2

عکس‌ العمل رفتگر، بعد از شنیدن خبر شهادت “حسن” +تصاویر

  • کد خبر : 160150
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

شهید “حسن بهمنی” فرمانده عملیات لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه ‌السلام، علی ‌رغم آنکه از اولین جوانان پیوسته به سپاه پاسداران بود، از بی ‌نام و نشان ‌ترین سرداران سپاه به شمار می رود.

حسن بهمنی و عده ای از همرزمانش، پس از عملیات خیبر، با بررسی مشکلات پیش آمده در عملیات های پیشین، انتقاداتی را به استراتژی جنگی سپاه وارد دانستند و با اعتقاد کامل به شعارهای اصلی جنگ، به طرح آن سئوال ها از فرماندهی وقت سپاه پرداختند. متاسفانه با ورود برخی عوامل سیاسی به ماجرا، انتقادهایی داخلی که تنها با هدف اصلاح ساختار عملیاتی سپاه طرح شده بود، شکلی تنش آلود به خود گرفت.
اما ورود حضرت امام به میانه مباحثات و حکمیت نهایی ایشان، پایان مناقشه را رقم زد و در این مرحله بود که حسن بهمنی و شاگردان راستینش، نمایشی شگرف از ولایت پذیری خود ارائه دادند. آنها علی رغم اختلاف نظر آشکار با فرماندهی وقت، به عنوان پاسداری عادی در جبهه های نبرد حاضر شده و خالصانه با خون خود، بیعت خویش را با امام خمینی و انقلاب اسلامی تازه نمودند.
پدر شهید بهمنی می گوید: بهترین دوست حسن، مش قادر رفتگر محله بود. حسن هر موقع مش قادر را می دید؛ با وجود سر و وضع آلوده مش قادر، او را بغل می کرد و می بوسید؛ یواشکی هم مقداری پول در جیب مش قادر می گذاشت. ما این موضوع را بعد از شهادت حسن فهمیدیم. روز شهادت او متوجه شدیم مش قادر بی تابی غیر عادی می کند. وقتی خبر شهادت را شنیده بود در باغچه نشسته و خاک باغچه را برسرش می ریخت. بعداز شهادت حسن، مش قادر خیلی غصه می خورد تا اینکه بنده خدا از دنیا رفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160150

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر