1

فعالیت‌های تولیدی و اقتصاد قوی به تیم مذاکره کننده دلگرمی می‌دهد

  • کد خبر : 160100
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۲۴

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: فعالیت‌های تولیدی و اقتصاد قوی به تیم مذاکره کننده دلگرمی می‌دهد و آنها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا طرف غربی یاوه‌گویی نکند.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به فرارسیدن روز کارگر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره کار، مطالبی عالی فرموده‌اند و مطلب اول این است که کار، تولید و سرمایه‌گذاری «عبادت» است.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: روزی پیامبر(ص) شخصی را دیدند و به دست او نگاه کردند که پینه زده بود، فرمودند این چه چیزی است که در دستان تو می‌بینم و شخص پاسخ داد به خاطر کلنگ‌زنی دستان من این طور شده و به این شکل معاش همسر و فرزندم را تأمین می‌کنم؛ در این لحظه پیامبر خم شد و دست آن شخص را بوسید و این نکته ارزش کار را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه تهران با تأکید بر اینکه کاری که انجام می‌شود را خداوند باید بپسندد، بیان داشت: در تمام ساعات کار و در خودِ کار انسان باید فکر، تأمل و تدبیر به کار ببرد و در ظاهر و باطن کار باید ایمان وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: خطاب به زنان و فرزندان می‌گویم اگر همسران و پدران شما از جنس قاچاق و رشوه استفاده می‌کنند، آنها را نهی کنید و اگر هم بگویند به شما مربوط نیست بحث نکنید ولی همین گفتن و تذکر دادن اثر دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی اثر دیگر کار را تقویت تولید و بنیه داخلی کشور دانست و تصریح کرد: کلید حل مشکل در داخل کشور است نه در لوزان، اگر چه مذاکرات نقش دارد ولی نکته این است که حرکت مردم به سمت اقتصاد سالم به دست خود ماست.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تولیدی و اقتصاد قوی به تیم مذاکره کننده دلگرمی می‌دهد و آنها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا طرف غربی یاوه‌گویی نکند.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: خوشبختانه ملت ما با شعور و درکی که دارند نخواهند گذاشت دشمن بر کشور مسلط شود و می‌تواند با اقتدار، فقر و بیکاری را از بین ببرند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به نقش دولت در تقویت اقتصاد، گفت: دولت یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان است و باید مصرف کالاهای غیرضروری و خارجی را بر خودشان تحریم کنند مگر در جایی که ضرورت دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری از نظر فکر و استعداد کم‌نظیر بود ولی یکی از ویژگی‌های او باور ایشان است. او علم را باور و حقیقتاً به آن ایمان داشت.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: ایشان کتاب‌های فراوانی نوشتند تا تفکر جوانان را در مورد مسائل اسلامی روشن کنند، معلمین ما هم باید به کلاس، شاگرد، کتاب و درس ایمان داشته باشند و برای خدا کار کنند و همین شرایط است که معلم را در نقطه بالایی از ارزش قرار می‌دهد.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تحولات یمن و جنایات رژیم آل سعود علیه مردم این کشور، اظهار داشت: خطاب به جهان استکبار و دولت عربستان سخنی نمی‌گویم چون فایده‌ای ندارد اما خطاب به ملت عربستان می‌گویم مگر شما مسلمان نیستید؟ رژیم آل سعود یمن را می‌کوبد و بزرگ و کوچک را می‌کُشد و جلوی هواپیماهای کمک‌رسان را می‌گیرد، در کجای جهان انسانیت، چنین چیزی پذیرفتنی است؟

فارس/آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ملت‌های عربی، چرا سکوت کرده‌اید؟ شما با سکوت خود شریک در گناه هستید، در هر گوشه‌ای ده‌ها مسجد ساخته و قرآن را حفظ می‌کنید ولی اگر ایمان داشته باشید، این جنایتکاران نمی‌توانند عربده کشیده و ملت‌ها را به خاک و خون بکشند.

وی همچنین با بیان اینکه موجب تاسف است که کنگره آمریکا شب گذشته برای تبدیل عراق به ۳ دسته شیعه، سنی و کُرد، مصوبه ای گذرانده است، تصریح کرد: ملت عراق بیدار و هشیار است و این ملت در دهان کنگره خواهد زد و به کمک خدا، استکبار آرزویی که برای کشورهای اسلامی دارد، با خود به گور خواهد برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160100

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر