1

هزار گزارش مردمی در سال گذشته به سازمان بازرسی ارائه شد

  • کد خبر : 159885
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

رئیس سازمان بازرسی کل کشور شکایات و گزارش‌های مردمی را تا حد زیادی مقرون به واقعیت دانست و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار گزارش مردمی داشتیم که نتیجه بررسی این گزارش‌ها در اصلاح امور کشور بسیار مؤثر بود.

 

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مراسم تودیع حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌نژاد و معارفه حجت‌الاسلام سیدرسول محمودآبادی به‌عنوان بازرس‌کل جدید استان اصفهان صبح امروز با حضور ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور، احمد خسروی وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان و عباس مقتدایی رئیس مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور در این مراسم با اشاره به سابقه مدیریتی حجت‌الاسلام موسوی نژاد اظهار کرد: آقای موسوی‌نژاد نزدیک به یک دهه خدمات بسیاری در بازرسی‌کل استان اصفهان داشت و امیدواریم خدمات وی به‌نظام مستمر باشد.

وی در ادامه بندهایی از قانون سازمان بازرسی‌کل کشور را قرائت کرد و افزود: طبق قانون، سازمان بازرسی بر تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و همچنین مراکز غیردولتی که به نحوی دولت بر آن‌ها نظارت دارد و یا کمک دریافت می‌کنند، می‌تواند نظارت داشته باشد.

سراج با بیان اینکه برخی در حدود اختیارات سازمان بازرسی تشکیک ایجاد می‌کنند. وی برای نمونه به بانک‌ها و مؤسسات مالی خصوصی تحت نظارت شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی اشاره کرد و تصریح کرد: تا حدودی که دولت و بانک مرکزی بر آن‌ها نظارت می‌کنند، سازمان بازرسی نیز می‌تواند ورود کند و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور بیان کرد: دانشگاه آزاد نیز تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم و شورای گسترش باید فعالیت کند و بر همین اساس، تا حدی که دولت بر عملکرد این دانشگاه نظارت دارد، سازمان بازرسی نیز با قدرت ورود کرده و وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی در سازمان بازرسی، این گزارش‌ها را تا حد زیادی مقرون به واقعیت دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۰ هزار گزارش مردمی داشتیم که نتیجه بررسی این گزارش‌ها در اصلاح امور کشور بسیار مؤثر بود.

سراج همچنین از سفر رئیس سازمان بازرسی کشور دانمارک در هفته آینده به کشورمان خبر داد و گفت: در جریان سفر به این کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم و امیدواریم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور ابراز کرد: با توجه به اینکه کشور دانمارک رتبه اول مبارزه با فساد را در جهان دارد، بنا داریم همکاری‌های خود را افزایش داده و آکادمی مشترکی تعریف کنیم تا ان‌شاءالله از تجارب آن‌ها استفاده کنیم.

سراج با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم آمار وقوع فساد در این کشور روند صعودی داشته و علت آن عدم وجود احساس امنیت در بین مردم بود، خاطرنشان کرد: کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب درگیر ۸ سال دفاع مقدس شد و همچنین ۳۶ سال است که گرفتار جنگ نرم هستیم و تا زمانی که پسوند اسلامی داشته باشیم، دشمنان دست از سر ما بر نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه قوای سه‌گانه عزم خود را جزم کردند تا فرامین مقام معظم رهبری را اجرا کنند و با توجه به تأکیدات معظم له مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، جلسات این ستاد به‌طور مرتب هر دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود، افزود: در حال حاضر قوه قضائیه در سطح عالی یعنی معاون اول، دادستان کل و رئیس سازمان بازرسی در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور دارد و با توجه حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نایب‌رئیس مجلس در این جلسات می‌توان گفت که حاکمیت عزم خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی جزم کرده است.

سراج با اشاره به سخنان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان مبنی بر خلع ید از ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی تصرف‌شده در این استان، تأکید کرد: باید فکری برای این مسئله کرد تا از زمین‌خواری‌ها جلوگیری شود؛ باید پرسید سازمان منابع طبیعی چه‌کار می‌کند؟ آیا اگر ملک شخصی خودشان هم بود اجازه می‌دادند تا این‌طور تصرف شود؟

رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد با مدیرانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، برخورد کند و این کار را خواهد کرد؛ مدیریت که به معنای ریاست نیست، بلکه مدیر یعنی مسئول و یک مدیر باید در حوزه مسئولیتی خود پاسخگو باشد.

وی با طرح این سؤال که چرا بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد معوقه بانکی بدون ضمانت و وثایق لازم در کشور وجود دارد، گفت: قوه قضائیه آمادگی دارد با مقصران برخورد کند.

سراج ادامه داد: خوشبختانه بانک مرکزی نیز کمیته‌هایی را برای رسیدگی به معوقات بانکی تشکیل داده است و ما باید تمام این معوقات را پس بگیریم. حتی اگر فردی برای پروژه‌ای از بانک وام گرفته و آن را در جایی دیگر هزینه کرده، باید با وی برخورد شود.

رئیس سازمان بازرس‌کل کشور همچنین نسبت به واردات بی‌رویه فولاد به کشور تذکر داد و از مسئولین خواست تا از صنعت فولاد کشور حمایت کنند.

سراج در پایان حجت‌الاسلام محمودآبادی را فردی ولایی و وظیفه‌شناس و مدیری موفق و قاطع دانست و وی را به‌عنوان رئیس منطقه ۶ بازرسی کشوری و بازرس‌کل استان اصفهان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام موسوی نژاد نیز در این مراسم با برشمردن برخی از اقدامات دوران تصدی خود در بازرسی‌کل استان اصفهان گفت: از زمین‌خواری بیش از ۱۲ هزار هکتار پیشگیری کردیم و ۵۵۰ هزار میلیارد مالیات معوق قطعی و ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات دولت را وصول و به خزانه واریز کردیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159885

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر