2

علم‌الهدی: هیئت‌های مذهبی نباید در استخدام یک جریان و قدرت خاص باشند

  • کد خبر : 160078
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا قبل از تولد امام زمان (عج) دوستان و دشمنان ائمه به امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) لقب ابن الرضا می دادند که این لقب با دو رویکرد متفاوت بیان می شد.

امام جمعه مشهد با تاکید براینکه هیئت ها نباید دراستخدام یک جریان و قدرت خاص باشند گفت: در عرصه سیاست و به خصوص دموکراسی و مردم سالاری باید از تجمع هیئت ها حداکثر استفاده صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله علم الهدی روز پنجشنبه در جمع اعضای شورای مرکزی کانون بسیج وهیئت جوادالائمه (ع) افزود: امام جواد (ع) کانون آرامش بخش شیعه پس از امام رضا (ع) بودند و بنابراین چه در مناسبت ولادت و چه در شهادت ایشان باید تمام تلاش صورت گیرد که مراسم به بهترین نحو احسن انجام شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مشهدی ها در گذشته شور و هیجان خاصی برای ولادت امام جواد (ع) داشتند، بیان کرد: امروز این شور و هیجان نسبت به گذشته کمتر شده و از اعضای کانون ها انتظار می رود که در صدد برآیید تا شور و هیجان گذشته نسبت به ایام ولادت امام جواد (ع) بازگردد.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هر یک از ائمه (ع) در سیره سیاسی از خصوصیتی برخوردار بودند که امروز برای ما راهبرد ایجاد می کند و می توانیم در عرصه نظام و انقلاب از این راهبرد استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا قبل از تولد امام زمان (عج) دوستان و دشمنان ائمه به امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام عسگری (ع) لقب ابن الرضا می دادند که این لقب با دو رویکرد متفاوت بیان می شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه هیئت ها در گذشته متوسلین به امام بودند، خاطرنشان کرد: عنوان متوسلین از ۱۵ خرداد به بعد قطع شد و این مسئله دقیقاً نشان می دهد رویکرد هیئت ها عوض شده و متوسلین تنها سینه زنی و نوحه خوانی نمی کنند بلکه از ۱۵ خرداد هیئت ها پایگاه و کانون مقابله با دشمن شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160078

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر