1

مایلی‌کهن روزه سکوتش را شکست/ حمله به کی‌روش، نژادفلاح و برانکو

  • کد خبر : 159962
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

مدیر فنی تیم امید ایران گفت: در قرارداد کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را برایش فراهم کرده‌ایم.

‌محمد مایلی‌کهن ۳ ماه است که روزه سکوت گرفته و در مورد مسائل فوتبال هیچ صحبتی نمی‌کند. او حتی نسبت به ماجراهای اخیر کارلوس کی‌روش و انتشار قرارداد سرمربی تیم ملی هم واکنشی نشان نداد.

فارس/همین سکوت باعث شد برخی از اهالی ورزش به کنایه بگویند چون او پست گرفته سکوت کرده است. در حالی که این مسئله حداقل در مورد محمد مایلی‌کهن به هیچ وجه صدق نمی‌کند زیرا او روزی که سرمربی تیم ملی ایران شد رفتار برخی تماشاگرنماهای استقلال را برنتابید و بیانیه صادر کرد و موضع شدیدی گرفت.

 

مایلی‌کهن امروز روزه سکوت چند ماهه‌اش را شکست و مثل همیشه بدون مصلحت‌اندیشی  و براساس منافع ملی صحبت‌هایش را بیان کرد. این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

 

**: ظاهرا خداداد عزیزی گفته چون شما پست گرفته‌اید و سکوت کرده‌اید.

 

من خداداد را می‌شناسم. او چنین صحبتی نمی‌کند. اگر هم خداداد این حرف را زده اشکال ندارد چون من و خداداد به خوبی همدیگر را می‌شناسیم. در ضمن از کدام پست صحبت می‌کنید؟

 

**: شما مدیر فنی تیم امید هستید.

 

کدام پست؟ کدام ابلاغ؟ ما هیچ ابلاغی برای کار در تیم امید نداشتیم ضمن اینکه کار تیم امید هم تمام شد.

 

**: اما حبیب کاشانی بعد از جلسه با کمیته فنی فدراسیون گفت که محمد خاکپور و شما به عنوان کادر فنی تیم امید کارتان را ادامه می‌دهید.

 

حبیب کاشانی لطف دارد. اگر ایشان نبودند تیم امید مشکلات عدیده‌ای داشت. ما یک تیم ورشکسته را تحویل گرفتیم. تیمی که توسط کی‌روش و یارانش درست شده بود. خاکپور جوان شایسته و لایقی است و می‌تواند به کارش ادمه دهد اما دلیلی ندارد من هم در تیم امید باشم و به کارم ادامه دهم. تیمی که دوستان کی‌روش داشتند بدترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را کسب کرد. آنهم با بازیکنانی مثل کاوه رضایی، پورعلی‌گنجی، شریفی، خانزاده و … اینها اکنون در ذهن من بودند. اینها همه هنرهای اصیل کی‌روش و یارانش است.بعد هم دیدید که چه روضه‌ای خواندند و ۵۰۰ -۶۰۰ هزار دلار گرفت و از ایران رفت.

 

**: مثل اینکه خیلی گلایه دارید؟

 

بله. برایم جالب است حسنی‌خو به شدت از کی‌روش حمایت می‌کند. اکنون همه چیز وارونه شده است. من سال‌هاست که سجادی را می‌شناسم. با او و همچنین حجت‌الله خطیب خدا بیامرز هم‌دانشگاهی بودیم. جا دارد اینجا درگذشت خطیب را هم تسلیت بگویم. از درگذشت خطیب خیلی دلم سوخت. بگذریم. ۳۵ سال در ورزش و کارهای مدیریتی ورزش بودم. تا جایی که من می‌دانم اگر قرار است فردی از وزارت ورزش در مذاکرات با سرمربی تیم ملی حاضر شود این خود سجادی است که باید این کار را بکند. او معاون ورزشی وزارت ورزش است. حسنی‌خو کارش چیز دیگری است. حسنی‌خو کارش حراست است و باید کارهای حراستی و امنیتی انجام دهد. کارهای ورزشی صد در صد تخصصی است.

 

**: یعنی معتقدید مذاکره با کی‌روش کار تخصصی است؟

 

کار صد در صد تخصصی است. حسنی‌خو گفته که هر کسی با کی‌روش مخالف است و نمی‌تواند با او کار کند از فدراسیون برود البته من که در فدراسیون نیستم اما این حرف‌ها زیبنده نیست. من اگر می‌خواستم، می‌توانستم رئیس فدراسیون فوتبال و یا حتی رئیس سازمان تربیت‌بدنی شوم. دلم برای کشورم می‌سوزد و دوست ندارم بی‌مورد جای کسی را اشغال کنم. بهتر است بگذریم. فقط باید گفت «آره بابا کی‌روش تو خوبی» که در قراردادت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برایت فراهم کردیم. پول کوتاه کردن ناخن، مو و دندانپزشکی‌اش را هم ما می‌دهیم. خوشبختانه هر جا هم حضور داشته بین ۴ تیم پنجم نشدیم چون ظاهرا می‌توان در بین ۴ تیم پنجم هم شد. ما با کی‌روش در جام ملت‌ها موفق نبودیم. در بازی‌های آسیایی اینچئون هم با دوست آقای کی‌روش ناکام بزرگ بودیم.

 

**: یعنی می‌خواهید از کادر فنی تیم ملی امید بروید؟

 

من با فوتبال و ورزش عجین هستم. هیچ وقت از ورزش و فوتبال دور نمی‌شوم. ۳۵ سال کار مدیریتی در ورزش کردم.

 

**: بله دقیقا شما صاحبخانه فوتبال و ورزش ایران هستید.

 

احساسم این است که حسنی‌خو تند رفته است. حسنی‌خو شاید ۶ ماه دیگر یا ۵ سال دیگر از ورزش برود اما مایلی‌کهن همیشه در ورزش بوده و هست. من پوست و خونم با ورزش عجین شده است. در مورد تیم ملی امید هم گفتم دلیلی ندارد که برای مرحله دوم تیم امید هم من حضور داشته باشم.

 

**: برخی از خاکپور انتقاد کردند که مدرک A آسیا را ندارد ونمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.

 

ایشان مدرک A آمریکا را دارد.

 

**: می‌گویند این مدرک معادل B در آسیاست.

 

آن سال‌ها که برخی بدون مدرک روی نیمکت می‌نشستند چه باید گفت. من از خاکپور شناخت دارم او به اینکه سرمربی تیم امید ایران است و به کشورش خدمت می‌کند افتخار می‌کند اما سرمربیگری تیم ایران هم آش دهن‌سوزی نیست. این تیم امید را باید به همان دوست آقای کی‌روش بدهند  جناب وینگاداکه با تیم امید ایران آبروریزی تاریخی را رقم زد.

 

**: نظرتان در مورد ادامه کار با کی‌روش چیست؟

 

هیچ کسی مثل این آقا ۴ سال سرمربی تیم ایران نبوده. کدام مربی ۴ سال سرمربی تیم ایران بوده است. بازیکنان دورگه ما هم از اروپا به کشورهای حوزه خلیج فارس آمدند. این آقا قرارداد داشته و دوباره با او تفاهم‌نامه امضا می‌کنند من واقعا این مسائل را درک نمی‌کنم. ضمن اینکه مدام مربی ایرانی را زیر سؤال می‌برد اما باز گلی به گوشه جمال مربیان ایرانی. پرسپولیس با درخشان در آسیا صدرنشین بود من به درخشان انتقادهای زیادی دارم اما او تیم را در آسیا اول تحویل داد و رفت. ۹ امتیاز با پرسپولیس در آسیا گرفت و این تیم صدرنشین گروهش بود. آقای برانکو چه کرد؟

 

**: صحبت از این می‌شود که کشورهای دیگر امکانات زیادی دارند.

 

همین باشگاه‌های کشورهای عربی که می‌گویند چنین و چنان دارند برخی‌شان در مرحله گروهی حذف شدند آن هم با مربیان و بازیکنان گرانقیمت خارجی. باز حمید درخشان و علیرضا منصوریان در آسیا نتیجه گرفتند. فولاد با اسکوچیچ و تراکتورسازی با اولیویرا در آسیا حذف شدند. برانکو با پرسپولیس برد خانگی در آزادی را یر به یر کرد و ۳ بر صفر بازنده شد.

 

**: اما نژادفلاح خیلی از برانکو حمایت می‌کند.

 

بله، نژادفلاح نیامده می‌گوید عاشق برانکو و قطبی هستم. نژادفلاح آدم قابل احترامی است او برادر ۴ شهید است اما در ۷-۸ سال اخیر همواره در باشگاه پرسپولیس به عنوان عضو هیأت مدیره حضور داشته پس می‌توان گفت که او هم در ناکامی‌های پرسپولیس سهم داشته است.

 

**: در مورد رفتار زننده محمدخانزاده در قطر نظرتان چیست؟

 

کار خانزاده اشتباه بود ولی باید توجه داشت که آن هوادار به خانزاده فحش داد. چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم هوادار حق ندارد به بازیکن ناسزا بگوید. بازیکن که از سنگ نیست او هم واکنش نشان می‌دهد.

 

**: در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس چه نظری دارید؟

 

در این باره نمی‌خواهم صحبت کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159962

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با عرض سلام متاسفانه نمی دونم که این آقای مایلی کهن کی میخواد دست از این انتقادات بی موردش برداره ی ملت دارن از کی روش و تیمی که ایشان ساخته حمایت میکنند بعد اون وقت ی عده آدم منفعت طلب که منافعشون در خطره دم از دلسوزی برای تیم ایران میزنند!واقعا جای تاسف داره حداقل به نظر مردم احترام بذارید شما با این انتقادات بی موردتون دارید به مردم توهین میکنید کاش حداقل خودتون در جایگاهی بودید که بتونید از مربی بزرگی مثل آقای کی روش انتقاد کنید وایراد بگیرید شماها که یکی تو لیگ ۱ مونده یکی با تمام نفرات به عربستان تو آزادی میبازه واقعا چطوری روتون میشه میایید جلوی رسانه ها نظر میدید!!!زنده باد تیم ملی. زنده باد کارلوس کی روش وزنده باد همه کسانی که به نظر مردم احترام میگذارند!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر