2

ارتش از تجربیات دفاع مقدس استفاده می‌کند نه تاکتیک‌های آن

  • کد خبر : 160165
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما از تجربیات دفاع مقدس استفاده می‌کنیم اما نمی‌توانیم بر اساس تاکتیک‌های آن دوره عمل کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) اظهار کرد: تهدیدها هر روز تغییر می‌کند پس ما هم باید منطق با علم روز پیش برویم تا بتوانیم پاسخ تهدیدها را بدهیم بی‌توجهی به مسائل علمی ما را عقب می‌اندازد.

وی با بیان این‌که «موثرترین عامل ارتقای توان رزمی ارتش، علم است»، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی و استفاده از تجهیزات روز دنیا به علم و دانش نیاز دارد. امروز تربیت،‌ فرماندهی، کنترل و نظارت جنبه علمی دارد. ما در نظام جمهوری اسلامی ایران باید فرماندهی را با نگاه علمی و منطبق با قوانین اسلامی پیش ببریم؛ زیرا امروز سلاح‌ها، مهمات و جمع‌آوری اطلاعات هوشمند شده و ربات‌ها وارد عرصه شده‌اند؛ بنابراین نمی‌توانیم با تجهیزات قدیمی وار دعمل شویم.

وی تأکید کرد: با ید در راستای تجهیزات پیشرفته عمل کنیم که این تجهیزات نیز به علم و دانش نیاز دارد پس باید در دوره‌های آموزشی تجدیدنظر کرده و آن‌ها را به روز کنیم. البته در این زمینه اقدامات خوبی هم شده و باید این مسیر ادامه یابد. امروز در زمینه هوشمندسازی تجهیزات و آموزش نیروها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم، روز پدر و روز کارگر و خلیج فارس، گفت: زمانی که عثمانی به شرق مدیترانه تسلط پیدا کردند راه عبور و مرور اروپا را به آسیای جنوب شرقی قطع کردند؛ بنابراین اروپایی‌ها به دنبال راه جایگزین بودند. در آن مقطع اسپانیا به سمت آمریکا و پرتغال به سمت هند آمد. پرتغالی‌ها قاره آفریقا را دور زدند و کشورهای مسیر را مستعمره خود کردند. سپس در اقیانوس هند آن‌ها دو گروه شدند؛ یک گروه به سمت اندونزی رفته و گروهی دیگر به چابهار و خلیج فارس آمدند.

وی با بیان این‌که «پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال جزایر ایرانی را به اشغال خود درآورده بودند»، خاطرنشان کرد: در زمان شاه‌عباس صفوی ارتش ایران به فرماندهی امامقلی‌خان موفق شد پرتغالی‌ها را از منطقه اخراج کند. اما متأسفانه انگلیسی‌ها تا سال ۱۹۷۵ جایگزین پرتغالی‌ها شدند و پس از آن هم آمریکایی‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس مستقر شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر