1

هر مسئولی که به کاندیدایی گرایش داشته باشد، برکنار می‌شود ‌

  • کد خبر : 159999
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

استاندار کرمانشاه گفت: چنانچه احساس شود که مسئول، فرماندار و یا بخشداری گرایشی به نماینده یا کاندیدایی در انتخابات دارد، حتی اگر شب انتخابات هم باشد، برکنار خواهد شد.

مهندس ابراهیم رضایی بابادی در جمع مدیران ستادی استانداری و فرمانداران استان، فرمانداران را ملزم به رعایت قانون انتخابات بدون طرفداری از نماینده یا کاندیدای خاصی کرد.

وی در این نشست که معاونین استانداری نیز حضور داشتند، برگزاری انتخابات سالم را یک دستاورد بسیار مهم برای کشور دانست و تصریح کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات در کشور به صورت مستمر برگزار شده که یک دستاورد بسیار مهم برای انقلاب اسلامی محسوب می‌گردد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات امسال، خاطرنشان کرد: هر روز که می‌گذرد حساسیت این انتخابات بیشتر می‌شود و رفتار مدیران توسط وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه وظیفه اصلی مجریان رعایت قانون است، گفت: وزارت کشور برنامه‌ای برای ارزیابی از اقدامات تمامی فرمانداران و بخشداران جهت اجرای صحیح قانون انتخابات تدوین کرده که این موضوع با دقت مورد رصد و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مجریان اجرای صحیح قانون است و هیچ مسئولی نباید گرایش خاصی به نماینده یا کاندیدایی داشته باشد و چنانچه احساس شود که مسئول، فرماندار و یا بخشداری گرایش به کاندیدایی دارد حتی اگر شب انتخابات هم نیاز باشد، وی را برکنار خواهم کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در انتخابات نباید آبرو و اعتبار خود را هزینه کنیم که آیا فردی انتخاب بشود یا نشود.

رضایی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه میزان رای ملت است و همچنین سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اینکه رای مردم حق‌الناس است، تصریح کرد: مجریان فقط باید تلاش کنند تا انتحابات به شکل صحیح و با سلامت کامل برگزار شود. در این راستا تسلط فرمانداران و بخشداران به قانون انتخابات بسیار مهم است، زیرا دولت با جدیت کامل تلاش دارد تا از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی انتخاب کاندیداها را از اختیارات رای دهندگان و مردم برشمرد و گفت: این که مردم به چه کسی رای بدهند یا ندهند از اختیارات آنهاست، اما مجریان انتخابات وظیفه دارند که زمینه را برای حضور بانشاط و گسترده مردم در انتخابات فراهم سازند تا شور و شعف در زمان انتخابات ایجاد شود و مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

وی تلاش برای افزایش مشارکت و حضور مردم در انتخابات را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین برنامه‌های رییس جمهور برشمرد و گفت: فرمانداران و بخشداران باید با تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی برای تشویق و ترغیب مردم در برگزاری انتخابات نشست داشته باشند، اما اینکه مشاهده شود فقط با گروه خاصی جلسه دارند پذیرفتنی نیست.

ایسنا/استاندار کرمانشاه گفت: ما هیچ توجیه شرعی و قانونی نداریم که به افراد یا کاندیداهایی گرایش داشته باشیم و این موضوع باید به تمام عوامل اجرایی در استان گوشزد شود.

وی یادآور شد: تمامی اقدامات بخشداران و فرمانداران در این راستا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، لذا همه باید تلاش کنند تا مر قانون به صورت صحیح و همه جانبه رعایت شود.

وی از فرمانداران و بخشداران خواست کلیه مباحث مربوط به قانون و آیین نامه انتخابات را مطالعه کنند و اگر فردی تخلفی انجام داد، در جریان باشند که چگونه از مراجع قانونی مورد پیگیری قرار دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=159999

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر