1

ملکه آفریقایی بجای باربی آمریکایی +تصویر

  • کد خبر : 159924
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۶:۳۴

ملکه آفریقایی نام عروسک هایی است که از ۷ سال پیش در نیجریه تولید و توانسته جایگزین عروسک باربی شوند.

به گزارش جام نیوز، ملکه آفریقایی نام عروسک هایی است که ۷ سال پیش در نیجریه متولد شدند و توانستند در کوتاه‌مدت جایگزین عروسک آمریکایی باربی شوند.

توفیق اوکایا، زن ۴۳ است که این عروسک های بومی آفریقایی را ساخته است.

این اتفاق هفت سال پیش زمانی رخ داد که دختر خواهر “توفیق اوکویا” از وی خواست تا هنگام گشت و گذار در بازار محلی برای او عروسکی با رنگ سیاه تهیه کند.

خانم توفیق اما هر چه بازار را زیر و رو کرد نتوانست خواسته خواهر زاده اش را تامین کند و به شدت از این اتفاق متاثر شد. او تصمیم گرفت عروسکی بسازد که دختران نیجریه ای با رنگ پوستش ارتباط برقرار کنند و همسان فرهنگ خودشان باشد.

دختر آفریقایی در حال بازی با عروسک های ملکه و پرنسس آفریقایی که جایگزین باربی شده اند

بنابراین دست به کار شد. اوکایا دو نوع عروسک طراحی کرد. نام یکی از آنها را ملکه آفریقایی گذاشت که با لباس ها و لوازم جانبی اضافی اش قیمتی بین ۶ تا ۱۸ دلار دارد و برای دیگری نام پرنسس نایجا را برگزید. پرنسس آفریقایی هم قیمتی بین ۲ الی ۶ دلار دارد. هر عروسک نشان دهنده قومیتی خاص در آفریقا است.

این عروسک ها بطور میانگین ماهانه بین ۶ تا ۹ هزار عدد فروش دارند و سهم ۱۰ الی ۱۵ درصدی از بازار کوچک و در حال رشد اسباب بازی در نیجریه را به خود اختصاص داده است. با این میزان فروش وی توانسته رقیب آمریکایی خود، باربی را راهی خانه اش کند.

باربی های آفریقایی

خانم توفیق اوکایا اکنون قصد دارد پرنسس هایش را به بیرون از مرزهای نیجریه بفرستد و تمام کودکان آفریقایی را همبازی آنها کند، برای همین منظور وب سایتی برای فروش محصولاتش ایجاد کرده است.

در پی تصمیم این زن آفریقایی و موفقیت طرحش شرکت عرضه کننده باربی در آفریقا اعلام کرده که قصد ندارد، عرضه خود را افزایش دهد.

بر اساس اعلام واحد فروش باربی، عرضه این عروسک ها در جهان با کاهشی ۱۲ درصدی مواجه شده است.

در کشور ما نیز قرار بود عروسک های دارا و سارا رقیب عروسک های خارجی مانند باربی شوند. برای مدتی نیز روند تبلیغ و ساخت آنها به خوبی پیش رفت ولی اکنون به نظر می رسد دیگر حمایتی از تولید آن نمی شود و همگی به همان باربی های غربی راضی هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر