1

عناصری در دولت دست به جنگ روانی درباره پول‌ کثیف زدند

  • کد خبر : 160066
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عناصری در دولت درباره پول‌های کثیف دست به جنگ روانی زدند، گفت: افراد و چهره‌هایی که در پول‌های کثیف می‌بینیم عمدتاً منتسب به تفکر کارگزارانی هستند.

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات وزیر کشور در مورد ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و انتخابات اظهار داشت: شاید بتوان مصادیق ورود پول‌های کثیف به ایران را یکی قاچاق، دیگری مناطق آزاد و یکی هم دادن وام‌های کلان بدون دریافت وثیقه قابل قبول عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق بر عهده وزارت کشور است، افزود: اخیراً هم مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان کشور روزنامه نیستند که حرف بزنند بلکه باید اقدام کنند، الآن نمایندگان مجلس و همه مردم از وزارت کشور مطالبه می‌کنند که شما چرا با قاچاق مبارزه نمی‌کنید؟ چرا این کالاهای لوکس و خاصی که به کشور وارد می‌شود را جمع نمی‌کنید؟ مبارزه با قاچاق بر عهده وزارت کشور است و او باید اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد و ساز و کار لازم را فراهم کند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: وزیر کشور که نمی‌تواند در راستای مبارزه با قاچاق اقدام خاصی انجام دهد یا تحت فشار برخی افراد است یا توانایی لازم را در این زمینه ندارد یا اینکه اعتقادی به مبارزه با قاچاق ندارد.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر دیده شده که وزیر کشور موضوع مبارزه با قاچاق را رها کرده و به جای پرداختن به این مسئله مهم بیشتر به مباحث مطبوعاتی می‌پردازد که نمونه بارز آن همین فرمایشات اخیر او در دو سه ماه گذشته درباره پول‌های کثیف بود که بعد هم با پیگیری مجلس، گفت که فقط هشدار داده و در نهایت نیز عذرخواهی کرد و موجب سرافکندگی خودش شد.

سلیمانی مسیر دیگری که ممکن است منجر به ورود پول‌های کثیف به کشور شود را مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: آقای ترکان ریاست مناطق آزاد را بر عهده دارد، مناطق آزاد باید تحت کنترل و نظارت دقیق در بیاید تا پول‌های کثیف و پولشویی در آن انجام نشود؛ آقای ترکان هم به جای آنکه به وظیفه اصلی خودش در مناطق آزاد بپردازد و آنجا را سر و سامان دهد و قانونمند کند، متأسفانه تبدیل به یک فرد مطبوعاتی شده که برای کشور جنگ روانی ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: مطالبه همه از آقای ترکان این است که مناطق آزاد را سر و سامان دهد البته او ابوالمشاغل است و گویا اعتقادی به این موضوع ندارد یا می‌خواهد کشور را با مشکلاتی مواجه کند به همین دلیل مناطق آزاد را تا حد زیادی رها کرده و نظارت‌ها در آنجا بسیار بسیار ضعیف شده است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس متذکر شد: آقای ترکان یا فرد ناتوانی است یا توانایی ندارد، به هر حال اعتقادی برای سر و سامان دادن به مناطق آزاد ندارد، شاید هم چون شغل‌هایش زیاد است وقت نمی‌کند، چون ما هر کجا را نگاه می‌کنیم آقای ترکان در آنجا حضور دارد؛ مگر قحط الرجال است، رئیس‌جمهور باید فردی توانمند، عاشق کار و با انگیزه که از نظر وقت آزادتر باشد، را در مناطق آزاد منصوب کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بعضی از بانک‌ها هم با دادن وام‌های کلان به افراد نورچشمی خودشان یا نورچشمی مسئولان واقعاً گرفتاری برای کشور درست کردند؛ باید پرسید مگر بانک‌ها دست چه کسی است؟ غیر از این است که بانک‌ها و بانک مرکزی همگی دست دولت هستند؟ چرا یک مرکزیت قوی برای سیستم بانکی درست نمی‌شود تا داد و ستدها و تراکنش‌ها در آنجا به ثبت برسد و قابل ردیابی باشند؟!

سلیمانی با بیان اینکه مبارزه با پول‌شویی باید به طور جدی انجام شود، گفت: افراد و چهره‌هایی که در پول‌های کثیف می‌بینیم عمدتاً منتسب به تفکر کارگزارانی هستند، آن تفکر کارگزارانی که از زمان سازندگی و ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی پا گرفت.

وی اضافه کرد: آنان هم عمدتاً افراد معمولی بودند ولی امروز ثروت آن افراد از چند صد هزار میلیارد تومان فراتر رفته است، باید پرسید این پول‌ها از چه مسیری آمده و در اختیار آنان قرار گرفته است؟ دولت در ابتدا باید از خودش از خودش شروع کند، آیا واقعاً‌ این افراد از قبل از انقلاب ثروتمند بودند یا بعد از انقلاب یک اتفاقی افتاد؟ به نظرم عمده بحث پول‌های کثیف از طریق تفکر کارگزارانی مدیریت می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به جای متهم کردن دیگران و یا کار سیاسی انجام دادن باید راه‌های ورود پول‌های کثیف به کشور را ببندیم و با آن مبارزه کنیم، این یک منفعت ملی است و همه در برابر این پول‌های کثیف موضع دارند و خواستار مبارزه سریع و قاطع با این پدیده هستند به خصوص با افرادی که منافعی در این زمینه دارند.

سلیمانی ادامه داد: متأسفانه عناصری در دولت دست به جنگ روانی درباره پول‌های کثیف زدند در حالی که کشور برای پیشرفت و توسعه باید آرامش داشته باشد تا بتواند اقتصادش را سر و سامان دهد.

وی در پایان با بیان اینکه با «کی بود؟ کی بود؟» مشکل حل نمی‌شود، گفت: باید اقدام عملی در این زمینه انجام دهیم، باید قوه مجریه در میدان عمل باشد و گزارشش را مرتب و مستمر به اطلاع مردم برساند، قوه قضائیه نیز باید به میدان بیاید و چشم و گوشش را باز و دولت را موظف به عمل، اجرا و مبارزه با پولشویی و پول کثیف کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر