خود پژوهشکده و همچنین تربیت افرادی متخصص برای وزارتخانه ها و استانداری‌ها و حتی مجلس و قوه قضاییه است. البته کارشناسانی که در امر سیاستگذاری تربیت می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه کارشناسان بسیاری داریم که زبان سیاستگذاری را نمی‌دانند و نمی‌توانند به خوبی در امر سیاستگذرای به مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کنند، خاطرنشان کرد: نیازمند کارشناسانی هستیم که زبان سیاستگذاری را بدانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با راه‌اندازی پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی می‌توانیم از ذخیره علمی دانشگاه آزاد برای کمک به عرصه سیاستگذاری کشور بهره گرفته و در تربیت سیاستگذاران آینده استفاده کنیم. البته با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد باید راهکارهای لازم برای انجام بهتر این کار را بررسی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159868

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر